Gå til innhold

Irriterende rutiner fra posten..


Anbefalte innlegg

nei, pakken min kom ikke som servicepakke da disse sendes ut fra 8 til 9 om kvelden.

jeg fikk hentelappen klokka 4, sprang opp på bensinstasjonen, men der ville de ikke gi meg pakken, for jeg var 5 minutter for sein.

og jeg vet at jeg ikke valgte servicepakke

så da hadde nok service pakke mannen goood plass i bilen sin hvis du lurte på det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har noen stygge erfaringer med posten.

 

jeg har bestilt noen pakker fra microplex.no, noe som vanligtvis tar 3-4 dager. så på en fredag jeg visste pakken var på posten. men siden jeg hentet pakken etter skolen så kunne jeg ikke gå 1mil hjem og så 1 mil tilbake for og hente lappen , så vi spørte dama fint om hun kunne finne pakken (jeg sa selfølgeligt navnet mitt) . men nei,

 

hun kunne ikke gå bak der og lete i kansje 5min.

 

så jeg for opp til en venn, skrev ned sporingsnummeret (tror det var det) og måtte gå tilbake der, men hun kunne ikke gå uten pakkelappen (noe hun kunne ha sagt før) så jeg kranglet med hun i 10min om hvorfor hun ikke kunne hente den.

 

så, når hun endeligt skulle gå og finne den så måtte jeg beskrive den, (teite folk)

så jeg peiket på en pakke i bakgrunnen der og sa, ca så stor, så gikk hun bort og så på pakken jeg hadde peiket på. så kom hun bort til meg med den (det var den)

så betalte jeg og sa hade.

 

 

ARG!!!!

 

vi brukte sikkert 30min bare på og diskutere og krangle,

 

når det tok 30sek toppen og finne pakken!

Lenke til kommentar
Posten er et av de andre selskapene i norge med så og si monopol på det de driver med. Siden vi ikke har så mye valg så er det samme hvordan kundeservice de har.

Skulle gjerne se noen vebshops som bruker andre selskaper og kan sende med disse til hele landet.

 

Måtte bare få det ut :innocent:

Vel, da hadde du nok blitt skikkelig skuffa.- posten er faktisk vedlig god på det de gjør, - det finnes flere andre aktører, men flere av de er som flaskepost i forhold til posten. - At du eller andre har noen sure ekspeditører som ikke tar seg av kundene i den lokale post-i-butikk er tross alt ikke postens skyld, selv om det er deres problem ...

Lenke til kommentar

Skulle hente en sterkt etterlengtet pakke jeg også: ny cpu kjøler, nytt grafikkort, ram, ny hd, gledet meg som en... ulv? uansett! Kom til kiwi butikken klokken 21:38, tenkte jeg hadde meget god tid, siden butikken tross alt ikke stenger før 22, men neida! Selv om butikken stenger 22, så stenger post-i-butikk systemet klokken 21:30 :wow: Er det bare meg som synes at det blir for dumt å stenge posten en halvtime før butikken? Jeg spurte pent om damen kunne være så grei å la meg få pakken, men hun var vel opptatt... var jo ca. ingen kunder der, og det var vel meget interessant å glo i veggen/kassapparatet e.l.

Kunne forsåvidt akseptert det hvis det hadde vært opplyst noe sted: posten stenger 21:30, men det er vel for mye forlangt med en lapp, et skilt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Der jeg bodde tidligere gikk fra å ha eget postkontor til post-i-butikk, og jeg var veldig fornøyd. Tidligere stengte posten 15.30, mens med post-i-butikk kunne jeg hente pakker fram til kl 2100. Det er jo genialt å ha åpent når kundene ikke er på jobb :)

 

På det gamle postkontoert jobbet det hovedsaklig gamle damer med en serviceinnstilling du nok kun hadde funnet i gode gamle USSR. Ikke noe utlevering av oppkrav uten sporingsnummer, selv om det vanligvis bare var en liten bunke å lete i :| Og jeg hadde ikke vært så bitter om ikke klokken var 15.25 og jeg hadde dratt tidlig fra jobb for å plukke opp pakken. Det var heller ikke noe kø.

 

En ting jeg har droppa her i Oslo er hjem-på-døren siden postbud ikke gidder å levere på døren når de må gjennom en port. Jeg har hjemmekontor for tiden og er så godt som alltid hjemme. 2 av 2 ganger har hjem-på-døren pakker blitt lagt igjen på postkontoret slik at jeg må hente dem selv. Da ender det jo bare opp med at det koster mer penger og tar lenger tid.

 

Meneh, eller så er ikke posten så ille i Norge. Tross alt er posten ofte framme dagen etter at den er innlevert, tar dog en dag til før de får sendt ut oppkravslappen.

 

Jeg har forresten selv merket at "utleverende terminal" i Oslo ikke videresender post før på kvelden eller dagen etter, selv om den er ankomstregistrert tidlig på morran. Her kan posten lett effektivisere leveringen med en dag! Send ut pakkene tidligere og send en email med en gang pakken er framme på postkontoret. Det hadde jo vært et genialt tilbud for nettbutikker og deres privatkunder. Vi nerder trenger våre jevnlige hardwarefixes og det fort som bare ----!

Lenke til kommentar

Begynner å bli ganske så lei Posten selv.

 

Bestilte en pakke fra Avalon den 21. juni til adressen min i Oslo, og så på pakkesporing at den var på postkontoret lokalt(som forøvrig er på en butikk der de ansatte bør ta et kurs i folkeskikk, men det har vel svært lite med Posten å gjøre) den 26. juni. Ventet på pakkelapp, men ingen pakkelapp kom.

 

Så sjekket jeg pakkesporing et par dager senere, og så at den var sendt videre til Halden, der jeg studerer. Jeg har jo to adresser, men jeg har aldri bedt Posten om å videresende noe som helst post. Jeg tenkte greit, da får jeg dra ned til Halden og sjekke om jeg får pakkelapp der. Men den kom aldri.

 

Så den 10. juli dro jeg ned til Halden, med sporingsnr. og fikk hentet pakken.

 

Jeg prøvde meg forøvrig å hente pakken uka før, men da hadde jeg glemt nummeret og jeg ble nektet å få henta pakken og de ville heller ikke lete den frem. Jeg forstår jo prinsippet, men blir irritert for det.

 

Jeg fikk henta ut pakken, og betalt og alt, men så sier ekspeditøren at det var et tilleggsgebyr på hundre og noe kroner for videresending av post. Jeg har da aldri bedt posten om å videresende noe, og jeg blir så forbanna. Ikke at det er så mye penger, men jeg hadde jo ikke regna med å måtte betale så mye for et par bøker.

 

Hadde jeg visst at det kom til å ta så lang tid + koste så mye ekstra hadde jeg jo heller gått ned på butikken og kjøpt den selv.

 

Jeg har forresten aldri fått noe pakkelapp, og det virker som om posten har klart å rote bort vitnemålet mitt og en pakke til som skulle ha blitt sendt for over en måned siden..

 

SUKK!

Lenke til kommentar
Jeg har forresten selv merket at "utleverende terminal" i Oslo ikke videresender post før på kvelden eller dagen etter, selv om den er ankomstregistrert tidlig på morran. Her kan posten lett effektivisere leveringen med en dag! Send ut pakkene tidligere og send en email med en gang pakken er framme på postkontoret. Det hadde jo vært et genialt tilbud for nettbutikker og deres privatkunder. Vi nerder trenger våre jevnlige hardwarefixes og det fort som bare ----!

Hvordan vet du at terminalen ikke videresender posten før om kvelden eller dagen etter? Står det på sporinga at pakken fortsatt ligger på terminalen? Eller står det bare at den er ankommet terminalen? Det er stor forskjell på det. Når en pakke registreres i Tromsø, ligger den ikke i Tromsø helt til den på magisk vis dukker opp i Oslo to dager etterpå.

 

Som oftest er det flere enn bare den ene pakken som kommer. I Oslo har de endel tusen pakker om dagen. Det er ikke mulig å ha sjåfører klare til å plukke opp pakkene etterhvert som de kommer. Det ville krevd veldig mange sjåfører og det ville kostet MYE.

 

Pakkene sorteres i grinder og klargjøres til utkjøring til postkontorer/pib. Utkjøringen skjer til faste tider. P.g.a. at det ikke er noe poeng å ha mange sjåfører kjørende rundt med halvfulle biler, vil utkjøringen ofte være sent i forhold til sorteringsprosessen.

 

Når pakken ankommer postkontoret blir de ikke automstisk sortert idet de trilles inn døra. Det må gjøres manuellt. De registreres ankommet postkontor samtidig med at det registreres hvor de legges. Er det mye å gjøre på postkontoret er det ikke sikkert at man når å registrere alt samme ettermiddag når pakkene ankommer postkontoret. Da gjøres det på morgenen dagen etter også. Så pakken kan i praksis ha vært en stund på postkontoret før den dukker opp på sporingen. Pakken har m.a.o. ikke vært på terminalen helt til den ble registrert på postkontoret.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Jeg har forresten selv merket at "utleverende terminal" i Oslo ikke videresender post før på kvelden eller dagen etter, selv om den er ankomstregistrert tidlig på morran. Her kan posten lett effektivisere leveringen med en dag! Send ut pakkene tidligere og send en email med en gang pakken er framme på postkontoret. Det hadde jo vært et genialt tilbud for nettbutikker og deres privatkunder. Vi nerder trenger våre jevnlige hardwarefixes og det fort som bare ----!

Hvordan vet du at terminalen ikke videresender posten før om kvelden eller dagen etter? Står det på sporinga at pakken fortsatt ligger på terminalen? Eller står det bare at den er ankommet terminalen? Det er stor forskjell på det. Når en pakke registreres i Tromsø, ligger den ikke i Tromsø helt til den på magisk vis dukker opp i Oslo to dager etterpå.

 

Som oftest er det flere enn bare den ene pakken som kommer. I Oslo har de endel tusen pakker om dagen. Det er ikke mulig å ha sjåfører klare til å plukke opp pakkene etterhvert som de kommer. Det ville krevd veldig mange sjåfører og det ville kostet MYE.

 

Pakkene sorteres i grinder og klargjøres til utkjøring til postkontorer/pib. Utkjøringen skjer til faste tider. P.g.a. at det ikke er noe poeng å ha mange sjåfører kjørende rundt med halvfulle biler, vil utkjøringen ofte være sent i forhold til sorteringsprosessen.

 

Når pakken ankommer postkontoret blir de ikke automstisk sortert idet de trilles inn døra. Det må gjøres manuellt. De registreres ankommet postkontor samtidig med at det registreres hvor de legges. Er det mye å gjøre på postkontoret er det ikke sikkert at man når å registrere alt samme ettermiddag når pakkene ankommer postkontoret. Da gjøres det på morgenen dagen etter også. Så pakken kan i praksis ha vært en stund på postkontoret før den dukker opp på sporingen. Pakken har m.a.o. ikke vært på terminalen helt til den ble registrert på postkontoret.

Du har rett i det, men det betyr ikke at de ikke kunne ha forbedra ting litt. Etter hva jeg kan huske så er alle varer jeg har bestilt vært "annkommet utleverende terminal" dagen etter de har blir registrert inn på avsendelses stedet, selv når det er sent på kvelden - og det vil jeg si er VELDIG bra av posten. De siste meterene fram til huset tar i motsetning like lang tid.

 

Ta feks denne forsendelsen jeg håper jeg kan hente i dag

 

12.07.04 20.08 Innlevert postterminal 4606 KRISTIANSAND S

13.07.04 07.54 Ankommet utleverende terminal 0024 OSLO

 

Den har blitt sortert, sendt til Oslo og registrert på rett under 12 timer, men derfra tar det over 24 timer til jeg kan hente den på postkontoret.

 

Nå som shopping på internet blir mer og mer populært, så kunne det vært artig om de fikk morrapost ut til kontorene og registrert før de stenger. Hvis webshop-ene så kunne registrert en epost-adresse med forsendelsen, så kunne posten informert meg vi epost i stedet som sneglepost :) Da kunne jeg ha plukket opp pakken min dagen etter jeg hadde bestilt den!!

 

Jeg sier ikke posten suger fordi de ikke har det. Posten i Norge er bra AFAIK - i andre land er du heldig om du får posten neste uke. Tingen er at de har muligheten til å ha en sykt bra leveringstid med noe små endringer.

 

 

Nej.. snakk om sola - der ticka den inn på sporinga :)

 

14.07.04 07.53 Ankommet postkontor 0133 OSLO GRØNLAND

 

Sånn, kan jeg få smekka opp 640GB med RAID 5 :)

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

hanigjen:

 

Posten har som de fleste andre store foretak ønsker og muligheter for å motta smarte tips og trix[TM] og annen feedback fra kundene sine.. Send dem en e-mail om ideen din, eller så går den bare i dass. Selvfølgelig kan det hende at de har tenkt på det, men det er ikke sikkert. Synes det høres ut som en god ide, e-post/sms når pakken kommer innom et sted (bare regn med å måtte betale for det).

Lenke til kommentar
Problemet med posten er at de har monopol over hele Norge.

Skulle ha kommet inn et par private aktører som konkurerte med posten.

Har hatt mange diskusjoner rundt dette med pakkeforsendelsene til posten.

 

-z00l-

Har du hørt om Linjegods og Tollpost. De er i direkte konkuranse med posten på pakketransport. Der har du dine to private aktører. I tillegg finnes det en haug med private budfirmaer i større byer. Så posten er på ingen måte alene. Det eneste posten vel har monopol på er forsendelse av brev under ett visst antall gram.

Lenke til kommentar
hanigjen:

 

Posten har som de fleste andre store foretak ønsker og muligheter  for å motta smarte tips og trix[TM] og annen feedback fra kundene sine.. Send dem en e-mail om ideen din, eller så går den bare i dass. Selvfølgelig kan det hende at de har tenkt på det, men det er ikke sikkert. Synes det høres ut som en god ide, e-post/sms når pakken kommer innom et sted (bare regn med å måtte betale for det).

Tidligere kunne du registrere deg hos posten, og hos komplett kunne du velge å få tilsent sms eller epost når pakken var klar til utlevering. Det var så vidt jeg vet, gratis. Om det systemet er operativt ennå, det vet ikke jeg.

 

@hanigjen

Selvsagt er det rom for forbedringer i hastigheten. Men litt av problemet er at det sansynligvis vil kreve flere folk, som igjen vil øke kostnadene og føre til et dyrere produkt. Vil du ha varene din raskt er vel bare å velge ekspress. Så du har muligheten, spørsmålet er vel bare om du vil ta kostnaden.

 

En annen mulighet er hjem på døren, der pakken din vil vil utkjørt på kvelden, dagen før servicepakken din er klar til henting på postkontoret. Sørg for å få telefonnummer til deg på pakken slik at sjåføren har mulighet til å ringe deg.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
@hanigjen

Selvsagt er det rom for forbedringer i hastigheten. Men litt av problemet er at det sansynligvis vil kreve flere folk, som igjen vil øke kostnadene og føre til et dyrere produkt. Vil du ha varene din raskt er vel bare å velge ekspress. Så du har muligheten, spørsmålet er vel bare om du vil ta kostnaden.

 

En annen mulighet er hjem på døren, der pakken din vil vil utkjørt på kvelden, dagen før servicepakken din er klar til henting på postkontoret. Sørg for å få telefonnummer til deg på pakken slik at sjåføren har mulighet til å ringe deg.

Jeg har prøvd hjem-på-døren fler ganger her i Oslo med det resultat at jeg har vært nødt til å hente tingen på postkontoret selv. Jeg har oppgitt tlf. og er hjemme stort sett hele tiden, men det ser bare ikke ut til å fungere skikklig her. De må dog gjennom en port, og en dør før de kommer fram til døra mi - kanskje det er grunnen til at de ikke gidder eller noe, men det er bare å ringe på... Funka når jeg bodde i krsand.

 

Jeg har handla på Komplett ørten ganger uten å ha sett en slik mulighet. Det hjelper lite når ingen vet om muligheten eller om det er gjemt bort på et sted du ikke titter. Dessuten burde det være unødvendig å registrere seg på posten - nettbutikken burde kunne rapportere inn eposten på en eller annen automagisk måte.

 

En slik mulighet ville kunne være kostnadsbesparende i og med at de slipper å sende en notis med sneglepost.

Lenke til kommentar
må flytte til sivilisjasjonen da om dere er misfornøyd med post i butikk og landhandel og bensintanker og felleskjøp.. istedet for å bosette dere ute på bondebygda :p

bor 2 min fra stavanger sentrum, her er postkonoret på en bensinstasjon :no:

har et "skikkelig" postkonor i byen da, men det er ikke der jeg hente pakker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...