Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klage til hvem? Lyd-reklame på nettet.


Anbefalte innlegg

Når de første søksmålene rundt skader etter å ha surfet på nettet kommer så vil ting kansje roe seg...

Jeg satt faktisk og koste meg en morgen (i den grad det er mulig å kose seg om morgenen da) med min rutinemessige kopp med glovarm te mens jeg surfet gjennom diverse nyhetssteder mens P1 ble spilt i nettradioen (derfor var lyden på).

 

Plutselig kommer det en voldsom lyd fra en reklame jeg ulykkeligvis førte musa over, med det resultatet at jeg skvetter til, og den fulle koppen med glovarm te er plutselig bare halvfull. Det gjorde vondt på venstrehanda, men heldigvis var det bare den, stolen og gulvet som fikk unngjelde. Det var bare centimetere unna at det var PC-en som måtte tatt støyten.

 

Hadde jeg bodd i USA, tror jeg faktisk jeg skulle prøvd meg med et søksmål, ja :p

 

Drittreklame!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send en mail til de firmaene som reklamerer med lyd (Garanti, Telenor osv) og fortell de enkelt og greit at du for framtida ikke en gang kommer til å vurdere å bli kunde hos pga reklameulydene

 

farfuture, prøv forbrukerrådet eller noe liknende! Dersom jeg skvatt såpass mye at noe slikt hadde skjedd som med deg, hadde jeg blitt meget irritert

Lenke til kommentar

lenge siden jeg sendte mail til vg.no og klagde på denne dritten....

Fikk til svar at "nei det var så mange som var fornøyd med denne form for reklame, så dette kom de ikke til og slutte med" fikk draps tanker der og da....

 

Håper hvirkelig de tar til vettet snart, er jo jævlig irriterende.

 

De klarte seg jo før disse sykt irriterende reklamene kom og.....avisene liksom.

Lenke til kommentar
Det er sant det.

 

Samme med popups: 'Alle' hater dem men de brukes nettopp fordi de har god gjennomslagskraft i forhold til annonser på selve siden.

Nja, når jeg sitter på steder som ikke er velsigna med f.eks. Opera, lukker jeg vinduene automatisk i rein refleks. Jeg ser derfor mye mer på evt. interessant reklame som er på selve sida

Lenke til kommentar
En reprise av hva jeg har sagt i et annet tilsvarende innlegg nylig:

 

Installer siste versjon av Spywareblaster. Gå til Tools/Flashkiller og kryss av Disable and Block Macromedia Flash så er dere kvitt problemet med plagsom lyd. Derimot kan dere få problemer med å lese enkelte sider

Hei!

 

Nå har jeg valgt bort spille lyd og spille video i Internett explorer, men likevel så kommer disse f.... lydene.

 

Trodde det skulle funke?

 

Noen andre ideer. Disse valgene ligger jo under verktøy, egenskaper, avansert....

Lenke til kommentar
Har sett folk som har klaga slikt før, og svaret de får er at når du irriterer deg over reklamen så legger du merke til den. Dette er jo hva de prøver å få frem, derfor er dette en god måte å reklamere på.

Men bør det ikke være positiv reklame? Jeg får heller et negativt inntrykk av slike reklamer.

Lenke til kommentar

Herfra: Gjør din plikt!

 

EDIT: Nå har ihvertfall jeg sendt en klage. Jeg oppfordrer alle andre som reagerer på dette til å gjøre det samme.

 

EDIT2: (min klage)

 

Klagen gjelder:

Internett-annonser/reklamer med lyd. Disse kommer helt uanmeldt og spiller så høyt som PC'en står på. Har jeg f.eks. hørt på musikk kvelden før så spilles disse ulydene/reklamene på full styrke, med den konsekvens at jeg får hjertet i halsen. Internet aviser er en tekst basert tjeneste og man forventer ikke sterke høye lyder. Jeg anser dette som påtrengende og unødvendig.

 

Hvor og når markedsføringstiltaket er observert:

Idag hos bl.a. www.vg.no

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Følgende beskjed er sendt til Forbrukerombudet:

 

Til forbrukerombudet!

 

Klagen gjelder:

Lydreklame på internett....

 

Dette er rett og slett ulovlig støy i mine ører.

 

Hvor og når markedsføringstiltaket er observert:

Altfor ofte i det siste på s mange internett sider at jeg ikke kan nevne dem alle.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Ej hata Telenor Reklamene der de e sann stygg ringelyd!! og Notar "velkommen til visning".

 

Kjeme alltid borti dei når ej e på www.vg.no

Åh, jeg hater den Telenor-reklamen så sinnsykt. Kommer borti den flere ganger om dagen. Forbaskede skrap. Tror jeg skal komme med et forslag til utviklerne av Opera om at de bør vurdere en hotkey for å skru av flash el. lyd i flash-animasjoner. Det hadde gjort seg :devil:

Lenke til kommentar

Mozilla + Adblock fjerner jo reklamen man ikke vil ha!

 

Bare å trykke "Adblock this image" så fjerner den bilde/reklame, * er wildcard så "ad*.hardware.no/*" blocker det meste av reklamen på hw.no sine sider :yes:

 

Kan også velge å fjerne flash fra en url.

Endret av hanscats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...