Gå til innhold

Bruktsjappa Komplett !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også handlet ting fra Komplett for en skremmende stor bunke med tusenlapper gjennom årene (ihvertfall for meg). Har aldri fått brukt, og alt har vært pent pakket inn i plast når jeg har fått det... untatt noen ting, men der har det som er oppe i esken vært i forseglede anti statiske poser og lignende. Jeg hadde nok sett om det var brukt, for slikt er jeg oppmerksom på.

 

Så noen er nok mer uheldige enn andre... uansett uakseptabelt av Komplett om de driver å sender ut brukte/utlånte/returnerte varer på den måten. Men... man skal ikke tro på alt som sies på dette forumet heller. Ikke alt er løgn, så klart, men enkelte har blitt avslørt som arbeidstagere hos konkurrerende butikker. Så be aware... alt er nok ikke så ille som det ser ut til :-)

 

Kunne kanskje skiftet til Netshop... de virker solide og seriøse. Hadde lyst til å bruke de på det jeg bestilte for en uke siden, men de manglet 2 av varene på lager (en ubekreftet, og en bekreftet en stund frem i tid), samt at de ikke førte en av varene. Selv om jeg da så på en tilsvarende vare til en billigere pris, ble Komplett billigere... og de hadde alt på lager. Men skal sjekke Netshop neste gang også.

Lenke til kommentar
Frank Barø, bare spor meg opp jobber i www.mcmox.no som konsulent 'thats it' så har ikke så mye med nettbutikker å gjøre en at jeg handler der ...

Det var ikke rettet direkte mot deg, men mot tidligere brukere som har blitt avslørt. Bare så de vet at alt som er skrevet om Komplett tidligere ikke nødvendigvis er sant.

 

Men uansett uakseptabelt av Komplett... ihvertfall når det har skjedd samme person flere ganger.

Lenke til kommentar
Hehe - sant nok. Virker jo som en del bestiller i hytt og gevær og bare returnerer 'det de ikke trenger alikevel'.

 

Problemet for butikken blir da: Skal DE ta tapet fordi folk ikke har kontroll på det de bestiller, eller skal de selge varen til full pris.

 

Løsningen er kanskje å være strengere på å sjekke varene ved retur og eventuelt ikke gi full refusjon av beløpet der varen er synlig brukt og dermed dekke inn tapet de får ved å selge det som demovare elns.

 

Men dette koster jo tid og penger å gjennomføre og vil sikkert føre til masse klaging fra folk av typen 'Komplett nekter å gi tilbake mer enn 900 av de 1000 kronene jeg ga fordi jeg fikk en liten ripe i kabinettet!'

 

Ikke enkelt å drive butikk idag.

Ikke enkelt å drive butikk sier du? Vel andre som psdata(+ mange andre) klarer det visst helt fint.

 

Jeg kjenner folk som har jobbet på komplett...Har hørt at de ansatte har fine låneordninger.....

DET er betenkelig.... låneordninger? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg kjenner folk som har jobbet på komplett...Har hørt at de ansatte har fine låneordninger.....

DET er betenkelig.... låneordninger? :hmm:

Det der er bare tøys altså, er ikke snakk om at de ansatte der får lov til å låne produkter som deretter blir solgt som nye. Pleier sjelden å forsvare Komplett på dette forumet siden jeg jobber hos en konkurrent, men her er det mange merkelige påstander som rett og slett ikke holder vann, og det blir rett og slett urettferdig om det får stå uimotsagt. P.S. skal ikke gjøre det til en vane å kommentere andre nettbutikker her, måtte bare på akkurat denne.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner folk som har jobbet på komplett...Har hørt at de ansatte har fine låneordninger.....

DET er betenkelig.... låneordninger? :hmm:

Det der er bare tøys altså, er ikke snakk om at de ansatte der får lov til å låne produkter som deretter blir solgt som nye. Pleier sjelden å forsvare Komplett på dette forumet siden jeg jobber hos en konkurrent, men her er det mange merkelige påstander som rett og slett ikke holder vann, og det blir rett og slett urettferdig om det får stå uimotsagt. P.S. skal ikke gjøre det til en vane å kommentere andre nettbutikker her, måtte bare på akkurat denne.

Dette har jeg aldri hørt om så kan ikke bekrefte eller avbekrefte ... men når en brukt vare returneres forde den er defekt så skal ikke den havne sammen med nye varer slik at de som jobber der tar feil av brukte og nye ... kan da umulig være så mye kaos på komplett at de ikke har noe system på ting etter 3-4 år

Lenke til kommentar

Dette er noe av det værste jeg har hørt!

 

Jeg hadde et anstrengt forhold til komplett fra før, nå kommer ikke jeg til å bruke komplett i det hele tatt.

 

Har handla mye hos komplett i mange år, stort sett alle PCer jeg har bygget er deler fra komplett. Siste PCen jeg bygget bestilte jeg fra netshop, bare for å prøve noe nytt. Utrolig bra service og fantastisk effektive, er ord som popper opp.

 

Dette er ikke en reklame post for netshop, jeg har bare så utrolig god erfaring med dem.

 

V

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nettopp et skjermkort fra Psdata. Dette var et Radeon 9200SE.

 

Forseglingen var brutt og kassen hadde tydelige merker etter slitasje. Dette har antagelig vært solgt til en som har prøvd i spille med dette, men har blitt misfornøyd og sendt tillbake.

 

Jeg var litt skeptisk, men kortet fungerer fint og jeg gidder ikke bråke for en brutt forsegling/litt testing.

 

Jeg tror dette er prisen vi må være villige til å betale for bytteretten.

 

Geir

Lenke til kommentar

Hei

 

Leste igjennom denne tråden nå og jeg er minst like (om ikke mer) sjokkert enn dere. Dette skal som dere sikkert skjønner ikke forekomme!

 

Vi har ingen policy på å selge varer som noe annet enn det de er og har svært strenge rutiner på dette internt. Altså, enten som nye eller som "demovarer". Demovarer stammer som de fleste av dere sikkert vet enten fra angrefrister eller varer som er erstatning fra leverandører. Fint om du "BASF" tar kontakt med oss per PM så skal vi sjekke opp dette og hva som kan ha skjedd her. Vi skal selvfølgelig ordne opp i dette, men vi kan for å være helt ærlig ikke forstå hva som kan ha skjedd her. Det blir også nevnt i tråden her at vi har en "låneordning" for ansatte. Dette stemmer ikke! Noe slikt eksisterer ikke og har heller aldri eksistert hos Komplett.no

Lenke til kommentar

Jeg stoler faktisk mindre og mindre på komplett. Har hovedsaklig brukt de dette året, og de har hatt store problemer etter overgangen til nytt system. Ting tar veldig lang tid, og det har jeg ikke tid til :p

 

Har vært i kontakt med Netshop, og der er det virkelig en annen tone.. Jeg bor 5 min unna komplett/netshop osv osv osv, og hos netshop kunne jeg få varen 5 min etter jeg bestilte om det var krise... Med andre ord, jeg kan sette meg i bilen, og bestille mens jeg er på vei ditt :p

 

I motsetning så bestilte jeg varer på torsdag hos komplett(norek), disse er enda ikke gått til plukking...

 

Nei, noen er virkelig i en bratt nedoverbakke nå.

Lenke til kommentar

det du gjør ring inn til komplett klag på varene og si at dem er brukte og i tillegg noen er defekte deretter returnerer du varene og krever å få igjen pengene dine derreter kan du velge å avslutte ditt kundeforhold til dem.

 

ser komplett har valgt å ordne opp i dette BRA .. =) det er slik det skal være.

Endret av Evilman
Lenke til kommentar
Hei

 

Leste igjennom denne tråden nå og jeg er minst like (om ikke mer) sjokkert enn dere. Dette skal som dere sikkert skjønner ikke forekomme!

 

Vi har ingen policy på å selge varer som noe annet enn det de er og har svært strenge rutiner på dette internt. Altså, enten som nye eller som "demovarer". Demovarer stammer som de fleste av dere sikkert vet enten fra angrefrister eller varer som er erstatning fra leverandører. Fint om du "BASF" tar kontakt med oss per PM så skal vi sjekke opp dette og hva som kan ha skjedd her. Vi skal selvfølgelig ordne opp i dette, men vi kan for å være helt ærlig ikke forstå hva som kan ha skjedd her. Det blir også nevnt i tråden her at vi har en "låneordning" for ansatte. Dette stemmer ikke! Noe slikt eksisterer ikke og har heller aldri eksistert hos Komplett.no

Bra dere ordner opp komplett!

 

Legg gjerne inn hva som har hent her.

Slik jeg kan handle med full tryghet igjen.

Lenke til kommentar

hei

har handla mye av komplett før.

har ikke fått brukte varer

men nå bruker dem for lang tid til å sende varene.kan gå fra 3 dager til 1 uke og det holder ikke mål oss meg.

+ at du ikke kan hente varer fra dem.

netshop sender nesten altid varene samme dag.

bestilte et skjermkort der for litt siden klokka 1745, pakka lå på posten i stokke klokka 1845 det er service det.

og du kan hente varene der hvis du vil.et tilbud som jeg synes er veldig bra.

trenger du en del til pcen som du helst skule hatt i går, så er det bare å sette seg i bilen og hente det fra netshop :yes:

reklame for netshop ble dette til slutt

sorry

Lenke til kommentar

Snakket med komplett på telefonen der de sa at jeg ikke skulle returnere høytalerene og nye høytalere var i posten (Kjempe :) )... sjekket på min bruker lit senere, der sto høytalerene ... som ordre under veis til meg ... men nå ( senere på kvelden) så ser jeg det at de har kanselert returen av høytalerene ... uten noe forklaring

 

EDIT: Jo hadde fått mail på jobb der det sto at de ikke trodde det har kunnet skjedd noe feil på deres side.

 

Men nå har jeg kastet høytalerene i en konteiner så det er lit sent med å retunere høytalerene får å få de reparert eller sjekket ...

Endret av BASF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...