Gå til innhold

Lian Li PC-6277


Anbefalte innlegg

Det kan se trangt ut, en kort DVD-rom burde gå, men ingen Brennere etc. Som sagt, det blir trangt. Ikke noe problem egentlig da, siden man bare kan flytte drevet ned et hakk og fremdeles ha mange slotter ledig :)

Hva om man har 8 disker?

 

Da må man ha 3 "hardisk adaptere", 2 i tillegg til den som følger med, + cd-brenner, dvd-spiller og floppy. da fyller man alle slots.

 

Er harddisk adaptere m/disk kortere en dvd?

 

Alså spm er egentlig om noe er kort nok til kunne brukes med en pro core hvis man skal bruke alle 9 slots.

Du kan også bruke disse for å frigjøre litt plass i 5,25 brønnene:

 

sbpcihds_fixed.jpg

 

De er også vibrasjonsdempet.

 

LINK

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

hi.

 

Jeg har et lite "problem", jeg skal kjøpe ett nytt kabinett, men jeg er ikke villig til å betale mer enn ca 1000 kr, uten strømforsyning!

 

Jeg "ønsker" et kabinett ala Lian Li PC-6277, siden jeg er lei av de små og lite gjennomtenkte kabinettløsningene som forbrukeren ofte må ta til takke for.

 

Jeg skal ha opptil 3 hard disker, CPU fra 3,00 -3,4 ghz, en passe sterk strømmforsyning, 512-1024 ram, et passe kraftig gpu. osv

 

Jeg ønsker og ha "mange" kabinett vifter helst 120 mm vifter som jeg kan kjøre lav hastighet, så støyen blir minimal. GPU og HD vil også ha vifter for å få minst mulig varme inne i kabinettet.

 

På en måte så ønsker jeg kabinett/vifteløsninger som tilfredstiller en del overklokking, derfor spør jeg her, men intensjonen min er å senke rpm's på viftene for å få mindre støy.

 

Er det noen som kjenner til kabinetter som tilfredstiller mine "krav" ?

all hjelp er god hjelp =D

Lenke til kommentar
hi.

 

Jeg har et lite "problem", jeg skal kjøpe ett nytt kabinett, men jeg er ikke villig til å betale mer enn ca 1000 kr, uten strømforsyning!

 

Jeg "ønsker" et kabinett ala Lian Li PC-6277, siden jeg er lei av de små og lite gjennomtenkte kabinettløsningene som forbrukeren ofte må ta til takke for.

 

Jeg skal ha opptil 3 hard disker, CPU fra 3,00 -3,4 ghz, en passe sterk strømmforsyning, 512-1024 ram, et passe kraftig gpu. osv

 

Jeg ønsker og ha "mange" kabinett vifter helst 120 mm vifter som jeg kan kjøre lav hastighet, så støyen blir minimal. GPU og HD vil også ha vifter for å få minst mulig varme inne i kabinettet.

 

På en måte så ønsker jeg kabinett/vifteløsninger som tilfredstiller en del overklokking, derfor spør jeg her, men intensjonen min er å senke rpm's på viftene for å få mindre støy.

 

Er det noen som kjenner til kabinetter som tilfredstiller mine "krav" ?

all hjelp er god hjelp =D

Hva med dette Beantech, som er testet her. :)

Det var sinnsykt deilig da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kabinettet veier ikke mange kilo i seg selv, er vel tyngre å løfte en melkekartong?!Det er når du propper kabinettet med stash så blir det en god del tyngre med en gang... 6 harddisker, vannkjøling et par cd-rommer, psu osv det veier en del tilsammen...

 

Har hatt kavinettet omtrent en måned nå er kjempe fornøyd. Beste LianLi jeg har sett hittil. Har montert en EVO240 radiator i toppen. Har ikke boret ekstra viftehull ennå, men med en så stor radiator så er det vel egentlig ikke helt nødvendig med 2 vifter, men kommer til å lage hull og sette på den andre vifta også når jeg får rotet meg ned til clas.O. eller jernvaren for å kjøpe verktøy.

 

Ellers så ska jeg bestille en ekstra singleradiator å montere bak kabinettet (eller inni) over 120mm vifta i bakkant. Blir rått, kan montere 2 stk radiatorer uten noen modifikasjon av kabinettet :D

 

Btw: Det er såpass god luftgjennomstrømming i dette kabinettet at med luftkjøling, uten vifte i toppen, så sank CPU-idle temp hos meg med 10 grader i forhold til PC60 :O som virkelig er noe å tenke på...

 

De som klager på at det er lite plass til harddisker mangler fantasi etter min mening. Man kan faktisk montere 5stk 3,5" harddisker (stående) over 2 stk 5.25" brønner om man er litt kreativ, trenger ikke å bruke den medflølgende modulen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er plass til en 360mm radiator med 2x vifter viss du vil i PC6277.

 

Dessuten er det ikke noe problem i det heletatt å lage viftehull...

 

Bruk varenr:

 

30-7768 fra ClasOhlson

 

og en kraftig boremaskin...

 

F.eks. en slagborrmaskin fra Clas til 249,- hullsag for 119,-

 

Anbefaler virkelig 6277. Savner ikke hovedkort brettet fra PC60 i det heletatt, fordi PC6277 er såpass mye dypere at det er enkelt å montere det du vil uansett...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
I mitt syn er dette en av de bedre lian li kabinettene, så svaret er ja, jeg kan trygt anbefale det :)

[min mening:]

6277 er for lite om du skal ha vannkjøling i det.

Blir enormt trangt oppe ved radiator og psu.

Jeg har selv dette kabinetttet, men nå er det pakket bort til fordel for Stacker.

 

Så å kalle dette ett vannkjølingskabinett bare pga at det er gjort plass til filter og radiator på toppen er for dumt..

[/min mening]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...