Gå til innhold

Nec 2510a DVD Brenner. Noen erfrainger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

TRB:

Den informasjonen er jo egentlig ikke så interessant så lenge du ikke har forsøkt å brenne noen DL plater med brenneren. Det er jo først da det blir spennende å se om NEC2500 -> 2510 konverteringen virker. Den er jo tross alt laget for å brenne en-lags DVDplater og så lenge firmwaren ikke har noen bugs så skjer det ikke noe galt når du forsøker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit det HART, men nå er det ikke bare DL som er lagt til med den firmware versjonen jeg snakker om. Og det er ikke snakk om å konvertere 2500 til 2510, men å få 2500 til å brenne DL. I tillegg til DL kan man brenne noen dvd merker med en høyere hastighet enn det dvd'en er sertifisert til. Man kan også fjerne riplock og bruke bitsetting. Dette gjelder også 2510'en dog med en annen firmware. Synes det er interessant at man kan øke bruksverdien ved å bytte firmware.

Nå var jo utgangspunktet erfaringer med 2510 og siden 2500 er en (nesten) identisk spiller så synes jeg informasjonen var grei nok. Men det er jo min mening.

Skrevet
Har hatt Nec 2510A noen uker nå, og ingen problemer så langt.  Bruker ca. 10 min på en full DVD (8x).  Har kun brukt media fra Verbatim (4x og 8x), og det funker meget bra.    Overrasket hvor stillegående den er (min tidligere brenner hørtes ut som en  boeing 757 ved takeoff). 

Har ikke prøv dual layer brenning, da platene for dette jo fortsatt er for dyre.

Brenner du 4X platene i 8X? For jeg leste i en review at det var mulig. Men det kan være at jeg misforstod..? :)

Nei, brenner på hastigheten som platene er på. Går faktisk litt ned på hastigheten ved backup av DVD filmer (fikk en del artifacts ved 8x på 8x plater).

Skrevet (endret)

Kjøpte brenneren for 3 uker siden... Strålende brenner.. har ikke testa den på 8x plater enda men..

Kjøp den.. Du blir fornøyd!

Endret av Andreasfe
Skrevet
Man kan også fjerne riplock og bruke bitsetting. Dette gjelder også 2510'en dog med en annen firmware. Synes det er interessant at man kan øke bruksverdien ved å bytte firmware.

Det finnes altså en firmware til 2510a som fjerner riplock, og tar i bruk bitsetting?

Noen som har har erfaring med det her?

Leste om den guiden med 2500a, men jeg var ikke helt sikker på om jeg måtte bruke en annen firmware, eller om jeg kunne bruke den som var ment for 2500a. Tror kanskje jeg leste noe sånt et sted... :ermm:

Skrevet

Stemmer nok det du sier MetiCx, du må bruke 1.07v2b5. Det er endel firmware versjoner, så det er ikke bestandig så enkelt å finne ut hvilke som støtter hva :cry:. Men det virker som om det kommer en versjon til 2510 også:

Slayer wrote:

Hi, I to have had success with this firmware

But now my 2510A is listed as a 2500 in device manager ??

Why is this and will it affect dual layer burning support ??

Sorry if these are dumb questions !!

Herrie: Because this firmware was designed for the 2500 (which is technically equal to the 2510). The next version of my firmware will also be there for the 2510 (Which actually means your drive will be identified as a 2510 again )

This firmware doesn't affect the dual layer capability though! For example in Nero when you create a new DVD, you'll see you have 8GB to put data

You could also try DVDInfoPro to verify and it'll show you that DL is supported

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...