Tommyoglinda Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 har akkuratt bygget pc og instalert xp på pc en min og hver gang jeg tar kaldstart på maskinen så kommer den til slutt frem med spørsmål om jeg ikke kan sette i system diskett. men hvis jeg da trykker på reset knappen på kabinettet så starter den opp normalt og går inn i windows..... ha er det som skjer her egentlig??? hva kan jeg gjøre???? virker som at alt virker normalt ellers.....
NoLimit_^ Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Hehe, jeg har samme problemet. Når jeg skrur på maskin, så venter jeg til det første "pipet" kommer, så trykker jeg på restart knappen, da starter den opp som normalt Ikke så irriterende, egentlig, siden maskin er skjeldent avslått...
frejoh Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Sett 1. boot device til den disken du har XP installert på så tenker jeg det hjelper (dette må du gjøre i BIOS) Fredrik.
NoLimit_^ Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hehe, nei, det har jeg prøvd før, uten at det hjalp...
Simen1 Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hmm.. jeg vet ikke hva som er årsaken til problemet i deres tilfelle, men vet i hvertfall en årsak som skaper nøyaktig samme problem: På gamle SocketA hovedkort som opprinnelig kun støttet Athlon "Thunderbird" og ikke Athlon XP "Palomino" så fikk man dette problemet når man satt inn en Athlon XP "palomino". Så vidt jeg husker var løsningen en bios-oppdatering.
Jarmo Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Disable alle andre bootmuligheter som Wake on Lan osv. La bare HDD-0 og CD-rom stå på i bios, kanskje det hjelper....
lurerpaa Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Svak PSU kan gi liknende problemer under oppstart
NoLimit_^ Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg løste det ved å fjerne den tingen man setter på harddisken for å bestemme om den skal være master, slave etc.
Acey Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Merkelige greier! Jeg har noe som minner om dette.. det funker fint å kaldstarte, men hvis jeg bruker reset-knappen så finner den ikke IDE enhetene, og jeg blir spurt om boot disk. Må skru PC`en helt av og på igjen for at det skal funke. Kjører XP og Athlon 750mHz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå