Gå til innhold

Princo DVD-R 4x og NEC-1300A = trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg får nå bare feil på Princo DVD-R 4.7GB 4X med Logo (Spindel a 25stk)

med Stomp RecordNow Max v4.5 når jeg skal brenne en DVDR film som er i .img format på 1x og 2x hastighet. Brenningen starter vel aldri heller, stopper på "initializing disc".

 

Brenneren er NEC ND-1300A med nyeste firmware 1.0A fra www.herrie.com (nec10an.exe)

 

Ingen problem å brenne .img med feks Medianca DVD-R 1-4x plater derimot......

Det er vel Ritek som lager Princo og de er jo så som så..

 

Har du noen tips om evt annen firmware eller program jeg kan bruke med disse Princo på eller brenne .img filer?? Hvis ikke må jeg returnere platene til brenner.no

 

Dette er error meldingen i RecordNow Max:

 

stomp-nec.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VAr advarsel på komplett på fw opp til 1.05 om at princo og datawrite (som er princo plater med annen label) plater ikke var støttet. Har funnet ut at den fortsatt er kresen på media og har 1.08 FW. Prøvde that's write plate og brenneren hengte seg under brenning.

 

De som jeg har funnet ut er gode plater til nec 1300 er:

Samsung

Plextor (taio yuden plater med PX label)

Verbatim

 

SAmsung og BEall Plater er det samme tror jeg.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer med That's Write DVD-R eller Medianca DVD-R plater, ikke på 4X da får bare feil på alle plater jeg har prøvd da.. Brenner kun DVDR på 2X.

 

Men er det ingen annen firmware eller programvare som støtter Princo med NEC-1300A brenneren min evt....... :dremel:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt problemer med That's Write DVD-R eller Medianca DVD-R plater, ikke på 4X da får bare feil på alle plater jeg har prøvd da.. Brenner kun DVDR på 2X.

 

Men er det ingen annen firmware eller programvare som støtter Princo med NEC-1300A brenneren min evt....... :dremel:

Princo er støttet. Men ikke alle typer.

 

Det fins ørten typer princo produksjonsserier og ingen er like (alle er stort sett dårlig kvalitet). Du har tydeligvis fått plater fra en ekstra dårlig serie.

 

Prøv andre plater, eventuelt oppgrader til nyeste 1.0B firmware fra nec. ( www.neceurope.com )

 

Enkelte sider legger også ut informasjon om hvilke brennere platene er testet med. F.eks Norwaydisc.no

Lenke til kommentar
Det fins ørten typer princo produksjonsserier og ingen er like (alle er stort sett dårlig kvalitet). Du har tydeligvis fått plater fra en ekstra dårlig serie.

Mmhhh.. Hva het programmet som kan lese platens oppbygning og se produsenten av platen?

 

Men jeg fikk til å brenne Princo på 2X uten feil, med samme firmware ved å bruke programmet DVD Decrypter V3.2.2.0 :thumbup:

 

Så RecordNow Max v4.5 taklet ikke .img og Princo, fint å se at alternativer funker :w00t:

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...