Gå til innhold

Prosjekt billig StilleDrev


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-18 18:06, superdigg skrev:

Tror de har sånne på bilrekvesita sjapper rundt omkring ja. Har også sett lignende på bagasjebrett til sykler. Bensinstasjoner går også an å prøve. Gjør ikke noe at det står BMW på hardiskholderen min ihvertfall...


Tja..du kan jo håpe at den går like fort :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, at du sier "det har vært" er jo bra. Er fra en svær vifteløs 486 ribbe jeg sparte på en gang for lenge siden. Saget opp i passe biter ble det perfekte ramsinks. De står på en Radeon 8500LE og minnet gjør glatt 325Mhz (Hynix 3.6ns). Framdeles litt varm luft i sirkulasjon akkurat der men så snart vannkjølinga kommer i hus så...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 11:52, SirHartge skrev:

Slik har dem dessverre ikke på jernia. Du får o-ringern i alle tenkelige størrelser. Den reolen jeg boltra meg i var svææææær...


 

Du som har bygget dette opphenget, hvilken o-ring diameter brukte du / synes du man bør bruke for at det skal bli passe stramt og samtidig mulig å jobbe med?

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på i forbindelse med støydemping av harddisker er temperaturproblemer:

Det er stort sett de raskese diskene som støyer mest -- og hvor en altså kan ha mest å vinne på støydemping -- men samtidig er det de også de raske diskene som avgir mest varme.

Støydemping består i enten å pakke inn diskene i noen støyisolerende bokser som også virker varmeisolerende, eller så reduserer man stivheten i disk-opphenget for å svekke vibrasjoner i diskopphenget, men da svekker man også kabinettets evne til å lede varme vekk fra disken.

 

Særlig nå som det er konstatert alvorlige varmeproblemenr med IBMs tidligere ellers så anerkjente harddisker, lurer jeg på om noen har gjort noen varmemålinger av disker i ulike opphengstyper?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 09:51, BobOttar skrev:



Du som har bygget dette opphenget, hvilken o-ring diameter brukte du / synes du man bør bruke for at det skal bli passe stramt og samtidig mulig å jobbe med?



 

Mine er kanskje litt stramme, jeg brukte 95mm ringer. Men det funker igrunn fett..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil bare beklage at jeg la inn bisetningen om epileptikere i testen til Robert, så han fikk pepper for det. Selve setningen har jeg derimot ikke noe problem med å skrive. Jeg er mer eller mindre epileptiker sjøl, og spøker gjerne med det. At noen kan bli støtt av det er vel forståelig, men da bør de heller revurdere sin stilling til sin sykdom.

 

Uansett har jeg ingen planer om å være 100% politisk korrekt i tiden som kommer. Så kjedelig gidder jeg ikke være bare for å unngå å støte de som bestemmer seg for å bli støtt. Dette er min personlige mening, og taler ikke nødvendigvis for mine medarbeidere.

 

Setningen ble uansett tatt bort ganske omgående, og saken er ute av verden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Ble virkelig inspirert av denne artikkelen, og i sommer satte jeg meg som mål at jeg skulle lage et billig stilledrev med plass til 4 disker, som også skulle få plass i mitt chieftec kabinett, noe som ble meget vellykket. Men noen små enkle casemods fikk jeg plass til det i bunnen inne i kabinettet der det er skrudd fast i frontplata.

 

Sender med en link til en zipfil der dere kan ta en titt på bildene....

 

http://www.simensiden.com/stilledrev-bilder.zip

Lenke til kommentar

voldsomt så dere stresser. er jo bare å ta et syltestrikk, surre det rundt hullene kantene i 5.25 tommer brønnen og rundt harddisken, så har man en novibe greie nesten gratis og gjort på fem minutter (hvis man ikke er epeleptiker på speed da så... :razz: )

 

funker fett!

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-09-28 22:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...