Gå til innhold

iMovie - eksportere til iDVD


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg håper en vennlig sjel kan hjelpe meg med... :roll:

 

Jeg holder på med å redigere en feriefilm fra Hawai'i og prøver å eksportere

etterhvert som jeg blir ferdig med små filmer fra Kauai, Sea Life Park osv.

 

Problemet er at iMovie insisterer på å opprette et nytt prosjekt i iMovie hver

gang jeg eksporterer. Jeg vil ha filmene inn i samme prosjekt! Finnes det en

bedre løsning enn å først lagre QuickTime-DV i full kvalitet, og deretter

importere i iDVD? Det tar så gruforskrekkelig lang tid... :mad:

 

Hjertelig takk for all assistanse! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Dette må du nok bare leve med slik er iLife. :p men jeg skjønte ikke hva du mente med at må jeg lagge en "QuickTime-DV" fil. Drive du å lagger alle videoen i samme prosjekt så må du det ja. Men, QuickTime-DV beholder da ikke kapitler gjør det vel

 

Et litt viktig info er hvilken iMovie & iDVD bruker du

 

Hils Odinikus

Lenke til kommentar
Dette må du nok bare leve med slik er iLife.  men jeg skjønte ikke hva du mente med at må jeg lagge en "QuickTime-DV" fil. Drive du å lagger alle videoen i samme prosjekt så må du det ja. Men, QuickTime-DV beholder da ikke kapitler gjør det vel

 

Et litt viktig info er hvilken iMovie & iDVD bruker du

 

iLife har tydeligvis blitt forenkla siden forrige versjon :nei:, jeg har iMovie og iDVD 4.0.

 

Jeg mente selvfølgelig at alternativet "Eksportere til iDVD" medfører at et nytt prosjekt skapes hver gang. Det er litt ugreit når jeg har flere timers råmateriale og eksporterer etterhvert, jeg

skal jo ha alt på samme DVD! Da må jeg eksportere til QuickTime i DV-kvalitet, og så importere inn i iDVD-prosjektet, ikke sant. Som nevnt, det kjedelige med denne fremgangsmåten er at det tar så lang tid...men får vel leve med det da? :dontgetit:

 

Ang. kapitler fikk jeg til dette med en av DV-filene - har ikke fått det til siden så det er et mysterium... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å si det slik: Videoredigering tar tid, uansett hvordan man gjør det. Selv jeg som sitter på lynraske Dual 2ghz G5 m/ 2048mb minne og hardware-renderkort, opplever ventetider - blant annet når man skal lagre FCP-prosjektet som .m2v-fil for senere importering i DVD Stud.Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...