Gå til innhold

Denne pc'en verdt 6000,- ?


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hva dere ville kjøpt denne pc-en for..

kan få kjøpe den for 6000,-

 

2.4 ghz Celeron

40gig hd

64mb intel skjermkort

1gig twinmos ddr ram

cd-rw / dvd rom

15" skjerm

5 * usb 2.0

firewire

10/100 nettverkskort

modem

 

 

Jeg lurer også på om det går ant å bytte CPU i en bærbar, å om det er samme type CPU som i en stasjonær.

 

Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en brukt PC synes jeg den prisen blir veldig drøy. Det eneste som faktisk er bra i det systemet, er 1024MB minne, men det er sannsynligvis ikke mer enn PC2100 minne, så det er ikke brukende i nyere systemer alikevel.

 

Her er ett eksempel på ett mye bedre system fra komplett.no for tusenlappen mer:

 

http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10018

 

Ikke brukt, dobbelt så kjapp prosessor, ikke integrert skjermkort som bruker systemminne. 19" skjerm. For noen hundrelapper ekstra så har du pgså både dvdbrenner og større harddisk.

 

CPU i bærbar kan byttes, men det anbefales ikke å benytte raskere CPU, da hele maskinen er konstruert for å takle den varmeutviklingen som gis fra den CPU'en maskinen kommer med.

 

Om CPU er det samme i bærbar/desktop? Både ja og nei. Noen bærbare bruker samme CPU som desktop maskiner, andre ikke. Dette gjelder også til dels andre vei (tenker da på AMD's mobile cpu'er som en del bruker i desktop maskiner pga at de er meget egnet for overklokking).

Endret av Falconer
Lenke til kommentar
Falconer: jeg mener jo bærba. ikke stasjonær.

:blush: Tanken slo meg rett etter at jeg hadde posta innlegget.

 

Er vel egentlig en helt grei pris det. Jeg må innrømmet at jeg steiler med en gang jeg ser Celeron, men så lenge du ikke har tenkt å spille Far Cry, BF: Vietnam eller lignende, så er det jo en helt grei prosessor og skjermkort.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

hehe.. jeg vet alt om celeron...

 

hadde det før jeg bytta HK, å CPU.

 

Men den bærbare jeg kjøper meg skal egentlig bare være til surfing, chatting, office, litt musikk, å lett å ta med seg..

 

å den celeronen jeg hadde før var på 2,4 Ghz. Helt grei CPU syntes jeg egentlig.

Byttet bare for at alle klaget på den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...