Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem har det billigste web-hotellet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå i det siste har det kommet _mange_ billige webhosting firmaer. Det du skal passe på når du kjøper det billigste det er, så har de gjerne ikke den helt store oppetiden du får hvis du hever prisen litt.

 

Et par av de billige er:

 

B-One

..selger billige webhotell- og domene-løsninger, men de har ikke med noen særlig god form for kontrollpanel, så du har ikke full kontroll over domenet ditt. Med tanke på DNS og slikt. Pluss for god oppetid, though. Samt at det er ubegrenset med overføring.

 

Get-One

..selger også veldig billige domene- og web-løsninger. De selger det kanskje for billig, men det skal jeg ikke spekulere i. Jeg kjøpte domene med medfølgende webhotell her, og det kan jeg vel si at jeg angrer på. For de har hatt ekstremt mye nedetid. I en periode var det hvertfall 3-4 timers nedetid HVER dag. De skal da få et pluss for bra kontrollpanel. cPanel, hvis noen har erfaring med det.

 

Dette var et par av mine erfaringer. Neste gang jeg skal flytte disse eller kjøpe nytt webhotell skal jeg sikte litt høyere på pris-stigen. Tror det lønner seg i det lange løp! :)

Endret av lalleh
Lenke til kommentar

ja norcomp er å anbefale. har akkurat registrert .com domene gratis med grei hosting til ca. 30kr i måneden. De bruker også Cpanel på sine linux-servere... Kundesupporten det er sinnsykt bra!!! Sendte mail i 24 tiden på en søndag og fikk svar på et par minutter... De ringte meg også etterpå for å sikre at alt gikk bra.

Lenke til kommentar
ja norcomp er å anbefale. har akkurat registrert .com domene gratis med grei hosting til ca. 30kr i måneden. De bruker også Cpanel på sine linux-servere... Kundesupporten det er sinnsykt bra!!! Sendte mail i 24 tiden på en søndag og fikk svar på et par minutter... De ringte meg også etterpå for å sikre at alt gikk bra.

:thumbup: Det hørtes jo ganske lovende ut. Som sagt så har jeg domeneshop.no.. Og jeg har tenkt å bruke dem til "leien" av web-plass er over. Det blir vell i mars en gang. Domeneshop er ganske dyr, men de har vært 99,4% oppe i løpet av de 3 siste årene. :thumbup: Jeg har brukt de siden mars og har bare hatt et problem: mail. Det er noe domeneshop.no sliter med. Du kan ikke lage brukernavnet til mailkontoene selv. Brukernavnene blir dittnavn1, dittnavn2 osv. :thumbdown: Har dere erfart det samme?

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt http://www.hostean.net/ i ett år og har ennå ikke hatt noe nedtid. Rask og stabil server, kan anbefalle de på det sterkeste.

 

Billig er de også sjekk ut :w00t:

 

- Online kontrollpanel

- Support 7 dager i uken.

- MS FrontPage 2003 støtte for enkel opplasting / oppdatering til din side. Du kan også laste opp dine sider med f.eks. Dreamweaver eller Adobe GoLive.

- osCommerce, Agora eller CubeCart for å sette opp og vedlikeholde din internett-butikk

- Webmail system (POP3)

- FTP login med ubegrenset antall FTP kontoer

- SSL & HTTPS

- SSH secure shell / Telnet

- Ubegrenset antall MySQL databaser (også med JDBC driver)

- Støtte for streaming Real Audio og Real Video

- Ubegrenset antall e-post kontoer

- Ubegrenset antall e-post alias og forwarding

- Ubegrenset antall mailing lister

- e-post autorespondere

 

 

Sikkerhet

 

- 99.9 % oppetid - stabil heltids tilgjengelighet for dine brukere/besøkende

- Daglig backup av alt du har lagret

- Virussjekk og spamfilter

- Intrusion Detection System mot f.eks. hacker angrep

- Detaljert statistikk for traffik og overvåkning - web, ftp, båndbredde, besøkslogg, tilgang til systemlogg, m.mer.

 

Detaljert statistikk og overvåkning

 

- Ledig diskplass

- Ledig SQL diskplass

- Dataoverføring

- Webalizer web statistikk

- Webalizer FTP statistikk

- Siste brukere (besøkslogg)

- Feil-logg

- Systemlogg

 

Skript / Grensesnitt

 

- Java / CGI støtte for egne skript

- PHP

- MySQL, også mot Dreamweaver

- Perl

- TCL

- C++

- SSI (Server Side Includes)

- Python

- Online chat

- Gjestebok

- Besøkstellere

- BLogger

b2

b2evolution

Nucleus

pMachine Free

WordPress

 

- Webportaler og innholdsstyring

Drupal

Geeklog

Mambo Open Source

PHP-Nuke

phpWCMS

phpWebSite

Post-Nuke

Siteframe

Xoops

 

- Skript for kundestøtte

Crafty Syntax Live Help

Help Center Live

osTicket

PHP Support Tickets

Support Logic Helpdesk

Support Services Manager

 

- Diskusjonsforum

Invision Board

phpBB2

YaBBSE

 

- FAQ hjelpeverktøy

FAQMasterFlex

 

- Image Galleries

4Images Gallery

Gallery

Coppermine Photo Gallery

 

- Mailinglister

PHPlist

 

- Stemmeundersøkelser

Advanced Poll

PHPSurveyor

 

- Prosjektledelse

dotProject

PHProjekt

 

- Wiki

PhpWiki

TikiWiki

 

- Andre skript

Moodle

Noahs Classifieds

Open-Realty

phpAdsNew

PHPauction

phpFormGenerator

phpLinks

WebCalendar

Endret av erikos
Lenke til kommentar

eg skal være veldig forsiktig med å annbefale www.valuehost.co.uk - dei har en veldig bra deal viss du har 3+ domener, da du kan ha opp til 10 domener på en konto (med dns, mail, web, ssh, ftp, mysql server til hvert domene) som deler 1GB plass og overføring/dag.

 

Betaler vel ca 700 / år for en konto, men kunde servicen her vært litt varierende - og selskapet skal nå bytte eiere, så det kan bli "interesangt". Når tinga virker, virker det veldg bra, eneste problemene har vært et server flytte, en disk som var full, og to DDoS angrep i løpet av 2 år. Eller har dei fått en klager av brukere som forventet å drive _veldig_ store forum etc på shared hosting - og dette nytter jo ikkje..

 

Har bare trengt kunde service en gang, rota til noen tilgangs rettigheter som eg ikkje fikk ordnet, ble tatt hånd om i løpet av en time, men det var da kunde servicen fikk skryt isteden for pepper..

 

Så kort og godt, er nok ikkje den beste løsningen viss du er 100% avhengig av 20 minutter kunde service, men er billig og eg må si meg fornøyd med tjenesten ( i forrhold til prisen, blir ikkje akkuratt dyrt med 4 dommener på en konto liskom )

Lenke til kommentar

Jeg har webhotell fra HostMe og har ingenting å utsette på det jeg får der. Har hatt filene mine plassert der i ca. 6 måneder, og har ikke merket særlig annen nedetid enn den planlagte nedetiden da de flyttet sidene fra amerikanske til norske servere. Har ingen erfaringer med andre webhotell, men kan på det varmeste anbefale HostMe.

Lenke til kommentar
Vel, nå i det siste har det kommet _mange_ billige webhosting firmaer. Det du skal passe på når du kjøper det billigste det er, så har de gjerne ikke den helt store oppetiden du får hvis du hever prisen litt.

 

Et par av de billige er:

 

B-One

..selger billige webhotell- og domene-løsninger, men de har ikke med noen særlig god form for kontrollpanel, så du har ikke full kontroll over domenet ditt. Med tanke på DNS og slikt. Pluss for god oppetid, though. Samt at det er ubegrenset med overføring.

 

Get-One

..selger også veldig billige domene- og web-løsninger. De selger det kanskje for billig, men det skal jeg ikke spekulere i. Jeg kjøpte domene med medfølgende webhotell her, og det kan jeg vel si at jeg angrer på. For de har hatt ekstremt mye nedetid. I en periode var det hvertfall 3-4 timers nedetid HVER dag. De skal da få et pluss for bra kontrollpanel. cPanel, hvis noen har erfaring med det.

 

Dette var et par av mine erfaringer. Neste gang jeg skal flytte disse eller kjøpe nytt webhotell skal jeg sikte litt høyere på pris-stigen. Tror det lønner seg i det lange løp! :)

Har webhotel og domene fra get-one, og har bare opplevd nedetid 1 gang i løpet av 3 mnd'er.

On topic: sjekk innom qxl.no en gang i blant, pleier å være noen bra tilbud på webhotel der.

Selv så betaler jeg 19,- for 500mb webhotel.

Lenke til kommentar
Vel, nå i det siste har det kommet _mange_ billige webhosting firmaer. Det du skal passe på når du kjøper det billigste det er, så har de gjerne ikke den helt store oppetiden du får hvis du hever prisen litt.

 

Et par av de billige er:

 

B-One

..selger billige webhotell- og domene-løsninger, men de har ikke med noen særlig god form for kontrollpanel, så du har ikke full kontroll over domenet ditt. Med tanke på DNS og slikt. Pluss for god oppetid, though. Samt at det er ubegrenset med overføring.

 

Get-One

..selger også veldig billige domene- og web-løsninger. De selger det kanskje for billig, men det skal jeg ikke spekulere i. Jeg kjøpte domene med medfølgende webhotell her, og det kan jeg vel si at jeg angrer på. For de har hatt ekstremt mye nedetid. I en periode var det hvertfall 3-4 timers nedetid HVER dag. De skal da få et pluss for bra kontrollpanel. cPanel, hvis noen har erfaring med det.

 

Dette var et par av mine erfaringer. Neste gang jeg skal flytte disse eller kjøpe nytt webhotell skal jeg sikte litt høyere på pris-stigen. Tror det lønner seg i det lange løp! :)

Har webhotel og domene fra get-one, og har bare opplevd nedetid 1 gang i løpet av 3 mnd'er.

On topic: sjekk innom qxl.no en gang i blant, pleier å være noen bra tilbud på webhotel der.

Selv så betaler jeg 19,- for 500mb webhotel.

Da kan du umulig ha sjekket det ofte. De har til og med sagt ifra at det har vært mye (les: MYE) nedetid.

Lenke til kommentar

kan ivhertfall si at b-one skal man rett og slett bare drite i! værre firma og lureri har jeg ikke sett før.

 

 

Jeg har hatt webhotell hos dem i nesten et år(skal avslutte det nå, GARANTERT)

 

Det er den værste driten jeg har vært borti. Nedetid og overbelastede servere HELE tiden. Sånn går det med ubegrenset båndbredde. Forbannade drit, mine værste brukte 500(tror det var det det kosta i året) kr. Her snakker jeg om error hver eneste gang jeg gikk inn på siden min. Trykke refresh 20 ganger så kommer den kanskje opp.

 

IKKE KJØP WEBHOTELL ELLER NOE SOM HELST FRA B-ONE!

 

La dem gå konkurs. Danske dritfirma..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...