Gå til innhold

Hvilket spill gir mest nostalgi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg elsker monkey island 1,2 og 3 spillene og bestilte mnonkey island : escape from monkey island(4) OG FOR EN JÆVELA SUPPE!! er det værste spilet jeg har spilt! det eeneste bra med det er musikken som er henta fra de andre spillene! spillet hadde vært litt bedre hvis du fortsatt kunne bruke musa for og kllikke på hva geybrush (dette er virkelig ikke guybrush!) skulle gjøre men neeeida vil advare alle fra og kjøpe dette mølet!.. ehh sorry ble litt OT der :blush: men iallefall monkey island 1,2 og 3 gir meg nostalgisk førleslse

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg elsker monkey island 1,2 og 3 spillene og bestilte mnonkey island : escape from monkey island(4) OG FOR EN JÆVELA SUPPE!! er det værste spilet jeg har spilt! det eeneste bra med det er musikken som er henta fra de andre spillene! spillet hadde vært litt bedre hvis du fortsatt kunne bruke musa for og kllikke på hva geybrush (dette er virkelig ikke guybrush!) skulle gjøre men neeeida vil advare alle fra og kjøpe dette mølet!.. ehh sorry ble litt OT der :blush: men iallefall monkey island 1,2 og 3 gir meg nostalgisk førleslse

Svært enig med deg der. De tre første spillene er gode (det vil si, treeren er ikke på høyde med de to første, men fortsatt meget, meget bra), mens fireren er en stor skuffelse.

MI-serien er mine absolutte favorittspill. Vil alltid være det, óg.

Skrevet

Jeg har spilt igjennom alle MI-spillene... ekskludert hele MI4, fordi det rett og slett sugde. Men jeg syntes faktisk The Curse of Monkey Island er det beste. Beholdt den gamle sjarmen, om ikke mer ... og var ustyrlig stemningsfult. Egentlig en av de beste titlene som er å finne på PC til dags dato tror jeg!

Skrevet
Jeg har spilt igjennom alle MI-spillene... ekskludert hele MI4, fordi det rett og slett sugde. Men jeg syntes faktisk The Curse of Monkey Island er det beste. Beholdt den gamle sjarmen, om ikke mer ... og var ustyrlig stemningsfult. Egentlig en av de beste titlene som er å finne på PC til dags dato tror jeg!

Jo da, stemningen er upåklagelig, den, men jeg kan ikke noe for at jeg likevel synes de to første er de mest koselige. Treeren står definitivt på vippen av hva et ekte adventurespill bør ha av grafikk... Hehe... Tilgi meg for at jeg er litt konservativ.

Skrevet

Jo da, stemningen er upåklagelig, den, men jeg kan ikke noe for at jeg likevel synes de to første er de mest koselige. Treeren står definitivt på vippen av hva et ekte adventurespill bør ha av grafikk... Hehe... Tilgi meg for at jeg er litt konservativ.

Tilgi deg? Hehe. At du digger de første mest er jo ikkeno annet enn bra det. Viser jo bare at du har meninger. Men mye av grunnen til at jeg ikke liker de gamle så mye som 3'ern, er rett og slett fordi jeg spilt de første MI-spillene altfor sent. Utvikinga hadde kommet så langt som Duke Nukem 3D når jeg prøvde det. Og da ble det ikke all verden liksom. Men det var fun as hell fordet.

Skrevet

spillte ikke de første mi spillene før sånn halvt år siden og syntes de var dritbra.. spilte dem halveis fordi jeg ville det og halveis fordi jeg ville ha svar på hvorfor guybrush ikke liker porselen.. (noe som jeg aldri fikk svar på) :hmm: fikk svar på mange andre ting som jeg egentlig ikke tenkte på etter og ha spilt treern

Skrevet
spillte ikke de første mi spillene før sånn halvt år siden og syntes de var dritbra.. spilte dem halveis fordi jeg ville det og halveis fordi jeg ville ha svar på hvorfor guybrush ikke liker porselen.. (noe som jeg aldri fikk svar på) :hmm: fikk svar på mange andre ting som jeg egentlig ikke tenkte på etter og ha spilt treern

Dette er jo noe av det som gjør spillene så geniale - den kontinuitive historien. Vi husker jo alle "the stump joke" fra MI1, som vi så får "svar" på i treeren...

Skrevet
Vi husker jo alle "the stump joke" fra MI1, som vi så får "svar" på i treeren...

gjør vi?

har aldri spilt hele 3ern, jeg... kanskje ikke vits i å oppfordre til spoilere her, men blei litt nysgjerrig... :p

Skrevet
Vi husker jo alle "the stump joke" fra MI1, som vi så får "svar" på i treeren...

gjør vi?

har aldri spilt hele 3ern, jeg... kanskje ikke vits i å oppfordre til spoilere her, men blei litt nysgjerrig... :p

Det gjør vi, ja. Hehe. Dette kan, som du si, smake litt av spoiler, men vi snakker jo også gamle spill her, så folk har da hatt tid til å finne ut av dette selv også.

I skoglabyrinten på Mêlée Island i det første spillet finner du en stubbe som du kan kikke ned i, hvor Guybrush kan fortelle at han ser "a system of catacombs". Når han har sagt dette, fryses spillet, og du får i tur og orden beskjed om å sette inn diskett nummer 22, 36 og 144. Siden du ikke har noen av dem, trekker til slutt Guybrush hodet opp igjen. Det er selvsagt aldri mulig å komme ned dit.

I det tredje spillet blir du gravlagt i Goodsoup-familiens grav på Blood Island, og på tur ut derfra, kan du kikke inn i en sprekk oppe på veggen. Da får du se et bilde fra skogen på Mêlée Island, i 256 farger, med Guybrush' hode (i MI3-utgave) stikkende opp av stubben. Dette ser selvsagt helt tåpelig ut, men er jo veldig beroligende for de som har gått og lurt på hva Guybrush egentlig fikk se på Mêlée. (Tror det kommer en kommentar om at "the place looks familiar" eller noe sånt også.)

Skrevet
Legend of Zelda - Ocarina of Time. Bare å tenke på det spillet gir meg ståpels.

Må meg si meg enig der. Jeg husker at jeg var den første i ''gjengen'' som begynnte å spille det. Så fulgte alle etter mitt eksempel.

Så mange minner... :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...