jokki Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) Leste du i det hele tatt diskusjonen mellom meg og zeph? Les en gang til så ser du at marti heller ikke får søke som passive. Det ser ut til at der er litt individuelt om paasive søking virker og eventuelt hvilken klient du bruker. Hvis du får søkeresultater fra brukere du ikke kan laste ned i fra så gir det ingen mening Endret 17. juli 2004 av jokki
Marti Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Men hvor lang tid trenger dere sånn ca. for å finne filer på DC++ gjennom søk? På både passiv og aktiv?
Marti Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Og en ting til, bruker dere "Search Spy" eller bare "search"? (ADLSearch er vel bare for lister du allerede har lastet?)
lodott Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Men hvor lang tid trenger dere sånn ca. for å finne filer på DC++ gjennom søk? På både passiv og aktiv? Dersom det er en fil som mange har tar det ca 1 sek (active mode). Bruker vanlig "search"
lodott Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 (endret) Det varierer jo..men de første treffene kommer opp etter ca 1 sek...så kommer det flere og flere treff etterhvert som tiden går, men det pleier å stoppe etter ca 10 sek. Brukte passvie mode før da jeg hadde NGT. Kunne søke da også, men fikk ikke like mange treff. Tok omtrent like lang tid. Endret 18. juli 2004 av lodott
Marti Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 Jeg er bak FireWall, kanskje det er problemet til at det går så grelig tregt? Jeg får ikke søkt i det hele tatt!
Torjus Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Går det fortere å laste ned med àctive enn med passive? *går trægt her*
Zeph Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Farten avhenger av upload til den du laster ned frå. Prøv å finn dei med best forbindelse, altså T1, T3, Cable og DLS, og helst med få slots. Dersom det er ein med 3\7 slots ledige så får du rimeligvis ikkje den største farten, men med 2\2 1\2 1\1 1\3 så blir det betydelig betre.
Marti Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Skrevet 19. juli 2004 Altså, 1/1 slot tror jeg ikke du kommer til å ha lenge hvis du er innpå hubber! Plutselig begynte søkefunksjonen å fungere! Wee!!
Zethyr Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Hvis du er bak firewall bruker du passive. Hvis du ikke er bak firewall bruker du active (og skriver inn IP). Hvis du er i passive kan du ikke laste ned fra andre i passive. Hvis du sliter med å søke i active bør du sjekke at IP'n stemmer (nesten alltid oppdatert seg med mindre du har fast IP). Det går ikke merkbart fortere å laste ned i passive/active. Farten på nedlastingen kommer av to faktorer: Din download, og motpartens upload. Hvis motparten har en treg linje opp (eller bruker NetLimiter), går det sakte å laste ned. Du ser farten nederst i DC++ GUIet. *TIPS* Ved et søk trykker du på 'connection' på den aller øverste linja, for å sortere i stigende/synkende rekkefølge etter fart på linja til de du skal laste ned fra. *wee* Håper dette hjalp noen... *wee*
Marti Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Skrevet 31. juli 2004 Tja, vi kan vel ikke si det slik at den du laster av er en motpart... Ikke en fiende akkurat!
blackeyed Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hei! jeg lurer på hvorfor jeg ikke klarer å connecte til user på dc++, men jeg klarer jo å connecte til hub`er? håper noen gidder å hjelpe meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå