Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nevnte det med angrefrist, dersom man ikke er fornøyd, i en tidligere posting.

 

Det ser ut som man kan bruke en angrefrist. Dette står å lese på Talkmores sider, men gjelder vel generelt nå man bestiller på nettet:

 

 

"Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist på kjøpet, og vil motta lovpålagt angrefristskjema per e-post. Dersom du vil benytte angrefristen, må du fylle ut skjemaet og sende det til TalkMore sammen med Sim-kort i ubrutt og ubrukt stand. Innmeldingsavgiften tilbakebetales."

 

 

Zapperen: Kanskje du har et poeng med at de som ikke har Mobyson kan være stille. Jeg har det jo ikke men har bestilt. Så får vi se om jeg har malt fanden på veggen, eller om jeg blir kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

4t 45min igjen til aktivisering av sim. Alt går på skinner.

 

Det å bestille simkort på forhånd er vel umulig siden en del info lagres på simkortene. Mobyson hadde nok en fast avtale med ett selskap som ikke klarte å oppfylle sin del av avtalen, vil heller skylde på dem :)

 

Mobyson er helt greie så langt, og det med mail så må man passe på at man bruker support@moby... eller hva det heter i stedet for salg@moby... etc. Hvis ikke tar det grusomt lang tid. Det er jo ferie så hvorfor ikke kose seg med å slippe å ha mobilen ett par dager.

Lenke til kommentar
[quote name='jendor' date='07/08/2004 : 19:12'] [quote name='Coolchili' date='07/08/2004 : 16:28'] Tror du virkelig at et mobilselskap takker nei til kunder ved å la være å portere kunder som faktisk lar seg portere ?? Dersom porteringen ikke har latt seg gjennomføre er det ganske sikkert andre en den som skal overta kunde som sitter på løsningen.

Syntes ellers innlegget ditt er så krasst og unyansert at det burde vært fjernet. [/quote]
[b][color=blue]MOBYSON[/color]: YOU SUCK![/b]

Jeg tror ganske enkelt at Mobyson ikke er istand til å gjøre det de lover.
Hun sjekket med NetCom at alle opplysninger som er registrert der, er korrekte og identiske med de opplysningene som ble oppgitt under bestilling av portering til Mobyson.

Likevel klarer ikke Mobyson å gjennomføre dette. De skylder på feil som ikke eksisterer. Og unnlater å informere om det.

Hvor tror du da feilen ligger? Hos NetCom hvor alle opplysninger er korrekt registrert, eller hos Mobyson, som har problemer med portering av ganske mange? (bare bla litt gjennom forumet her, så skjønner du kanskje det)

I tillegg skylder Mobyson på spamfiltere som årsak til at hun ikke har mottatt epost??? Det er bullshit fra ende til annen. Mobyson har ikke engang brydd seg med å informere henne om at det er en feil!! (det er ingen feil, som vi har klarlagt)

[color=blue]Mulig innlegget mitt virker "krasst og unyansert" på deg - men det er dessverre 100% usminket realitet. [/color]Det er det ikke til å stikke under en stol - og hvis du ikke tåler virkeligheten, så jobber du enten hos Mobyson, eller så kan du bare se en annen vei når du ser mitt navn på et innlegg :thumbup:

[b][color=blue]MOBYSON[/color]: YOU SUCK![/b] [/quote]
Jeg og min families sim-kort fungerer som de skal, har også skaffet Mobyson ganske mange kunder via mine kontakter, alle har fått sine sim-kort til avtalt tid utenom en. Han fikk mail. Alle fungerer uten noe problem utenom at "Mine Sider" ikke fungerer. Så slike negative uttalelser som blir spredd ut mange ganger av de samme personene, bør man ikke ta særlig seriøst. Denne "Jendor" påsto også i starten at han hadde kjøpt flere gullnr. både mitt nr. og daglig leders nr. av Mobyson Thomas Sandaker 40040000, rart at "Jendor" hadde greid dette etter at disse nr. allerede var bestilt av andre! Vær saklige, det kommer man lengst med! Lykke til! Jeg anbefaler MOBYSON
Lenke til kommentar

ebbe77: Innlegget ditt kan man jo ikke akkurat ta seriøst - du tyr jo til personangrep på meg istedenfor å holde deg til sak. Det er virkelig voksent gjort....

 

Tror du virkelig jeg gidder å sitte her og skrive en masse om ting som ikke skjer? Da tror du feil. Alle disse problemene har jeg opplevd, og mange andre også - hvis du leser litt nøyere etter.

 

Jeg er glad for alt alt fungerer for deg og noen andre... Gjør det egentlig det, eller er det bare oppspinn og fri diktning fra din side? Du skrev nemlig i en PM til meg for en stund siden at du ikke hadde fått de SIM-kortene du ventet på... *host*

 

For meg og andre så fungerer ikke dette selskapet - derfor er jeg heller ikke kunde lenger hos selskapet. Den avgjørelsen tok jeg fordi de ikke løser problemene sine, eller tar sine kunder seriøst nok.

 

Hadde alt fungert slik du forteller oss at det gjør - så hadde jeg vært 100% strålende fornøyd jeg også. Men det gjør det ikke - derfor ringer jeg nå med noen andre.

 

Jeg anbefaler ikke Mobyson - på grunnlag av MINE erfaringer.

Husk, en sak har alltid 2 sider - og den er også utdebattert fra min side.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Mobyson er et lite firma og de gjør sitt beste... tro det eller ei! Tror dere at de ønsket disse problemene? Husk at utenom at mine sider-leverandøren tabbet seg ut, gjorde den danske kortleverandøren det samme! Mobyson har hatt maks uflaks spør du meg...

Uflaks? Hvor seriøst er det å begynne å reklamere i stor stil og ta imot bestillinger før man har SIM-kort og brukerkontroll tjenestene (les: Mine Sider) i orden?

Man kan sikkert si mye negativt om Telenor og NetCom også, men ser liksom ikke for meg at de ville sunket så lavt at de satt på ræva og skyldte på at, "jammen, det er ikke vår feil, vi har jo ikke fått SIM-korta våre"

 

Det blir som å starte opp en pølsebod nede i sentrum og reklamere for billige pølser, men kun ha pølsebrød og sennep på lager.

 

Tror det er MANGE som har opplevd problemer med Mobyson som ikke skriver noe om det her på amobil. Selv er jeg den eneste i omgangskretsen såvidt jeg vet som faktisk leser her inne i det hele tatt. Og jeg gadd egentlig ikke skrive inn vår erfaring pga at det tar LANG TID å viderefortelle alt riktig.

 

Men her kommer en kort versjon:

Bestilte Mobyson til muttern som hadde Tele2 rundt 20.juli. Portering skulle skje 5.august. Startpakka, eller hva det heter, kom aldri i posten. Sendte Mobyson en mail dagen før portering og spurte hva som skjedde med bestillingen vår. Fikk ikke noe svar. Den 5.juli døde Tele2 SIM-kortet, og muttern var UTEN DEKNING på mobilen. Purret på Mobyson pr mail... Fortsatt ikke svar. Purret igjen. Fikk til svar at det var Tele2 sin skyld. De hadde avbestilt porteringen pga lev.problemer på SIM-korta, så Tele2 hadde gjort feil ved å avslutte SIM-kortet vårt hos dem. Kontaktet Tele2, og de hadde ikke fått beskjed om å avbryte porteringen. Konfronterte Mobyson med dette pr. mail og da kom det en litt annen forklaring. De hadde ikke avbestilt porteringen, men "unnlatt å iverksette den". Dermed var det Tele2 sin feil mente de. Fikk liv i mobilen igjen først igår den 9.august etter å ha vært uten dekning i 4 dager. Mulig Tele2 er like skyldige her, men dette hadde uansett ikke skjedd om Mobyson hadde hatt saker og ting i orden FØR de begynte å selge abb. Og hvorfor informerer de ikke kunden når de ikke får portert til avtalt dato??!?! Det ligner jo ingen ting! Muttern har valgt å gi dem en sjanse til, og ny porteringsdato er satt til 25.august. Så får vi se hva som skjer denne gangen. Kan bli spennende dessverre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det ta så utrolig lang tid å portere? :realmad:

 

For oss forbrukere, ville det mest geniale vært en metode der du f.eks. kunne sendt en SMS for å tillate (eks. mobyson) å portere ditt nr når de enn ønsket, så slapp man alt dette papirarbeidet.

 

men tviler sterkt på at telenor og de andre gidder bruke tid på en tjeneste for de som vil bytte teleleverandør. :p

Lenke til kommentar
Det å bestille simkort på forhånd er vel umulig siden en del info lagres på simkortene. Mobyson hadde nok en fast avtale med ett selskap som ikke klarte å oppfylle sin del av avtalen, vil heller skylde på dem :)

det er feil...info som lagres på simkortene, øverføres via en sånn sim greie som operatører har, så de kan fortsatt ikke skylde på sim kort selskapet.

 

igjen så syns jeg at det er amatørmessig, useriøst og uproft av mobyson å hele tida skylde på andres feil.

Lenke til kommentar
Det blir som å starte opp en pølsebod nede i sentrum og reklamere for billige pølser, men kun ha pølsebrød og sennep på lager.

Genialt sagt :p

 

Men du glemte et par ting: Pølseboden glemte å bestille pølser, lomper og ketchup til åpningen, og skylder på pølseprodusenten fordi de ikke har pølser, lompeprodusenten fordi de ikke har lomper, og ketchupprodusenten fordi de ikke har ketchup. I tillegg glemte pølseboden at de måtte ha en pølsekoker... men den var det jo noen andre som skulle komme med, så det er ikke pølseboden sitt problem... Men pølseboden åpner likevel, og kjører skikkelige uimotståelige tilbud, som gjør at folk strømmer til pølseboden, og de fleste går fra pølseboden med et pølsebrød med sennep i....

 

..pjuuk...

 

PS: Dette er bare for humoren sin skyld :p

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så har Mobyson og jeg blitt enige. Etter å ha tenkt litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for å gi de en sjanse. Hvor smart dette valget er, vil vise seg. :-)

Hva slags kompensasjon fikk du?

Moren min har fått 100kr i gratis ringetid som kompensasjon.

En flau erstatning spør du meg.

Lenke til kommentar

Er så langt helt fornøyd med Mobyson. Gikk rikritg nok noen dager lenger å levere en de hevdet.

 

Nytt nummer fra Mobyson

Dersom du velger nytt nummer fra Mobyson tar det normalt 3 til 4 dager før du har ditt nye SIM-kort i posten. Startpakken koster kr. 98,- og dekker SIM-kort og forsendelse.

 

Det tok over en uke før jeg fikk SIM kort. Etter at jeg sente mail og spurte, sa de at det tok litt lenger tid ettersom SIM kortet ble sent fra Danmark. Ettersom de sender alle SIM kort fra danmark burde de kanskje vurdere å endre på informasjonen på siden. De mente også at det ville ta noen dager ekstra i posten siden det var sommer, kan forresten tilføye at jeg har jobbet i posten, og det er ikke noe spesielt som tilsier at det det er mer post i sommermånedene. Det er kun Desember som er kritiske for å oppretholde postgangen grunnet ekstra mye julepost.

 

 

Men de har gode priser og nå har det fungert supert for meg siden jeg fikk kortet, hadde Mine Sider bare fungert så hadde det vært Supert.

Lenke til kommentar

Det tok 6 dager fra jeg bestilte til jeg fikk SIM-kortet i posten.

 

Betalte inn startpakkeomkostningene, pluss en hundrings i ringetid. Så skrev jeg en mail, og ba om å få MMS/GPRS-tjenesten. Så fikk jeg svar. Det tok under en time fra jeg hadde betalt, til jeg kunne bruke abonnementet, inkludert MMS/GPRS.

 

Så nå er Mobyson-abonnementet klappet og klart.

Lenke til kommentar

Burde kanskje ikke skrive om dette men...

 

Betalte 599 for oppstart og gullnummer i går, dvs jeg valgte å fylle på med først 600kr og så satt jeg inn 100 til.

Dette skulle jo da resultere i at jeg fikk aktivisert simkortet og samtidig få 100kr på kontoen..

 

Men gjett hva som skjedde a...

 

Nå er kortet aktivt og jeg har saldo på 700kr..

 

Virker som jeg ikke blei trukket for oppstartgebyr og pris på gullnummer..

Lenke til kommentar

:mad: Ny bruker på siden her og desverre "lurt "til å bli mobyson kunde.

Ble lovet portering for noen uker siden.

Det skjedde ikke ,men jeg fikk brukt telenor fordet.

Så skulle det porteres 9/8. MEN hva skjedde da??? Jo , søndag den 8 ble telenor kortet dødt, men jeg syns ikke det var så farlig for Mobyson skulle være oppe å gå den 9. Men neida, nå har jeg ikke hatt noe nettverk nå. Så jeg har sendt mail å klagd men ikke hørt noe. Er det bare svindel???? Er fly forbanna. Her har tlf min vært død i snart en uke og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har blitt lurt for 500 kr og ikke noe nettverk :no: Noen gode råd????????

Lenke til kommentar
:mad: Ny bruker på siden her og desverre "lurt "til å bli mobyson kunde.

Ble lovet portering for noen uker siden.

Det skjedde ikke ,men jeg fikk brukt telenor fordet.

Så skulle det porteres 9/8. MEN hva skjedde da??? Jo , søndag den 8 ble telenor kortet dødt, men jeg syns ikke det var så farlig for Mobyson skulle være oppe å gå den 9. Men neida, nå har jeg ikke hatt noe nettverk nå. Så jeg har sendt mail å klagd men ikke hørt noe. Er det bare svindel???? Er fly forbanna. Her har tlf min vært død i snart en uke og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har blitt lurt for 500 kr og ikke noe nettverk :no: Noen gode råd????????

Er du 100% sikker på at det ikke er din egen skyld? Hvis du f. eks. som telenorkunde før hadde nettverket innstilt på telenor, og så bytter om til mobyson (som benytter netcom), vil du jo ikke få noe nettverkskontakt. En annen ting er at netcom har dårligere dekning enn telenor... er du sikker på at stedet du er faktisk har netcom-dekning?

 

Hvor mange e-poster har du sendt? Og når?

 

Og hvor slags feilmelding, hvis noen, får du på telefonen?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke min egen skyld tror jeg.... Tlf står på automatisk søk etter nettverk.

Det står" Begrenset tjeneste" og "leter"

Har prøvd manuelt søk etter nettverk men får da opp mld registrerings feil.

 

Da jeg sende mail første gangen etter at porteringen ikke ble utført fikk jeg mail tilbake med en gang, og ble oppringt av Thale Knudsen på Kundeservice hos Mobysone. Har sendt to mail denne uka men ikke fått svar.

Så jeg er ikke tilfreds med kundeservicen der akkurat.

Tror ikke de er så seriøse akkurat. Bedre å betale litt mer pr samtale og sms enn å ikke ha kontakt med omverden i det hele tatt, så en bør nok styre unna Mobyson å holde seg til noe mer "stabilt" firma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...