Gå til innhold

Erfaring Msi Radeon 9800 Pro


Globe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette må vel være et helt nytt kort for MSI... det er vel først i det siste at MSI har begynt å lage ATI baserte kort. Derfor tror jeg ikke så mange har erfaring med dette kortet. 9800pro kort generelt regner jeg med at du vet er kongebra!

 

 

kjøpte et 460 MX kort av MSI type og den var konge, spesielt bundlene til MSI er RÅE. jeg fikk med 4 spill!!!

Lenke til kommentar

Vet MSI har bra bundle, har bare gode erfaringer med msi fra nvidia. får håpe di gjør det bra med ati sine kort og :)

Hmm, trur eg bare bestiller meg det eg :)

Kan legge ut litt info om kortet\ytelse når eg har testet det, visst noen er intresert! ;)

Lenke til kommentar

Det begynner å bli orntli billig med R9800- kort nå...

Kanskje det snart er mulig å få tak på brukte skjermkort til en rimelig pris!

Syns at korta på bruktmarkedet er prisa så sinnsykt høyt i forhold til hva man får nytt...

 

Jeg har forresten gode erfaringer med MSI tidligere. De jeg har vært borti klokker bra :thumbup:

Lenke til kommentar

ramdac hastigheten på alle de nyeste kortene er 400mhz. 6800ultra så vel som x800xt pe. ihvertfall etter det jeg har fått med meg. ramdac har derfor ikke så mye med hastigheten å gjøre...i forhold til "core" mhz og memory mhz en.

 

 

en ting jeg ikke skjønner: hvorfor sendes kortet mitt jennom Kristiansand når jeg bor i bergen? har jo før opplevd at Psdata har vært raske. og da hadde jeg ikke sjekket hvordan og hvor de sende pakken gjennom.

 

noen som har et godt svar? regner med å ha kortet innen kort tid....senest mandag håper jeg :)

Endret av Kingy
Lenke til kommentar
en ting jeg ikke skjønner: hvorfor sendes kortet mitt jennom Kristiansand når jeg bor i bergen? har jo før opplevd at Psdata har vært raske. og da hadde jeg ikke sjekket hvordan og hvor de sende pakken gjennom.

 

noen som har et godt svar? regner med å ha kortet innen kort tid....senest mandag håper jeg :)

Psdata ligger i arendal som etter jeg har forstått går alt av pakker derfra til kr.sand... :hmm:

Men lucky me som bor i kr.sand... :tease:

Lenke til kommentar

hehe, lucky deg ja. fikk kortet i posten og kunne hentet det på lørdag...men glemte at de stengte "litt" tidligere :roll: .

 

men har det ihvertfall på mandag. Psdata = rask som alltid.

 

nå er jeg bare spent på hvordan kortet ser ut og hva som ellers er i pakken :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du fått kortet? :dribble: [b]Er det bra?[/b]

Har lest litt rundt om dette kortet, og jeg finner ikke annet en positive tilbakemeldinger. Mange forteller at kortet blir "detect'a" som et XT-kort. Kortet skal visst klokke ganske sinnsykt med stock-kjøleren også det må skyldes det små-geniale designet på den. Men kommer sikkert også av at (ut fra det jeg kan se) kortet er utsyrt med BGA (BallGridArray) RAM... Synd det er 2.8ns dah..

[url="http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review.php?id=04vga00r9800promsi00000r9800pro0105"]Her[/url] kan dere lese en review på kortet.. ;)

Ser lovende ut, det eneste man ikke får støtte for i forhold til XT kort er Overdrive-funksjonen. Dette kommer av at temperatur-sensoren ikke er "aktivert". Men man klokker da selv, trenger ikke noe crappy Ati-soft-klokking jeg ass. Eneste er at det kanskje kan bli litt vanskelig å følge med med på temperaturen ved klokking..

Men hvem bryr seg, dette kortet ser rett og slett ut som et røverkjøp, motsto ikke fristelsen, måtte bestille meg et selv. Også med _den_ bundelen da :D

Se på alle [url="http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?DEPA=0&item=14-127-127"]disse[/url] glade kjøperne da!! Nei, dette blir hygge :yes:
Lenke til kommentar

Har hatt dette MSI Radeon 9800Pro kortet en stund, og det er riktig som andre folk sier, det blir identifisert som 9800XT, ikke 9800Pro.

 

Er allerede en tråd ang. dette her.

 

Kortet fungerer helt fint, men jeg får ikke kjørt alt på max i f.eks Farcry i 1280x1024.

Men generelt sett så er ytelsen god.

 

Man får ikke klokket kortet særlig høyt med kjøleren som følger med.

Som default er kortet på 378/337, jeg får klokket det til 390/360, men går jeg

noe over det kommer artifacts med gang. Har prøvd ATITool og RADLinker.

 

Søk er en fin ting :thumbup:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...