Gå til innhold

Anbefaling av musikk DVD'er


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd der vi skal diskutere/anbefale/kommentere Musikk DVDer.

 

 

Jeg kan starte med å anbefale musikk DVD'n "War At The Warfield" av Slayer.

125569m.jpg

For de som ikke vet hva Slayer er :

SLAYER doesn?t really need an introduction anymore. They?re the band that influenced almost 95% of the Extreme Metal scene, penned Metal classics such as ?Angel Of Death? and ?South Of Heaven? and many a Metalhead?s favourite band. Furthermore, they?re known as one of THE best bands to see live.

 

Hovedinneholdet på DVD'n er en konsert("War At The Warfield") med nevnte gruppe. De spiller følgende sanger:

01: Disciple

02: War Ensemble

03: Stain Of Mind

04: New Faith

05: Postmortem

06: Raining Blood

07: Hell Awaits

08: Here Comes The Pain

09: Die By The Sword

10: Dittohead

11: Bloodline

12: God Send Death

13: Dead Skin Mask

14: Seasons In The Abyss

15: Captor Of Sin

16: Mandatory Suicide

17: Chemical Warfare

18: South Of Heaven

19: Angel Of Death

 

Mange kramgoda låtar der ja, og selfølgelig kan man gå inn og velge hvilken sang man vil se, hvis man da bare vil se en sang isteden for hele konserten .

 

Så er det en del av DVD'n som heter "Fans Rule". Her får vi et lite innblikk i hvordan en Slayer fan er og hva bandet syns om det. Vi får også høre noen kommentarer fra andre artister, som f.eks: Kirk Hammet fra Metallica . Det blir også gjort en del morsome intervju med en del fans. Må bare få komme med noen eksempler:

 

"- Slayer opend my eyes to the darkness of christianity and how much fucking bullshit it is!"

"- How did slayer do that for you?"

"- When I was 13 years old, one of my best friends let me borrow his Slayer album. And I was sitting there listening to it in my room, and my dad came in and he fucking yelled at me for having it, told me to read the bible and I finnaly got the guts to tell him to go to hell!"

 

"- Slayer makes me feel like I want to grab this light thingy here on the camera and pull it down. And then I want to take this picture that sucks right here and I want to ripp it down, man. Then I want to grab this other picture here and I'm gonna smash it over my head. You know what I mean?"

 

"- Slayer's good, friendly, violent fun"

 

"- If you don't listen to Slayer then you need to just fucking die!"

 

"- Slayer is the fucking shit. They've been the shit since the day. They've about the only goddamn band that haven'n changed their format to conform to the record companies, to conform to the way society sees them. They just fucking say: This is what we want to play, and we're gonna play it. You cocksuckers want to buy it? Buy it! If not, fuck you!"

 

"- It gets me out of thinking about the real world"

"- Why do you not want to think about the real world?"

"- Cuse it's shit!"

 

"- When you listen to this shit, you don't think about nothing else but fucking getting in that pit and fucking tearing shit up"

 

"- What got you into Slayer in the first place?"

"- Family. My whole family just listen to this cind of music"

"- Don't you think thats unusual, to have a family that's into Slayer?"

"- Not really"

"- Don't you think other people would think thats unusual?"

"- Fuck other people"

 

Neste valg på menyen er "Bloodline video", som er musikkvideoen til sangen Bloodline

 

Tilslutt har vi "Photo Gallery", der man får se noen bilder fra konserten.

 

 

Alt i alt syns jeg dette var verd pengene(ca.150-200,-kr). Fikk høre fra en bekjent at lyden på denne DVD'n var føkka, men det la ikke jeg merke til, da må det være noe feil med anlegget hans. Lyden var glimrende, som er ganske viktig på en musikk dvd. Konserten var rå, det var like før jeg selv begynnte å hoppe rundt og knuse ting. Den store overraskelsen var "Fans Rule". Å høre på alle de forskjellige historiene til de syke folka var veldig morsomt så vel som interessant. Det eneste jeg har å utestte på det, er at enkelte setninger er blitt sensurerte.

F.eks: når han intervju fyren spør ei dame:"- If Slayer wanted to have sex with you're dead body, would you kill youre self?". Når dama svarer så hører jeg bare noen syke lyder. Tror de har spillt det baklengs. En smule irriterende.

 

Alt i alt: God underholdning. Den som liker litt hard musikk (had råkk/metal) må ha denne!! :thumbup:

 

Probably the most interesting section of the DVD was the fan interviews. Although I did expect a little idiocy, I had high hopes for this, as this could probably have been the way to show to the non-Metal audience, that the people who listen to this type of music are not Neanderthals and stupid outcast teenage Satan-worshippers that have nothing better to do with their time and that we were actually smart and articulate. Lo and behold, my dreams were crushed. To someone?s drunken antics to someone overusing the word ?Fuck? (you know those people, every other word that comes out of their mouth is ?fuck?) to someone just talking like a car engine, the producers probably picked out the WORST examples of SLAYER fans and put them in this section. There are a few decent ones, like someone describing SLAYER as representing the values of the USA (freedom of speech, etc), but on a whole, I was disgusted

hehehe...morsomt var det likevell

 

For mer info, besøk imdb.com

 

 

EDIT: Slayer plasseres inn under sjangeren Trash Metal, som f.eks tidlig Metallica

EDIT2: La til litt mer info

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra idè. Jeg vil anbefale Slipknot-DVD'en "Disasterpieces".

 

4006.jpg

 

Materialet er fordelt over 2 DVD'er. Disk 1 tar for seg en live-opptreden fra London. Det er låter fra de to første offisielle studioalbumene "Iowa" og "selftitled". Setlisten er som følger.

 

1. People = Shit

2. Liberate

3. Left Behind

4. Eyore

5. Disasterpiece

6. Purity

7. Gently

8. Eyeless

9. My Plague

10. New Abortion

11. The Heretic Anthem

12. Spit It Out

13. Wait and Bleed

14. (sic)

15. Surfacing

 

DVD'en inneholder masse småsnacks som f.eks at du kan på enkelte låter velge hvilken av de 9 medlemmene du vil følge. Du kan også få se hva som skjer bak kulissene. Alt er satt sammen på en imponerende måte. Videokvaliteten og lyden er perfekt.

 

Disk 2 inneholder samtlige musikkvideoer samt litt backstage.

 

Musikkvideoene:

 

1. My Plague

2. Left Behind (Directors Cut)

3. Wait and Bleed

4. Wait and Bleed (Leireversjonen)

5. Spit it Out

 

Denne DVD'en er et must for alle Slipknot-fans, kanskje også et must for alle musikk-fans. Den innehar hedersplassen i stua hjemme hos meg. Sammen med NIN sin så er dette kanskje den perfekte musikkDVD.

 

imdb er enig: 9,7/10. (dog ikke så mange stemmer.)

 

SLIPKNOT are the measure of all things and even critics that do not like their studio-efforts will be forced on their knees with these recordings. As addition we get a second DVD with all videos, multi-camera tracks and much more. Only the audio track "Purity", praised as exclusive, already had been published on the debut, so it is no novelty anymore. Still I have got no choice than awarding "Disasterpieces" with the highest possible rating, everything else would be nonsense and a presentation of wrong facts
Lenke til kommentar

Rage Against The Machine - Live at the Grand Olympic Auditorium

M_056012_200.gif

Set list:

Bulls On Parade

Bombtrack

Calm Like A Bomb

Bullet In The Head

Sleep Now In The Fire

War Within A Breath

I'm Housin'

Killing In The Name

Born Of A Broken Man

No Shelter

Guerilla Radio

How Could I Just Kill A Man (with Cypress Hill)

Kick Out The Jams

Testify

Freedom

People Of The Sun

Know Your Enemy

 

den innholder også konserten de hadde på 2000 Democratic National Convention i LA. Plus noen videor.

 

Hvis du liker RATM så anbefaler eg denne på det varmeste!

Her beviser de at de er en av verdens beste live band.

 

------------------------------------------------------------

System of a Down skal komme med 2 DVD'er i år.

En Live DVD og en med noe annet... viss eg ikke tar feil

Men det er alt eg vet... venter i spenning :D

------------------------------------------------------

 

OT: Eg hører egentlig ikke såå mye på Slayer, men når band blir spurt hvem de liker best å tourne med og hvilken konserter de har gode minner fra så svarer de nesten alltid slayer!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Tenacious D - The Complete Masterworks

140053m.jpg

Dette er DVD'n til det morsome rockebandet Tenacious D, bestående av Jack Black(vokal og backing guitar) og Kyle Gass(lead guitar). På albumet har de fått med seg Dave Grohl på trommer, men når de spiller live leier de inn andre trommiser(tror jeg da).

 

Alt materiale er fordelt på DVDer. Den første heter "For Fans". Der kan man se en hel konsert fra Brixton Academy. Sangene som blir spilt er følgende:

 

Flash

Wonderboy

Explosivo

Medley

Karate

Kyle Quit The Band

Friendship

Kielbasa

Dio

The Road

The Cosmic Shame

Fuck Her Gently

Tribute

Rock Your Socks

Double Team

 

På samme DVD-plate ligger alle HBO-Episodene de har laget. Dette er følgende:

 

- The Search for Inspirado : Jack og Kyle spillte en gig og fikk tilbud om å spille enda en, betingelsen var at de måtte spille en ny sang. Problemet er bare det at de ikke finner inspirasjon

 

- Angel in disguise : Jack er forelsket i ei dame som heter Flarna, da han finner ut at Kyle også er interessert i henne blir det krangel (with karate I kick you're ass, from here to right over there)

 

- Death of a dream : Etter å ha spilt enda en gig annonserer de at de kommmer til å signere cder på en platebutikk. Ingen dukker opp og etterhvert blir de fortalt av butikkmannen at "the rockstar mythos" ikke eksisterer. Da blir de to karene selfølegelig helt ute av seg

 

- The greatest song in the world : Bandet forbreder seg til kveldens gig på en noe høylytt måte, som forstyrrer naboen som er forfatter.

 

- The Fan : Handler om Tenacious D sin første virkelige tilhenger, noe som utvikler seg til en litt skummel affere.

 

- Road Gig : Bandet har fått tilbud om å spille på en plass litt lenger vekke enn det faste stedet. På veien må de stoppe fordi bilen går tom for spylervæske. Ting blir ikke bedre når de tar beina fatt og møter på en sekt som tar vare på all avføringa si.

 

 

Den andre DVD-plata heter "For Psyco Fans". Den inneholder et par "Short Films":

 

- JB's BJ : Kyle vil bli sugd, samtidig som Jack prøver å tjene penger på å være gigolo

 

- Butt Baby : JB og KG prøver LSD

 

- Rockstar sperm for sale : Gruppa prøver å tjene penger ved å selge spermen sin

 

På samme plate finner man også "In the studio" som omhandler livet i studio. "TV appearances" et annet valg på menyen, der du får se Tenacious D i Mad-TV, Crank Yankers og Late night with Conan O'Brien. På "Musicvideos" får du se musikkvideoene til Wonderboy og Tribute og "making of" til begge to. Til slutt er det en "On the road" film, maaaange kule videoklipp fra livet på vegen.

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

U2 - U2 Go Home, Live at Slane Castle

Vilt bra konsert utenfor Dublin med et ca 80 000 gale irer. Det er ikke noe vits i å prøve å forklare hvor bra saker det her er - ståpels!

 

The Corrs - UnPlugged

The Corrs før de voldtok sitt egen image og kvitta seg med alle de gamle fansene, fordi de ville selge sjela og slå igjennom i USA. :no: For de som bare har hørt Breathless og Summer Sunshine og tror dette er noe i samme gata tar de feil - her er den orginale irske sounden bevart - fiolin, fløyte og hele pakka.

Høydepunktet er uten tvil tolkningen av Jimi Hendrix' 'Little Wing', en av de beste coverlåtene jeg har hørt.

 

Hvis noen skulle lure på hvordan The Corrs høres ut på sitt beste i studio bør de ta en titt på det første albumet 'Forgiven not Forgotten'.

Lenke til kommentar

Led Zeppelin - Selvtitulert

 

Tracklisting:

 

# DVD 1:

# Live fra Royal Albert Hall (1970)

# 1969 - 3 fra dansk tv (31 min Stereo)

# 1969 - "Communication Breakdown" Promo - Paris (9 min Stereo)

# 1969 - "Dazed And Confused" - Supershow (7 min Stereo)

 

DVD 2:

# 1972 - Immigrant Song - Splodge Edit Live (4 min)

# 1973 - Madison Square Garden - New York (24mn) - 4 låter ikke inkludert i filmen "The Song Remains The Same"

# 1975 - Earl's Court - London 49 min - 6 låter

# 1979 - Knebworth - Angleterre 52 min - 7 låter

# 1970 - NBC interview med bandet (mono)

# 1972 - Rock N' Roll + interviewer fra australsk TV (4 min Stereo)

# 1975 - Interview med Robert Plant - BBC Old Grey Whistle (4 min Stereo)

# 2 clips : "Over The Hills" og "Travelling Riverside Blues" (4 min)

 

Utgivelsesår: 2003.

 

Fantastisk, kan ikke si stort mer. Led Zepp var i sine dager relativt kamerasky (i den grad det er mulig når man er et av verdens største band), og her er endelig noen av deres beste opptredener samlet på ett brett.

Lenke til kommentar
Tenacious D - The Complete Masterworks

Dette er DVD'n til det morsome rockebandet Tenacious D, bestående av Jack Black(vokal og backing guitar) og Kyle Gass(lead guitar). På albumet har de fått med seg Dave Grohl på trommer, men når de spiller live leier de inn andre trommiser(tror jeg da).

Din slæsk! Det innlegget var mitt da! :)

Lenke til kommentar

The Doors - 30 Years Commemorative Edition

 

30-years-commemorative-edit.jpg

 

Konserten fra Hollywood Bowl. Eneste konsert som har blitt filmet i sin helhet. Ingen tvil om at den fanger magien i gruppa og Morrisson selvfølgelig.

 

Tracklist:

 

When The Music Is Over

Alabama Song

Back Doors Man

5 To 1

Moonlight Driver

Horse Lattitudes

From The Celebration of The Lizard: A Little Game & The Hill Dwellers

Spanish Caravan

The Unknown Soldier

Light My Fire (ext. version)

The End

 

 

I tillegg så har man 10 diverse musikkvideor, live, og promovideor fra de beste sanga de har lagd. Er også live og studio opptak fra alle sanga på Soft Parade.

Lenke til kommentar
U2 - U2 Go Home, Live at Slane Castle

Vilt bra konsert utenfor Dublin med et ca 80 000 gale irer. Det er ikke noe vits i å prøve  å forklare hvor bra saker det her er - ståpels!

 

The Corrs - UnPlugged

The Corrs før de voldtok sitt egen image og kvitta seg med alle de gamle fansene, fordi de ville selge sjela og slå igjennom i USA.  :no:  For de som bare har hørt Breathless og Summer Sunshine og tror dette er noe i samme gata tar de feil - her er den orginale irske sounden bevart - fiolin, fløyte og hele pakka.

Høydepunktet er uten tvil tolkningen av Jimi Hendrix' 'Little Wing', en av de beste coverlåtene jeg har hørt.

 

Hvis noen skulle lure på hvordan The Corrs høres ut på sitt beste i studio bør de ta en titt på det første albumet 'Forgiven not Forgotten'.

Finnes ikke noe bedre enn U2 live!

Om du liker Slane Castle så burde du skaffe

U2 - Live in Boston

Stemmen til Bono er litt rusten, men konserten er sykt bra uansett!

B00005RD3W.02.LZZZZZZZ.jpg

 

En annen jeg skulle ville ha om den finnes som DVD er

Counting Crows - VH1 Storytellers

 

Om man er ute etter perfeksjonisme, men kanskje ikke så mye liv så kan jeg anbefale

Eagles - Hell freezes over tror det skal mye til å spille så perfekt live som eagles.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Metallica - Cunning Stunts

 

cunning.jpg

 

DVD 1

So What

Creeping Death

Sad But True

Ain't My Bitch

Hero Of The Day

King Nothing

One

Fuel

Bass/Guitar Doodle

Nothing Else Matters

Until It Sleeps

For Whom The Bell Tolls

Wherever I May Roam

Fade To Black

Kill/Ride Medley

 

DVD 2

Last Caress

Master of Puppets

Enter Sandman

Am I Evil?

Motorbreath

 

Jeg vil påstå at hvis liker du Metallica, så er dette et "must-have"

- Over 140 minutter med konsert, backstage filming og band intervju

- ca 1000 (hørt den før :p) bilder

- 3 sanger har valgfri angle, med kamera på alle bandmedlemmene, eller vanlig.

- masse gøy, spesielt en backstage film med gutta før konserten. Der får vi se hva de driver med før en konsert.

Lenke til kommentar

Metallica - Live Shit Binge and Purge

 

fragile_img.jpg

 

Dette er da en pakke som inneholder totalt tre konsertopptak, to på dvd og ett på tre cd'er.

Det er gamle opptak fra den tiden hvor det var virkelig bra.

I pakken følger det med ett klistremerke som sier: "I was with metallica 89-91 in the snake pit" og en slags papp-figur av james' scary guy figur, denne passer da veldig bra til å feste på vinduet i pc'en din.

 

Mexico City '93 (cd)

 

Enter Sandman

Creeping Death

Harwester of sorrow

Welcome Home (Sanitarium)

Sad But True

Of Wolf and man

The unforgiven

 

Justice Medley

Eye of the beholder

Blackened

The frayed ends of sanity

...and justice for all

Blackened

 

Solos (Bass/Guitar)

Trough the never

For whom the bell tolls

Fade to black

Master of puppets

Seek and destroy

Wiphlash

Nothing else matters

Wherever i may roam

Am i evil?

Last Cares

One

Battery

The four horsemen

Motorbreath

Stone Cold Crazy

 

San Diego '92 (dvd)

 

20 min metalli movie

Enter Sandman

Creeping Death

Harwester of sorrow

Welcome Home (Sanitarium)

Sad but true

Wherever i may roam

Bass solo

Trough the never

The unforgiven

 

Justice Medley

Eye of the beholder

Blackened

The frayed ends of sanity

...and justice for all

Blackened

 

Drum solo

Guitar solo

The four horsemen

For whom the bell tolls

Fade to black

Wiplash

Master of puppets

Seek and destroy

One

Last cares

Am i evil?

Gutitar solo battery

Stone cold crazy

 

Seattle '89 (dvd)

 

Blackened

For whom the bell tolls

Welcome home (Sanitarium)

Harvester of sorrow

The four horsemen

The thing that should not be

bass solo

Master of puppets

Fade to black

Seek and destroy

...and justice for all

One

Creeping death

Guitar solo battery

Last cares

Am i evil?

Wiplash

Breadfan

 

The first official live album for the band came packaged in a mini road case filled with 3-CD's from Mexico City, 2 VHS videos from San Diego, a VHS video from Seattle, a 72-page booklet, a Snake Pit pass, and a stencil of James' notorious "Scary Guy." The Mexico City show was recorded in 1993 on the Nowhere Else to Roam tour while the San Diego show came from a 1992 stop on the Wherever I May Roam tour and the Seattle show documented a 1989 performance from the Damaged Justice tour.

 

The newly released DVD version of this box set is a more compact version of the original, designed to fit your CD or DVD collection. Just like the original, the set contains the 3-CD's from Mexico City, a DVD from San Diego, and a DVD from Seattle. The complete original 72-page booklet is included on the Seattle DVD. Plus the Snake Pit pass, and a stencil of James' notorious "Scary Guy" are enclosed as well. Other DVD features are view, zoom and make screensavers with your computer's DVD-Rom or view on your TV with your DVD player.

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

113023m.jpg

 

Featuring the tracklist: 'Rock DJ', 'Have You Met Miss Jones', 'Mr Bojangles', 'One For My Baby', 'Monsoon', 'Ain't That A Kick In The Head', 'Feel', 'Hot Fudge', 'No Regrets' and 'Me And My Monkey'.

 

144066m.jpg

 

Tracklist:

1. Let Me Entertain You

2. Let Love Be Your Energy

3. We Will Rock You

4. Monsoon

5. Come Undone

6. Strong

7. Me And My Monkey

8. Hot Fudge

9. Mr Bojangles

10. She's The One

11. Supreme

12. No Regrets

13. Kids

14. Better Man

15. Nan's Song

16. Feel

17. Rock DJ

18. Angels

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...