Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage min eigen ruting?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har hatt problemer med å besøke www.battle.net med lyse nå i over ei veke. Tydligvis så er noko gale der borte sida www.battle.net funker fint hos dei fleste andre som ikkje har lyse.

 

Finnes dei ein anna måte eg kan få komt inn på www.battle.net ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å legge inn adressen hosts fila di

fil c:\windows\system32\drivers\etc\hosts ( eller annen win katalog hvis du ikke bruker windows )

hvis du har win95/98/ME så ligger den i c:\windows\hosts eller c:\windows\system\hosts

 

Legges inn slik:

63.236.3.71 www.battle.net

 

Lykke til.

Skrevet

Er nok ikke så enkelt, battle.net har bøttevis med adresser;

 

Name: battle.net

Addresses: 63.241.83.59, 211.233.0.71, 211.233.0.123, 213.248.106.199

213.248.106.251, 12.41.72.201, 63.236.3.92, 63.240.202.137,

63.240.202.178, 63.241.83.6

Skrevet

Du må nok først prøve alle de oppgitte ip-addressene ( takk til puretamil : ), manuel ruting kan bli vanskelig da alle ledd(hops) i en rute fra A til B opprettholder sine egne rutingtabeller ( som forhåpentligvis er dynamiske ).

 

Det du kan gjøre er å kjøre en "tracert www.battle.net" og se hvor langt du kommer, den siste noden du får svar fra er den med størst sannsynlighet for problemer, sammenlign gjærne traceroutes mot forskjellige sites så får du litt oversikt...

Skrevet

Ring lyse support og klag!!! Send mail, plag dem skikkelig hvis de ikke gjør noe med det.. Somregel er det idioter som tar telefonen (Hos tele2 ihvertfall), spør om å få snakke med noen med mer teknisk innsikt om de ikke kan hjelpe deg. Få de til å mase/sette deg over til de som faktisk kan feilsøke og gjøre noe med det..

 

Det her er erfaring som jeg har etter å ha ring telenor og tele2 support endel ganger. Når han telefon duden må løpe bort til sjefen sin og spørre om det jeg lurer på hele tida så blir jeg litt irritert på de..

Skrevet

vell, lyse seier bare dei har tekniske problemer og eg må vente.

 

Den serveren som held internett igang er så ustabil at hadde det vore større konkuranse på fiber her så hadde eg skifta

Skrevet

sitter med lyse selv.. ring til kundeservice siddis og snakk med jøran..han har peiling på litt mer enn de lyshåra damene der nede som ikke vet hva en dns server eller noenting annet er :no:

Skrevet (endret)

tar jo så langt tid å gå igjennnom telefonen så eg sendte dei mail, faen dette irriterer meg

 

Er det absolutt ingen som kan fortelje meg korleis eg lagrer den host fila?

Endret av siDDIs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...