Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL folk som kaller Telenor Stjelehor, hva er poenget med d


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-23 00:35, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-22 22:46, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-21 19:57, selters skrev:

Telenor provider dere med ei billig rask linje, og dere klager? Hallo?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-21 23:07 ]</font>


TELENOR øker hastigheten med 20%

 

 

Ja, at dere får 20% raskere inet betyr da vel ikke at dere ikke hadde billig og rask internett før?

jeg har ikke uttalt om at telenor er billig,Men d går mye fortere nå en med ISDN 64kb.jeg er og fornøyd med telenor,men jeg er ikke homo for d om jeg er fornøyd med telenor.hva tror dere hva som hadde skjedd om telenor hadde levert ut adsl til alle på en gang uten å oppgradere linjene.Jo d hadde blitt tilbake til ISDN 64 kb til alle.koble inn jernen før du åpner kjeften.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja sagt det før og sier det igjen ... Telenor flår meg til beinet ...... mens jeg venter på adsl .... i fjoe betalte jeg 39 000 blanke kroner til telehiv herman..... for treige dyre isdn ..... kommer det noe adsl her jeg bor ..... en kilometer i fra krsand sentrum ?? N E I .... vel vel sitter bare her og ergrer meg til folkene i de hvite frakkene kommer og henter meg hvis jeg ikke gjør noe drastisk snart

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 18:10, lavizh skrev:

Telenor har ikke stoppet byggingen, den har startet igjen for lenge siden :smile:



 

hmm ok. kan du si hvor de bygger ut?

grunnen til at jeg spør er at jeg bor på jæren, nærmere sagt vigrestad. er dette en plass langt ute i bondelandet?

men når vil det bli mulig for at de blir tilgjengelig på vigrestad?

Lenke til kommentar

Til Lavizh.

Hvis du virkelig jobber hos kundeservice på Telenor da.

 

Jeg synes det er merkelig at Telenor ikke kan ta til seg noenting. Det kan da ikke gå ubemerket hen hos Telenor at halve Norge vil henge Tormod&Telehor opp på veggen, i TYNN ståltråd! Det ubestridelig merkelig at det ikke kommer for dagen at det er interne stridigheter i Telenor, for det må det da være, eller?

Jeg fatter ikke holdningene til styret i Telenor. I et hvert normalt bedriftsstyre skjer det saker og ting, når kundene ikke lenger er fornøyd. Jeg forstår jo det at man ikke kan gjøre ALLE til lags, men når så mange hater Telenor så må det da ringe noen bjeller??

Hva sier alle annsatte i Telenor? Er det mange som slutter jobben (det hadde jeg gjort)?

Jeg mener at siden Telenor har monopol på telenettet, så har de et visst ansvar å holde Norge up to date når det gjelder teknologisiden på telenettet.Og det at dere påstår at ISDN er noe "nytt og moderne" og "sååå bra", blir jo så innihampen galt. Alle vet jo at ISDN er STEINALDER, dere lurer svært få med det der.

Dere begynner å frembringe avsky og avmakt hos den Norske befolkningen, er det ikke på tide å senke hodene litt, snart, og ta en bit av gresset?

Jeg mener at styret i Telenor er landsforrædere!

 

runmad

Lenke til kommentar

Svarer på denne selv om jeg ikke heter Lavizh :smile:

Hvor i har du fått det for deg at halve Norge hater Telenor? Selv om noen fjortiser som er flinke til å bruke Telehor, ******, landsforrædere osv. i annenhver setning får ut sine frustrasjoner her på forumet ved å henge ut Telenor fordi det er kult, kan det vel tenkes at de fleste som har Telenor faktisk er fornøyd?

Telenor har jo x antall ganger flere kunder enn nærmeste konkurrent, så det er selvfølgelig endel kunder som er misfornøyd, men i % av kundemassen tror jeg Telenor har svært få misfornøyde kunder sammenlignet med konkurrentene.

Hvilke land sammenligner du med når du mener at Norge ikke ligger i verdenstoppen når det gjelder å ha et up-to-date nett? Hvilke land her i verden er ISDN steinalder? I de fleste land er faktisk ISDN high-tech, i motsetning til her i landet hvor det er "allemannseie."

 

Dere som er så ivrige på å kritisere Telenor; hvis dere ikke vet hva dere snakker om, kan dere ikke heller la vær å si noe?

 

Ja jeg vet jeg får pes nå :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-04-24 00:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 00:15, president skrev:

Svarer på denne selv om jeg ikke heter Lavizh :smile:

Hvor i har du fått det for deg at halve Norge hater Telenor? Selv om noen fjortiser som er flinke til å bruke Telehor, ******, landsforrædere osv. i annenhver setning får ut sine frustrasjoner her på forumet ved å henge ut Telenor fordi det er kult, kan det vel tenkes at de fleste som har Telenor faktisk er fornøyd?

Telenor har jo x antall ganger flere kunder enn nærmeste konkurrent, så det er selvfølgelig endel kunder som er misfornøyd, men i % av kundemassen tror jeg Telenor har svært få misfornøyde kunder sammenlignet med konkurrentene.

Hvilke land sammenligner du med når du mener at Norge ikke ligger i verdenstoppen når det gjelder å ha et up-to-date nett? Hvilke land her i verden er ISDN steinalder? I de fleste land er faktisk ISDN high-tech, i motsetning til her i landet hvor det er "allemannseie."


Dere som er så ivrige på å kritisere Telenor; hvis dere ikke vet hva dere snakker om, kan dere ikke heller la vær å si noe?


Ja jeg vet jeg får pes nå :smile:




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-04-24 00:21 ]</font>


 

 

Pes kan du få.

 

Isdn er steinalder. Fra 2. verdenskrig faktisk. Og at mange land ikke er like high-tech som norge, har ikke noe med telenor å gjøre.

 

Norge ligger bak land med samme eller dårligere standard. Og telenor har skylda.

 

[ Denne Melding var redigert av: Floppen på 2002-04-24 00:38 ]

Lenke til kommentar

president:

Jeg er ingen fjortiss. Jeg har fått føle hvor dårlig Telenor behandler kundene sine og hvor lite de faktis bryr seg om folk.

 

I 1998, da telenor fortsatt reklamerte med at ISDN var det beste, flyttet jeg tilbake til Norge. Var vant til raskere linjer, men innså fort at jeg måtte nøye meg med ISDN. Ringte 160 for å bestille, og blir møtt av en hyggelig dame. Jada, det var bare å bestille. Leveringstid var ca 3 uker. Jeg venta i 4 uker før jeg ringte tilbake, selvsagt uten å ha hørt noe fra Telenor. Damen fra Telenor kunne ikke finne bestillingen min, "den må ha blitt borte i systemet". Dum som jeg var godtok jeg forklaringen og bestilte igjen. Det samme gjentok seg 2 ganger til. Den siste gangen forklarte jeg personen på 160 hvor han kunne stappe ISDN linja si. Hvordan er det mulig å "miste" 3 bestillinger fra samme person? Etter det har jeg, og kommer heller aldri til å ha noe med Telenor å gjøre igjen.

 

Etter å ha fortalt dette skrekk-eksemplet til venner og bekjente, er det faktisk flere som har sagt "men det samme skjedde med meg".

 

Er det RART folk er forbanna på Telenor?

Er det RART folk kaller dem Telehor, sTjelehor osv?

Jeg har full forståelse for alle som rakker ned på Telenor.

 

I den jobben jeg har i dag, er jeg bla. ansvarlig for telefoni delen. Vi ringer for ca 500.000 kr på fastnettet, ca 3 millioner på mobilnettet og 168.000 kr på internet forbindelsen. Tror du vi bruker Telenor? Hell, no....

Lenke til kommentar

Visste ikke at 2. verdenskrig var steinalderen..??

:smile: Fra spøk til alvor:

 

Det er ikke mange land Norge ligger bak på dette området. Det er bare å ta seg en tur rundt om i verden, så kan du selv se hvordan Norge ligger an i forhold til resten av verden (Og da mener jeg den vestlige verden og ikke land i indre Mongolia som såklart er et stykke bak oss..) For de fleste andre er faktisk ISDN hightech, det kan faktisk være oss her i landet som er litt bortskjemt..

Jeg sier ikke at bare Telenor har æren for at Norge ligger langt fremme, men når Norge da faktisk ligger langt fremme er det jo ikke noe skyld å fordele iogmed at vi faktisk har det ganske bra her på berget. Ja selvfølgelig skulle teknologisk interesserte ønske at alle fikk ADSL/SDSL/VDSL osv. til en billig penge, men våkn opp, dette er ikke en drøm. Dette er ikke år 2050.

Lenke til kommentar

covah: Jeg vil tro at i landet du flyttet fra i 1998 var ISDN på langt nær så vanlig som i Norge?

Det er synd at du har hatt en dårlig opplevelse med Telenor, jeg er som sagt enig i at Telenor har sin andel misfornøyde kunder, men 100% fornøyde kunder tror jeg neppe noe firma hverken har eller kommer til å få. (Iallfall ikke et firma med over 10000 eller 100000 eller 1000000 kunder).

Hvis du aldri har hatt trøbbel med den teleoperatøren du har nå, så er det selvsagt bra for deg (men jeg tror du er heldig og i mindretall i så fall), det finnes mange andre bra alternativer til Telenor på sikkert alle områder, poenget mitt er at

1. Telenor er ikke bare dritt, jeg vil tro de faktisk er bedre enn mange av konkurrentene.

2. Norge ligger på verdenstoppen når det gjelder nett, teknologisk utvikling osv.

 

P.S. Med fjortiss tenker jeg på de som ikke kan skrive en post om Telenor uten å skrive Telehorfaendrepehengeseg eller noe tilsvarende i annenhver setning uten noen form for saklig begrunnelse.

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-04-24 01:04 ]

Lenke til kommentar

"Har begynt å bygge ut" vil vel si at de som bor i Helsinki sentrum kan få det - hvis de er heldige, samt at de er villige til å betale flesk, og vente i kortere eller lengre tid?

Og hvis jeg ikke tar feil, er det vel noen som har begynt med prøve-VDSL her i landet også?

Men jeg er ikke ekspert på VDSL hverken her eller i Finland, så det er mulig jeg tar feil..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 16:32, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-23 00:35, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-22 22:46, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-21 19:57, selters skrev:

Telenor provider dere med ei billig rask linje, og dere klager? Hallo?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-21 23:07 ]</font>


TELENOR øker hastigheten med 20%

 

 

Ja, at dere får 20% raskere inet betyr da vel ikke at dere ikke hadde billig og rask internett før?

jeg har ikke uttalt om at telenor er billig,Men d går mye fortere nå en med ISDN 64kb.jeg er og fornøyd med telenor,men jeg er ikke homo for d om jeg er fornøyd med telenor.hva tror dere hva som hadde skjedd om telenor hadde levert ut adsl til alle på en gang uten å oppgradere linjene.Jo d hadde blitt tilbake til ISDN 64 kb til alle.koble inn jernen før du åpner kjeften.

 

 

Hvis telenor hadde tilbudt alle i Norge adsl, så måtte det ha vært nok sentraler, og da hadde det vært nok båndbredde til alle sammen også. Vi hadde IKKE gått tilbake til 64k hastighet..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 01:33, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-23 16:32, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-23 00:35, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-22 22:46, Kjetil Lura skrev:

Quote:


On 2002-04-21 19:57, selters skrev:

Telenor provider dere med ei billig rask linje, og dere klager? Hallo?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-04-21 23:07 ]</font>


TELENOR øker hastigheten med 20%

 

 

Ja, at dere får 20% raskere inet betyr da vel ikke at dere ikke hadde billig og rask internett før?

jeg har ikke uttalt om at telenor er billig,Men d går mye fortere nå en med ISDN 64kb.jeg er og fornøyd med telenor,men jeg er ikke homo for d om jeg er fornøyd med telenor.hva tror dere hva som hadde skjedd om telenor hadde levert ut adsl til alle på en gang uten å oppgradere linjene.Jo d hadde blitt tilbake til ISDN 64 kb til alle.koble inn jernen før du åpner kjeften.

 

 

Hvis telenor hadde tilbudt alle i Norge adsl, så måtte det ha vært nok sentraler, og da hadde det vært nok båndbredde til alle sammen også. Vi hadde IKKE gått tilbake til 64k hastighet..

 

Det er derfor de bygger ut.

Poenget er at dette skulle vært startet før.

Og selv om alle har muligheten til å få adsl, betyr det ikke at alle benytter den muligheten.

Lenke til kommentar

On 2002-04-24 00:37, Floppen skrev:

Quote:


Norge ligger bak land med samme eller dårligere standard. Og telenor har skylda.


 

Fylla har skylla :razz:

 

neida, det er staten som har skylda det er de som neker å bidra med noen få kroner til utbygge. F.eks hver enste dag den siste måneden har Norge tjent 100 millioner kroner ekstra i forhold til forventet grunnet oljeblokaden i midtøsten. Hvorfor ikke bruke en dags inntekt til litt utbygging?

Lenke til kommentar

Quote:



2. Norge ligger på verdenstoppen når det gjelder nett, teknologisk utvikling osv.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-04-24 01:04 ]</font>


 

HAHAHAHA. Det har iaff ikke jeg merka noe av. fy **** i helvete, vi trenger kanskje en skarve med milliard for å bygge ut resten av landet, det har vi som sagt tjent de siste ti dagene i ekstrainntekter fra olje... kan de ikke bare få ut fingern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...