Gå til innhold

Hvordan få sangene i winamp til å få samme lyd?

Izor

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP!

Jeg bruker winamp og noen ganger når sangene switcer må jeg skru opp lyden på noen, og ned på andre for å få samme lyd hva er galt? og hva kan evt gjøres? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har med selve fila, tror jeg. Noen er det mer futt i, enn andre ;)

Ikke mye du kan gjøre, bortsett fra å kjøpe original cd'en da.

Men kan jo hende jeg har misforstått`?=

Skrevet

Nå er det bare sånn at volumet varier fra forskjellige sanger. Nirvana f-eks har lavt volum på sangene sine i forhold til andre artister som Rammstein for eksempel.

Skrevet
Nå er det bare sånn at volumet varier fra forskjellige sanger. Nirvana f-eks har lavt volum på sangene sine i forhold til andre artister som Rammstein for eksempel.

dette har noe med hvordan lydnivået på innspillingen er, og ikke ut i fra artisten.

Skrevet
dette har noe med hvordan lydnivået på innspillingen er, og ikke ut i fra artisten.

har noe også med lyd nivët til mp3 låta da, man kan med f.eks mp3gain endre på den uten at kvaliteten på musikken blir endret

Skrevet

Nå har jeg ikke brukt winamp på en stund, men hvis du bruker baren helt til venstre på equalizeren og stiller inn alle sangene så de har riktig lydnivå i forhold til sangen før og velger presets->save->Auto load preset, vil det gjøre susen tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...