Gå til innhold

problemmer med nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

synes det høres litt rart ut hvis de skal gjøre seg vanskelig pga du ikke har eska som telefonen kom i, burde vel være mulig å komme frem til en felles løsning.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Vil helst bare vite det sikkert..

 

Først så dummet de seg litt ut og sa de skulle selge mobilen og ikke kunne gjøre det uten orginal eske :ermm:

Så skrev jeg at de ikke kunne selge en defekt mobil.. da skrev de at de ikke kunne sendte den inn til Nokia uten eske.

 

Virker som de bare vil gjøre seg vrange, derfor vil jeg ha et svar.

 

Jeg tilbødt også og betale for ny mobil ( riktignok bare en krone ) og at de vidreførte abbomentet.. Men det var eller ikke godt nok :ermm:

Lenke til kommentar
Har bestillt en mobil på nettbutikk, men den ble ødelagt og jeg har ikke esken. De sier de ikke kan gi meg ny uten den, ellers får de ingen ny av nokia.

 

Mobilen har gått ut av produksjon.

 

Snakker de sant ?

Om telefonen er ødelagt, altså en garanti eller reklamasjonsrettsak, så trenger du IKKE eske eller tilbehør når du leverer tilbake telefonen. Eske kreves kun når det er snakk om DOA, og i nokias tilfelle er dette når telefonen ikke har engang klart å bli slått på. Altså samme dag som du kjøper telefonen..

 

MEN, du får ikke ny heller. Den skal forsøkes reparert av nettbutikken. Om kostnadene for reperasjon blir større for de enn å kunne gi deg en ny, så kan butikken gjøre dette. Du har også krav på lånetelefon om det tar mer enn 7 dager før den er reparert.

 

Men, kan du ikke gi oss litt mer detaljer da? Hvilken butikk det er snakk om, og hva slags telefon?

Lenke til kommentar

Det er myspaceworld.com

 

Jeg bestillte en 5210 for lenge siden. Det tok dem 2 måneder og sende !

 

Så var den defekt, de lovet meg så en ny mobil en 6610i hvis jeg sende inn mobilen.

 

Gjorde det og ventet 14 dager før de nå skriver at de mangler eske og uten den får jeg ikke noen ny for da kan de ikke selge 5210 videre.

 

De skriver ganske frekke mailer tilbake til meg :cry:

 

Skjønner ikke at noen kan behandle kunder sånn, har gått 2 måneder uten telefon takket være dem :ermm:

 

Synes de godt kunne vært mer behjelpelige :realmad:

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar
--

Skriv til dem at du har blitt fortalt av en annen butikkarbeider nøyaktig det Alastor skrev til deg.

 

Videre skriver du at hele deres mail-historie lagres, og om dere ikke kommer til en enighet blir denne mailhistorien publisert for almennheten.

 

Videre skriver du at du tar kontakt med Forbrukerombudet, med TV2-HjelperDeg og Forbrukerinspektørene (nrk) om dere ikke kommer til en løsning.

 

Minn dem gjerne på episoden de hadde med TV2-hjelperdeg angående en SonyEricsson T65 (tror jeg) i fjor. De har neppe lyst på enda mer negativ omtale.

 

Lykke til, og hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar

Det har gått 2 måneder uten at jeg har fått en telefon som virker. Dere har brutt loven altfor mange ganger. Det her gidder jeg ikke lenger. Jeg har prøvd og vært snill enda jeg vet jeg med få tastetrykk kan fortelle sannheten for veldig mange.

 

Har snakket med min onkel som er advokat, han har sett litt fort på spaceworld. Vi har bestemt oss for og gå Forbrukerombudet, TV2-HjelperDeg og Forbrukerinspektørene (nrk).

Han fant en sak på tv2 hjelper deg med en Sony Ericson T65 ifjor. Der en kunde var urettferdig behandlet. Vil dere ha mer negativ omtale FINT for meg. Jeg gidder ikke og krangle med veggen mer.

 

Jeg ga dere en god sjanse til og løse dette, men dere bestemte dere for og være vanskelige.

 

Mvh

 

Espen

 

Skrev dette til dem.. Er så trett av dette ass.. Har betalt to regninger til Telenor uten og ha en telefon!

Lenke til kommentar
Arehei...du er så morsom. Du er en ekte "lekepoliti kopi" av dette forumet.

Du tror alt løser seg med trusel tv2 hjelper deg.....lol

Hvor mange tror du ikke kommer med den tomme trusselen?

Fint du finner meg morsom :) Alltids hyggelig å lyse opp andres liv. Jeg tror nok mange kommer med den trusselen som du kaller det ja, men her har virkelig trådstarter en sak som TV2 kan være interessert i, ettersom at det har gått veldig lang tid nå. Hva gjør meg til "lekepoliti kopi"? Jeg prøver bare å hjelpe han, i og med at Spaceworld gir han elendig behandling i denne saken.

 

Brev

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Hvis du har en onkel som er advokat så kan jo du prøve å få han til å skrive et brev til de, der han krver erstattet telefonen eller lignende. Du kan jo ringe til nokia og høre hva de sier, for hvis det går på garantien så burde vel de ordne opp i dette lett.. Bare noen tips. Uansett lykke til..

Lenke til kommentar
Det er myspaceworld.com

 

Jeg bestillte en 5210 for lenge siden. Det tok dem 2 måneder og sende !

 

Så var den defekt, de lovet meg så en ny mobil en 6610i hvis jeg sende inn mobilen.

 

Gjorde det og ventet 14 dager før de nå skriver at de mangler eske og uten den får jeg ikke noen ny for da kan de ikke selge 5210 videre.

 

De skriver ganske frekke mailer tilbake til meg :cry:

 

Skjønner ikke at noen kan behandle kunder sånn, har gått 2 måneder uten telefon takket være dem :ermm:

 

Synes de godt kunne vært mer behjelpelige :realmad:

Vel, butikken er i sin fulle rett til å nekte deg ny telefon når emballasjen ikke er med. Unntaket er hvis dere har hatt en slags skriftlig avtale, gjerne noe pr mail eller lignende. Men grunnen de oppgir er jo helt tullete. DOA forutsetter at esken er med. Det er jo grunnen til at esken skal leveres tilbake..ikke at den skal bli enklere å selge på nytt. Tullete av de....

 

Men, de skal reparere den for deg! Det skal de gjøre gratis og uten problemer. Portoen du har betalt for å få sendt telefonen skal du også få refundert.

 

Og å være sur og gretten i mail er ikke god webshop-etikk :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er du som selv har valgt dette vilkårene for at du skulle få en 6610i er som følger du leverer din nokia 5210 i komplett eske så sender vi ut 6610i.

Da er din mobil sendt i returm, tar vel noen timer før det er oppdatert i systemet til posten

CF875079522NO www.posten.no

Hadde du klart og holde avtalen ville du hatt en Nokia 6610i i hånden din nå.

 

Dette skrev de tilbake :\ De skriver jo ikke engang riktig Norsk, det var ganske ok på den mailen men på andre mailer jeg har fått virker det som det er en unge som sitter og skriver. Det føles også sånn på måten de behandler kunder.

 

Den er sikkert ikke engang reparert nå.

 

Den EGENTLIGE grunnen til at jeg skulle få en annen mobil tror jeg var fordi at når jeg fikk mobilen manglet det masse ekstra ting som fulgte med i pakken, ekstra cover ol.

 

Hva er mine rettigheter hvis den ikke er reparert nå da?

Lenke til kommentar

Hvis den ikke er reparert nå..så har du i alle fall rett til å være irritert. Om de ikke har gjort NOE med den..så burde du få kompensasjon.

 

Uansett, jeg hadde tatt vare på mailene her, og så for det første tatt kontakt med noen som kan støtte deg, og kanskje gi butikken en smekk på fingeren.

 

Så, hadde jeg ringt til spaceworld sitt hovedkontor, og lurt på om det var mulig å få snakke med en av de som er leder for nettbutikken. Forklart saken, og kanskje fått en mailadresse han kunne sett mailene på.

 

Han hadde nok gitt hvem det nå enn er du mailer med litte granne kjeft for dårlig kundebehandling.

 

EDIT: Send mail tilbake enkelt og greit som dette.

 

Da håper jeg mobilen min er reparert og alt i orden. Forventer dermed også at dere refunderer utgifter jeg har hatt til porto for å sende mobilen inn, kroner XX.

 

Ber dere også lære dere litt kundebehandling, da dette er måten man mister flere kunder enn man tjener kroner.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Man er ikke pålagt å ta vare på esken.

 

Skulle vi alle ha huset fullt av tomme esker??? Nei - esken trenger du bare beholde til du finner ut at varen er ok. Spaceworld har driti på draget. Det minste de kan gjøre er å innrømme det. Takk for at du skriver om problemene dine her - jeg skal ihvertfall aldri handle der om det er slik man blir "kundemishandlet".... makan til dårlig fremgangsmåte av Spaceworld..

 

Men selv tar jeg faktisk vare på mobileskene og kvitteringer, mht. når jeg skal selge etter en stund.

Lenke til kommentar
Man er ikke pålagt å ta vare på esken.

 

Skulle vi alle ha huset fullt av tomme esker??? Nei - esken trenger du bare beholde til du finner ut at varen er ok. Spaceworld har driti på draget. Det minste de kan gjøre er å innrømme det. Takk for at du skriver om problemene dine her - jeg skal ihvertfall aldri handle der om det er slik man blir "kundemishandlet".... makan til dårlig fremgangsmåte av Spaceworld..

 

Men selv tar jeg faktisk vare på mobileskene og kvitteringer, mht. når jeg skal selge etter en stund.

Man er pålagt å ta vare på esken om man vil ha produktet returnert som DOA. (Og altså få byttet den i en ny mobil).

 

Om produktet skal repareres trenger man ikke eske derimot.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Man er pålagt å ta vare på esken om man vil ha produktet returnert som DOA. (Og altså få byttet den i en ny mobil).

 

Om produktet skal repareres trenger man ikke eske derimot.

DOA får man jo ikke 2 uker etter man har kjøpt varen, vel.. så da holder det å ta vare på esken til man har sjekket at alt fungerer... dvs. i noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...