Gå til innhold

Mitt custum Laminat-kabinett!


Anbefalte innlegg

Om kabinettet

 

 

Ideen om et slikt kabinett kom vel fra LaminatKabinett.tk. Og etter at vi hadde lagt nytt gulv i et rom i kjeller'n ble d igjen en pakke med laminat. Det var da jeg bestemte meg for å bygge et kabinett av d!

 

Kabinettet ble laget i fjor sommer, men d ble ikke helt ferdig før rett før TG04. Hadde jeg tenkt meg litt om, så sku jeg lagd worklog, men d får bli på neste prosjekt! Men for denne gang får d greie seg med en post her!

 

Kabinettet har en ramme av tre, bortsett fra bunnen og bakplata som er no slags sponplate. Alle platene ellers er laminat. Alle kanter er dekket med vinkel-lister. Sideplatene kan tas av ved å ta tak i lista øverst på plata å dra opp!

 

Under kabinettet smellte jeg på et par grove plankebiter å satte på hjul! Plexi-glasset på siden er selvfølgelig også festet med trelister. Alle lister er fastskrudd med messing-blanke skruer. De to håndtakene på toppen er også messing-blanke og alle viftegriller er gullblanke. Se d matcher så nogenlunde!

 

Hovedkort-skuffen og brønner til CD-ROMer, Floppy og Harddisker er tatt fra diverse gamle kabinetter. Det samme med LEDs og power-knapp. Harddiskplassene måtte bygges ut, så jeg brukte patentbånd eller hva d heter, funker hvertfall phett! Så nå er det plass til en del disker. :)

 

Ellers så er d totalt 7 vifter i kabinettet, 1x120mm og 1x90mm foran, 3x80mm LEDvifter på toppen og 2x80mm bak.

 

__________________________________________________________________________________

 

 

Bilder av kabinettet

 

 

laminat_01_tn.jpg

Kabinettet uten stash i...

 

laminat_02_tn.jpg

Kabinettet med stash i, uten den ene sideplata. Den svarte floppy'n er forresten byttet ut med en beige en.

 

laminat_03_tn.jpg

Et bilde tatt inni kabinettet.. m/blitz!

 

laminat_04_tn.jpg

Dette bilde er tatt uten blitz, fortsatt inside i kabinettet... Dette ble egentlig ikke så værst :p

 

laminat_05_tn.jpg

Plexiglasset innrammet med trelister.. eagle etch på!

 

laminat_06_tn.jpg

Her ser man da toppen av kabinettet..

 

__________________________________________________________________________________

 

 

Håper dere liker kabinettet, enjoy! :)

Endret av kVaKKiAkk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...