Gå til innhold

Vannkjøling-kit, MIST eller Waterchill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

ops, beklager. Glemte å si at det er til socket A, men det har vel ikke mest å si. Skal kjøle ned en AMD XP-M.

 

Misforstå meg riktig :blush: Men jeg lurer litt på hvorfor et sett fremfor et annet? Ikke bare et navn. Det kan være: enklere inst, bedre kjøleevne, og annet.

 

Lurer også på om radiatoren/viften MÅ ha et eget hull ut av kabinettet?

 

mvh David

Lenke til kommentar

Waterchill kan leveres med Antarctica-blokken, og den er som Zaeira sier, en av de beste blokkene på markedet. Dermed er Waterchill det settet som kjøler best av de to.

 

Radiatoren trenger strengt tatt ikke et eget hull i kabinettet. Har sett mange som fester den bak på utsiden av kabinettet med strips og lignende. Du kan jo også selvfølgelig ha liggende løs utfor kabinettet, men hvor lurt og praktisk dette er en annen sak..

Lenke til kommentar
Hvordan ligger Waterchill ann på støyfronten?

 

Litt av poenget er å blitt endel støy :thumbup: Microplex skryter jo slevsagt av MIST settet når det kommer til støy.

 

David

du kan bestemme om du vil ha viften på 12volt eller 7volt... men på 12volt bråker den mer... jeg bruker 7volt... og min bråker nesten ikke....

Lenke til kommentar
Hvordan ligger Waterchill ann på støyfronten?

 

Litt av poenget er å blitt endel støy  :thumbup:  Microplex skryter jo slevsagt av MIST settet når det kommer til støy.

 

David

du kan bestemme om du vil ha viften på 12volt eller 7volt... men på 12volt bråker den mer... jeg bruker 7volt... og min bråker nesten ikke....

Nei den er nærmest talt lydløs på 7Volt. Men husk at settet bare kjøler CPUen, så du vil jo fortsatt ha viftestøy fra GPU, PSU og eventuelt Chipset. Men dette kan du jo kjøpe blokker til senere, når du har mer penger. I alle fall først- og sistnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg har Mist selv til P4, men pga. en liten lekkasje fungerer det ikke riktig enda. Fikk hørt på støynivået på 7V og det var utrolig lite, så nå gjennstår det bare å se hvor godt det kjøler i tillegg. Jeg skal kjøle ned en P4 2,266 GHz og ATI Radeon 9700 Pro.

 

Hvor rask CPU har du og hvilke temperaturer på max load?

Lenke til kommentar

 

Hvor rask CPU har du og hvilke temperaturer på max load?

Har en AMD XP 2800 @ 2300( får den ikke mere, alt flipper når jeg skal prøve mere FSB, har prøv å stille Vcore også men hjelper ikke. 12,5 X 183FSB )

 

Men den ligger på 33-34 idle, og når jeg har oppe 6 vinduer(IRC, opera, IE, Kazza, DC++ og winamp) ligger den på 35. Har ikke fått testa Max load enda.

 

 

EDIT: Vet ikke temp på vannet eller rom.

Endret av Zo9X
Lenke til kommentar

Mist settet er greit nok for kjøling av CPU og kansje GPU i tilegg, men mere enn det tror jeg ikke jeg ville satt på. Har 35'C Load på AMD 2500+ normal settings

 

Waterchill er noe bedre, du blir sikkert fornøyd...Gled deg, det er morsomt å montere sånnt :)

Lenke til kommentar
Gled deg, det er morsomt å montere sånnt :)

Absolutt, men husk å prøvekjør vannkjølingen utenfor kabinettet i 24 timer før du monterer det inn i kabinettet! Har sett flere tilfeller av "uheldige" folk som har fått lekasje i PCen pga. de ikke prøvekjørte.

 

Men ta det med ro, det følger med en grundig monteringsguide i Waterchill-settet så et lekasjefritt system skal ikke være problematisk å sette sammen, men det er likevel VELDIG viktig at man prøvekjører for å være på den sikre siden.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Du MÅ ikke prøvekjøre, hvis det ikke er minste antydning til lekarsjer så er det greit å la det stå å surre til slangene er tomme for luftbobbler på veggene, hjelper å knipse på slangen når pumpen går.

 

Anbefaler ihvertfall å la det gå en stund for lekarsje sjekk og utlufting.

 

Tar ca 30min å montere vil jeg tro, tar tid å måle slangelengder å se hvor det er best å legge slangene for å unngå knekk og klem på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...