Gå til innhold

Hvordan unngå logon-skjermen ved oppstart i XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du standard login skjermen til XP?

det med at du må trykke på ok, er mest sannsynlig fordi du har lagt inn en oppdatering fra windows update som heter .NET fireworks eller hva den heter. denne legger inn en ekstra konto i XP som gjør at du må trykke ok når du kommer til logon skjermen. dette kan du forhindre ved å gå hit:

<start-><kontrolpanel><brukerkonter og der ligger det en konto som heter .Net fireworks denne kan du bare slette. hvis du gjør dette så vil du bli logget automatisk inn i XP.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
hva er slackware btw? i signaturen din.

Tror det er noe Linux-greier.

 

Til trådstarter, jeg klikker start-kjør og skriver inn control userpasswords2, velger min bruker og tar bort krysset for "Brukere må angi brukernavn og passord...".

 

Mener at det skal være unødvendig å avinstallere eller slette noe. I allefall har jeg aldri gjort det ;)

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Tilbake til tema ja.

 

Som Sveinl sa, kan man skrive inn 'control userpasswords2' i Kjør. Vinduet som kom opp da har jeg aldri funnet i Windows XP. Har Microsoft "lukka" dette alternativet for folk flest? Under Kontrollpanel -> Brukerkontoer kan man jo bare administrere noen få ting. Eller er det mulig å komme til 'control userpasswords2'-vinduet på annen måte en å kjøre kommandoen?

Lenke til kommentar
Tilbake til tema ja.

 

Som Sveinl sa, kan man skrive inn 'control userpasswords2' i Kjør. Vinduet som kom opp da har jeg aldri funnet i Windows XP. Har Microsoft "lukka" dette alternativet for folk flest? Under Kontrollpanel -> Brukerkontoer kan man jo bare administrere noen få ting. Eller er det mulig å komme til 'control userpasswords2'-vinduet på annen måte en å kjøre kommandoen?

Har ikke greid å navigere dit på vanlig måte jeg heller.

 

Tror derfor dette er en slags sikkerhet som den vanlige bruker ikke skal vite om. Blant annet på arbeidsplasser osv.

 

Men vi vet det vi ;)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Har ikke greid å navigere dit på vanlig måte jeg heller.

 

Tror derfor dette er en slags sikkerhet som den vanlige bruker ikke skal vite om. Blant annet på arbeidsplasser osv.

 

Men vi vet det vi ;)

 

Sveinl.

Japp, vi veit det vi :)

XP kan være irriterende n00bete på en del sånne ting. Skulle hatt en egen 'XP nerd edition'.

Lenke til kommentar
Eller er det mulig å komme til 'control userpasswords2'-vinduet på annen måte en å kjøre kommandoen?

 

Legge inn følgende i registry , lar deg få den i control panel.

 

======= kopier fra neste line ================

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]

@="User Accounts 2"

"InfoTip"="More User Account Options"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\DefaultIcon]

@="nusrmgr.cpl,1"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\Shell\Open\command]

@="Control Userpasswords2"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]

@="More User Account Options"

========= kopier til og med linjen over ===========

 

Lim det inn i notepad , lagre som filnavn useracc2.reg

Dobbelklikk den lagrede filen for å merge det til registry .

Lenke til kommentar

Husk å bruke CODE :)

 

Knappen finner du over der du skriver innlegget. Dette gjør det enklere å skille kode fra svaret. Husk å trykke CODE to ganger, for å avslutte med /.

 

F.eks.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]
@="User Accounts 2"
"InfoTip"="More User Account Options"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\DefaultIcon]
@="nusrmgr.cpl,1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\Shell\Open\command]
@="Control Userpasswords2"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]
@="More User Account Options"

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Eller er det mulig å komme til 'control userpasswords2'-vinduet på annen måte en å kjøre kommandoen?

 

Legge inn følgende i registry , lar deg få den i control panel.

 

======= kopier fra neste line ================

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]

@="User Accounts 2"

"InfoTip"="More User Account Options"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\DefaultIcon]

@="nusrmgr.cpl,1"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}\Shell\Open\command]

@="Control Userpasswords2"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{18646F66-8C25-0000-BEE4-C2CE1298969D}]

@="More User Account Options"

========= kopier til og med linjen over ===========

 

Lim det inn i notepad , lagre som filnavn useracc2.reg

Dobbelklikk den lagrede filen for å merge det til registry .

Der kom den opp i Kontrolpanelet ja!!

 

tnx :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...