Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp sett "Assault on precinct 13" (2005-versjonen). Noen som har sett orginal-versjonen fra 1976, og kan sammenligne dem? Hvem er best/ dårligst? Syns Ethan Hawke gjør en grei rolle (litt pinglete, men det er han alltid), mens Laurence Fishburne eier filmen fra ende til annen. Pokker til kul type!

Lenke til kommentar
Nettopp sett "Assault on precinct 13" (2005-versjonen). Noen som har sett orginal-versjonen fra 1976, og kan sammenligne dem? Hvem er best/ dårligst? Syns Ethan Hawke gjør en grei rolle (litt pinglete, men det er han alltid), mens Laurence Fishburne eier filmen fra ende til annen. Pokker til kul type!

Remaken er god, men originalen er bedre.

 

Ikke ulikt Dawn of the Dead og War of the Worlds.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nettopp sett "Assault on precinct 13" (2005-versjonen). Noen som har sett orginal-versjonen fra 1976, og kan sammenligne dem? Hvem er best/ dårligst? Syns Ethan Hawke gjør en grei rolle (litt pinglete, men det er han alltid), mens Laurence Fishburne eier filmen fra ende til annen. Pokker til kul type!

Originalen er grei nok, remaken er bedre.

Lenke til kommentar
Noen som har noen meninger om Svidd Neger?

Sikkert plenty av hatere her og, men jeg synes - bortsett fra en litt lettvint slutt, og en smule overrølpete humor klypevis - at det var en veldig artig og original liten film. Rett og slett fordi norsk film for engangs skyld har satset på noe litt mer annerledes og utradisjonelt. Så den på nytt i sommer, og den var faktisk enda bedre andre gangen. Man merker det ikke første gangen man ser den, men mye av naturscenene her er særdeles flotte. Filmen har ikke noe reelt budskap, men all den absurde humoren gjør at det ikke gjør så mye.

 

S,

Lenke til kommentar

Eyes Wide Shut er meget bra. Dialogene er utsøkte, atmosfæren er magisk og historien bør de fleste av oss menn kjenne seg igjen i.

 

Svidd Neger er den morsomste norske filmen jeg har sett. Må få sett den igjen.

 

Har vært hos en kompis og lånt Der Untergang, Donnie Darko og The Game. Undres hvilken jeg skal se først.

Lenke til kommentar
Har vært hos en kompis og lånt Der Untergang, Donnie Darko og The Game. Undres hvilken jeg skal se først.

Har du sett noen av de fra før? Alle tre er klassefilmer så du vil nok ikke bli skuffet.

 

Jeg synes Donnie og The Game er hakket sterkere enn Der Untergang.

Har ikke sett noen av de nei. Tror Donnie Darko skal til pers i kveld. Har gledet meg til å se den lenge.

 

Så forresten Bad Taste for et par dager siden. Slik vil jeg lage film!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har vært hos en kompis og lånt Der Untergang, Donnie Darko og The Game. Undres hvilken jeg skal se først.

The Game er den eneste av dem som er verdt å se. Donnie Darko er oppskrytt og egentlig elendig om man ikke har mer innsikt i boken skrevet av Grandma Death og Der Untergang er bare dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...