Gå til innhold

Where Americans get their news: FOX


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For ikke snakke om dagbladet.. Hjelp!

Dagbladet legger, i følge meg, fram nyhetene på en langt mindre partisk måte, bedre skrevet og ikke minst de har bedre nyheter. VG skriver om alt mulig piss de kommer over, selv om det må nevnes at noen av de siste forsidene på Dagbladet har vært helteite, f.eks. den der det var et stort bilde av Beckham i bare undertøyet på en veranda. Who cares?

 

Men den beste nyhetsutsenderen i Norge er uten tvil Dagsrevyen på NRK, meget bra og saklig stoff.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Du snakker om de "uavhengige", som ikke bryr seg om penger??? I USA??? ;-)

What? De som ikke bryr seg om penger? Hvorfor ma det vaere det som ikke bryr seg om penger?

 

Tror det handler mer om at folk flest vil ha underholdende søppel-TV.
Jada HalTan, ro deg ned. Vet at du ikke liker FOX, men det gar da grenser. Jeg har da aldri sagt at VG er en soppel-avis, fordi jeg prover a vaere litt saklig... Jeg har bare fremhevet de gangene hvor VG totalt vrir om pa sannheten og faktisk lyger. Fol deg helt fri til a gjore det samme med FOX.

 

Men jeg innrommer at jeg bytter om fra CNN, MSNBC, osv. til FOX nar de andre blir kjedelige. Det er mest fordi FOX har helt andre nyhetssaker veldig ofte som de andre kanalene ikke snakker om. Sa mens de andre kanalene sier opp igjen de samme nyhetene de deler blant hverandre, snakker FOX om noe helt annet.

Det er sunt med litt varierende nyheter, men om vi skal tro HalTan og andre, burde FOX ikke eksistert og man skulle bare ha den ene siden av sakene... ikke sant? :p

 

Na skal jeg sammenligne FOX med... CNN f.eks. akkurat pa dette tidspunket. Na skal jeg liste opp de viktige sakene listet opp pa nettsidene deres, og hvordan de omtales:

 

Headline:

FOX: Saddam to Appear Before Judge Today

CNN: Cassini enters Saturn orbit

 

Neste saker:

FOX: Cassini enters Saturn orbit

CNN: General: "Not enough hate" to fuel Iraqi civil war

 

FOX: Fed raises rates 1/4 point

CNN: Saudi officials: Top al-Qaeda ideologue killed

 

FOX: US: UN must act on Sudan

CNN: Complaint: Bush allies helping Nader in Oregon

 

FOX: Janet's $550K money shot?

CNN: Witness say Peterson looking for relationship

 

FOX: A tax on nose jobs

CNN: Worker killed in fall from 'Old Ironsides'

 

FOX: Silence on Missing Marine

CNN: Sources: Jackson's Super Bowl flash to cost $550,000

 

FOX: Terror Suspect Got Haz-Mat OK

CNN: Britney says this time it's for love

 

FOX: Ex-GIs Being Called Up

CNN: Howard Stern: 'I criticize Bush and then I'm fired'

 

OK.

Sa hva har vi her? CNNs toppnyheter inkluderer ikke Sudan. Og ingenting om Saddam (selv om de har sikkert hatt noe om det for i dag). De har to nyhetssaker som handler om ting som enten anti-Bush eller pro-Kerry (Nader saken og Stern saken). FOX har noe om Peterson saken i sin neste nyhetssak (jeg gikk helt til CNN var tom for "toppsaker").

CNN har en sak om Britney...

Begge to har om Janet...

CNN har en sak som bruker et premiss om at det burde vaere en borgerkrig i Irak...

 

Jeg ma nesten konkludere med at med dette "snapshot"et av deres nyhetssaker, sa er FOX ganske rett pa sak, mens CNN driver med litt venstrepolitikk...

 

FOXs toppsaker er:

Saddam

Romfart

Okonomien

Sudan

Janet

Skatt

Gissel

Terrorisme

Soldater

Peterson

 

CNNs er:

Romfart

Borgerkrig Irak

al-Qaeda medlem drept

Nader hjelper Bush (COMPLAINT...)

Peterson

Uhell

Janet

Britney

Sterns antyder Bush driver sensur

 

Begge to har to saker som er litt flosete (skatt pa kirurgi, Janet (x2), og Britney).

Men CNN har 2 saker som kommer fra venstresiden i vinkel.

FOX har ingen saker som kommer fra hoyresiden.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Eg er faen så glad eg slepper å sjå på Amrikansk media. Er jo bare søpel. Ikkje da at Norge er noke spesielt bra. Men ein kan vertfall få nokre bra aviser.

øhm.. New York Times, Wall Street Journal? I tillegg til at hver eneste news stand i statene selger Sunday Times og andre utenlandske aviser. Så det er ikke noe problem å få "nokre bra aviser".

 

Forresten, hva klassifiserer du som bra avis? VG? Dagbladet?

Lenke til kommentar
øhm.. New York Times, Wall Street Journal? I tillegg til at hver eneste news stand i statene selger Sunday Times og andre utenlandske aviser. Så det er ikke noe problem å få "nokre bra aviser".

 

Forresten, hva klassifiserer du som bra avis? VG? Dagbladet?

 

Eg har jo forsåvit aldri våre i Usa så eg kan vel ikkje utale meg heilt. Er meit eit intryk eg har fått.

 

selfølgeli klassifiserer eg ikkje vg og dagbladet som bra. Da får no vera grenser.

Klassekampen er svært bra. Bt er og ei grei avis.

Lenke til kommentar
øhm.. New York Times, Wall Street Journal? I tillegg til at hver eneste news stand i statene selger Sunday Times og andre utenlandske aviser. Så det er ikke noe problem å få "nokre bra aviser".

 

Forresten, hva klassifiserer du som bra avis? VG? Dagbladet?

 

Eg har jo forsåvit aldri våre i Usa så eg kan vel ikkje utale meg heilt. Er meit eit intryk eg har fått.

 

selfølgeli klassifiserer eg ikkje vg og dagbladet som bra. Da får no vera grenser.

Klassekampen er svært bra. Bt er og ei grei avis.

Og hvor har du fått det inntrykket? VG?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei, nettopp. Sa kanskje du skal slutte a uttale deg om ting du egentlig ikke vet om...

Det er mye mer utvalg i USA med aviser, sa det skal na ga an a finne noe bra...

Dessuten kjenner jeg ikke til noen aviser her i USA som driver pa sann som VG gjor, i tabloid-stil liksom. Det er fordi det er nok av slike opplag her i USA at skikkelige aviser ikke trenger a drive sann virksomhet for a trekke lesere...

Lenke til kommentar
Nei, nettopp. Sa kanskje du skal slutte a uttale deg om ting du egentlig ikke vet om...

Det er mye mer utvalg i USA med aviser, sa det skal na ga an a finne noe bra...

Dessuten kjenner jeg ikke til noen aviser her i USA som driver pa sann som VG gjor, i tabloid-stil liksom. Det er fordi det er nok av slike opplag her i USA at skikkelige aviser ikke trenger a drive sann virksomhet for a trekke lesere...

Har du sett filmen Citizen Kane? Amerikansk den også, og nesten ikke grenser for hvor mange "andre" amerikanere som prøvde å stoppe den... På grunn av nettopp penger ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...