Gå til innhold

DVD-spiller med DIVx muligheter..


Anbefalte innlegg

Pioneer DVD 575 (ettellerannet)

 

Konge! Spiller alt jeg har prøvd. I tillegg til DVD audio, SACD osv osv.

Alt av tilkoblinger.

 

ca 2000. Elkjøp.

 

(Print ut prisen fra nettet. Jeg kom i butikken, men der kosta den visst 2500, men siden jeg printa prisen fra nettet fikk jeg den for 2K. Penger spart er penger tjent.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Red Star 420g divx kompatibel DVD spiller. kjøpt i Tyskland for 800 nok! ;)

Er godt fornøyd.. Noen som har en link til hvor jeg finner firmware uppdates til dvd spillere? Hvordan går man frem ved forandring av firmware\oppgradering på dvd spiller?

 

edit: En ting til.. Jeg vet ikke om min spiller støtter subtitle på divx filmer, men hvis den gjør det.. Er det bare å legge subtitle filen sammen med filmen, og det vil virke?

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Hvordan er støyen fra disse spillerne? Ved avspilling av divx eller DVD?

Eltax? Kiss? Husker den første Kiss spilleren som kunne spille MP3. Den støyet som et uvær...

De første KiSS'ene (1302 og 1502) bråkte som et uvær. På de nye er hastigheten låst sånn at de er helt lydløse. Vet ikke hvordan der er med Eltax og andre merker, men jeg vet at de nye KiSS'ene er helt stille.

Min KISS 500@508 er helt lydløs, bortsett fra litt susing fra WD800JB disken jeg har satt i, men den spinner kun ved bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et par henvendelser på PM om min D-400 støtter AC3 lyd og undertekster ved avspilling av divX og avi-filer.

 

Svaret mitt er at jeg vet ikke. Jeg har ikke surround-system hjemme, og har heller ikke prøvd dette med undertekster.

 

Hvis dere vil kunne dere kanskje sendt en e-post til produsenten.

 

For produktoversikt og nedlasting av manual gå til produktets hjemmeside.

Lenke til kommentar

Interessant tråd det her ja :yes: Selv har jeg to KISS DP-500 i huset og kan ikke si meg annet enn storfornøyd. For min del kan slike spillere deles i to grupper, de uten nettverk, og de med. Å ha en spiller koblet til nettverk og filserver/ADSL er jo helt topp på mer enn en måte, bruksområdet til spilleren utvides betraktelig. Å spille MP3 fra filserveren/PC´n gjennom nettverket, bare sitte å bla i meny på TV´n og ha KISS-spilleren kobla rett til anlegget, det i seg selv gjør spilleren verdt pengene. Det å kunne legge DivX og Xvid i mappe® på filserver/PC og velge på samme måte fra meny på TV´n er også bare "lækkert" sett i forhold til å skyfle plater med samme innhold. Er KISS-spilleren koblet til ADSL/Internet, så ligger det også mange 1000 radiostasjoner som greit kan sorteres f.eks etter innhold, også kjekt å ha i meny rett på TV´n. I det hele tatt, verden blir litt annerledes når spilleren kobles til nettverk. Har ca 6000 fulle album som MP3 lagret på filserver - greit sortert i et system jeg trives med, og må bare si at nå nyyyter jeg å spille av MP3 i forhold til tidligere, hvor jeg alltid leita etter rett plate osv :p

 

Spilleren takler AC3-lyd helt greit, aldri hatt noe problem med det. Alle filmer som er laget på normal måte i DivX eller Xvid fungerer greit, bildekvaliteten er god syns jeg - tatt i betraktning av hvordan råmaterialet er.

 

Selve spileren som står montert i en slik KISS DP-500 er av merket Toshiba, og er i utgangspunktet ikke sonefri, men firmware oppdatering til denne spilleren hentes lett fra nettet og gjøres dermed sonefri. Ellers er spilleren lydløs.

 

Jeg skjønner argumenter som legges frem på at det tross alt ikke er en "high-end" spiller, men det sier seg jo selv - prisen tatt i betraktning. Selv om jeg også er en aldri så liten "lyd og bilde freak" så trives jeg likevel utrolig godt med KISS-spillerene mine, jeg ofrer gjerne litt av "high-end" følelsen for utrolig mye brukervennlighet og "nice to have" opplevelse.

 

MEGA JUKEBOX - det er hva jeg vil kalle KISS-spiller med nettverkstilkobling. d

Lenke til kommentar
Carnatus: Du vil 80% sikkert kunne velge, avhengig av hvilken spiller det er snakk om.

 

Kjøpte nettopp Kiss dp-1500 og denne var oppe å kjøre på 5 minutter og spilte av bøttevis med divx/xvid via nettverkskabelen - in no time :) Denne kan dessuten moddes ved å plugge i en 2,5" harddisk under panseret.

Takk for svar! :)

 

Denne saken har jeg vurdert tidligere, KISS DP-1500 altså. Støtter slike spillere subtitles?

Ja, den støtter undertekster.

jeg må tydeligvis ha det inn med teskje :blush:

 

Men, undertekster på divx også?

ja , du kan ha filmen på en cd og laste ned subs og legge di i en egen mappe på datan (med kiss dp500)

Lenke til kommentar
Hvordan er støyen fra disse spillerne? Ved avspilling av divx eller DVD?

Eltax? Kiss? Husker den første Kiss spilleren som kunne spille MP3. Den støyet som et uvær...

De første KiSS'ene (1302 og 1502) bråkte som et uvær. På de nye er hastigheten låst sånn at de er helt lydløse. Vet ikke hvordan der er med Eltax og andre merker, men jeg vet at de nye KiSS'ene er helt stille.

Min KISS 500@508 er helt lydløs, bortsett fra litt susing fra WD800JB disken jeg har satt i, men den spinner kun ved bruk.

min kiss dp 500 har en kjølevifte og jeg føler at viftestyringen til denne er noe dårlig ,viften blir stående på nesten av hakk og lager høyfrekvent pipelyd (viften er elles lydløs) , det er akurat som viften ikke starte helt og står og lager unødvendig lyd , som om den "slurer"

 

alle med viftestyring på datan vet sikkert hva jeg snakker om , akkurat i hakket mellom start og stop , lager viften en lyd

 

jeg har ikke opnet og sjekket sidne garantien fyker ved fjerning av "panseret"

 

ellers så vil jeg anbefale alle kiss eiere og bytte kiss pc link programmet ut med Kiss EzLink managere , dette fungere mye bedre og har flere funksjoner

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Hvordan er støyen fra disse spillerne? Ved avspilling av divx eller DVD?

Eltax? Kiss? Husker den første Kiss spilleren som kunne spille MP3. Den støyet som et uvær...

De første KiSS'ene (1302 og 1502) bråkte som et uvær. På de nye er hastigheten låst sånn at de er helt lydløse. Vet ikke hvordan der er med Eltax og andre merker, men jeg vet at de nye KiSS'ene er helt stille.

Min KISS 500@508 er helt lydløs, bortsett fra litt susing fra WD800JB disken jeg har satt i, men den spinner kun ved bruk.

min kiss dp 500 har en kjølevifte og jeg føler at viftestyringen til denne er noe dårlig ,viften blir stående på nesten av hakk og lager høyfrekvent pipelyd (viften er elles lydløs) , det er akurat som viften ikke starte helt og står og lager unødvendig lyd , som om den "slurer"

 

alle med viftestyring på datan vet sikkert hva jeg snakker om , akkurat i hakket mellom start og stop , lager viften en lyd

 

jeg har ikke opnet og sjekket sidne garantien fyker ved fjerning av "panseret"

 

ellers så vil jeg anbefale alle kiss eiere og bytte kiss pc link programmet ut med Kiss EzLink managere , dette fungere mye bedre og har flere funksjoner

Enig med deg ang. EZlink, meget godt program... :)

 

Har ikke samme problem som deg med viftestøy, så du har vel vært litt uheldig med vifta som står i din spiller. Når harddisken ikke er i bruk hører jeg absolutt ingenting fra spilleren, selv når den leser fra cd/dvd.

Lenke til kommentar
Har ikke samme problem som deg med viftestøy, så du har vel vært litt uheldig med vifta som står i din spiller. Når harddisken ikke er i bruk hører jeg absolutt ingenting fra spilleren, selv når den leser fra cd/dvd.

jeg var faktisk nede på spaceworld der jeg hadde kjøpt spilleren for ha en selger til og høre på det , men det var så mye bråk i butikken at det var håløst og få han til og høre noe så han ville ikke sende den inn og få den sjekket , lyden kommer når den er idel eller akkurat når viften skal starte

Lenke til kommentar

har lurt litt på å kjøpe en slik dvd/divx spiller selv.

 

men jeg har endel videomateriale som er i 23.976 fps, som jeg idag spiller av via PC. På PC'en justerer jeg FPS'en via software til å passe PAL TV 25fps slik at videoen spilles av 100% smooth uten hakking. (blir vel tilsvarende å se film på PAL VHS med tanke på speed-upen)

 

hvordan fungerer playback av slikt videomateriale med disse spillerne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...