Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Catch linje


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har dsl linje fra Catch. Denne linja har fungert yppperlig en periode. Men idag mistet vi strømmen i hele nabolaget midt på dagen. Vet ikke årsak til dette, men dette medførte dessverre til en del problemer for mitt vedkommende.

 

Jeg har en router som gateway for mitt nettverk. Denne ble restarta. Regner med også at modemet ble restarta ( tilbakestilt til default innstillinger ). Men etter at jeg startet alle disse enhetene har internett vært sirup til de grader.

 

Lokalt får jeg 100Mbits og respond time på 4ms mellom pc'ene. Men når jeg skal surfe på nettet går det veldig treigt. Nesten ubrukelig. Har flere pc'er på nettverket og samme resultat på alle.

 

Utdrag av ping til www.vg.no

 

Ping statistics for 193.69.165.20:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 53ms, Maximum = 2909ms, Average = 1367ms

 

Denne varierer alt fra 1000ms til 3000ms.

 

Jeg har restartet modem minst 5 ganger, samme med gateway. Byttet kabler og endret på oppsettet.

 

Jeg mistenker at modemet begynner å ta kvelden etter strømbruddet. Eller har dere noen svar på hva som kan gjøres i dette tilfellet? Leste at Bluecom sliter litt med nettet. Jeg bor i Vestfold, like ved Drammen.

 

Uansett, verdt å poste. Siden support åpner ikke før imorgen kl. 0900

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...