Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

8000 / 864 adsl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mimer/adsl.no kan nå tilby 8000/864(4096/512) alt etter avstand til kun kr 495,- pr mnd :) Gjelder kun ved 3 års binding, men det skader vel ikke ? Er ikke dette mega billig pr i dag for en slik linje ??

Noen som vet hvor nærme sentralen en må være for å få 8mbps? Har fått sjekket opp at jeg er 1290 m unna sentralen. Noen som har erfaringer som sier hvor mye jeg kan få maksimalt?

 

MVH Trond

Lenke til kommentar
Det er en god del ISP-er som har tilsvarende tilbud, alle er beregnet for å binde folk til vanlig ADSL nå som ADSL2 kommer. Per i dag er ~500kr for 8Mbit linje veldig kurant, men til høsten kan det være 100-150kr over veiledende pris.

Jeg hadde tenkt å slå til på dette tilbudet, men ble litt i tvil nå.

 

Når kommer ADSL2? ...hjem til meg i Ålesund?

Hvordan blir hastigheter og pris? Er det fordi mange legger opp fiber i stedet at det skal bli så mye bedre?

 

Kan det altså stemme som du sier at 8Mbit for 400 kr/mnd kan bli vanlig om 3-4 mnd!?

 

Da må jeg nesten vente litt og se det an...

Lenke til kommentar

Ingen som vet nøyaktig når ADSL2 blir lansert, eller hvor mye det kommer til å koste. Foreløpig blir det bare spekulering, men jeg kan tenke meg at de raskeste ADSL-linjene (8mbit) kommer til å ligge rundt prisen vi ser i tilbudene nå (altså rundt 3-400kr), og ADSL2 vil ligge et par hundrelapper over.

 

Uansett, forbrukerne kommer til å nyte svært godt av introduksjonen av ADSL2, da "mannen i gaten" vil få skikkelige bredbånds-linjer til en svært hyggelig pris (1-200kr måneden).

 

I ADSL2-artiklen til hw.no står det følgende:

 

ADSL2

ADSL2 øker den teoretiske nedstrømsbåndbredden til 12 Mbit/s, fra 8-10 Mbit/s som er den maksimale for ADSL. Samtidig økes rekkevidden noe i forhold til ADSL.

 

ADSL2+

Med ADSL2+ økes den teoretiske nedlastningshastigheten til hele 25 Mbit/s, med en rekkevidde på opp til 1 km, eller 20 Mbit/s med en rekkevidde på opp til ca 1,5 km.

Lenke til kommentar
Kjipt om adsl2 og adsl+ blir lansert i stor skala om 6-12mnd med lave priser og høye hastigheter da.. :)

Vil tro at det da er null problem å konvertere over til et slikt abonnemang..

 

Kan ikke gå å tenke på at det kan komme noe som er bedre om en stund, blir jo alltid noe som er bedre hver 6. eller 12. mnd uansett..

Lenke til kommentar

bare å bestille, har selv oppgradert linjen min mange ganger (har selv 8mbit fra mimer nå)

Dersom du vil bytte abb. så binder du deg bare for 3 nye år igjen.

Dessuten så er det ingen andre som kommer til å kunne levere raskere linjer en mimer/adsl.no i ålesund siden mimer har slått seg sammen med tafjord kraft. Slik det ser ut nå så er det ikke mange år til at de kommer til å begynne å tilby 10mbit fiber. TK legger fiberkabler overalt der de graver nå.

Lenke til kommentar

Ingen som vet noe konkret ennå, så foreløpig blir det bare spekulering, men jeg kan umulig tenke meg at prisene på ADSL-linjer kommer til å ligge på samme nivå som det gjør nå. Med ~1Mbit til 200kr og 8Mbit til 500kr, ser jeg ikke helt vitsen med 2/3/4Mbit. Forhåpentligvis kommer ADSL2 til å ligge et sted rundt 6-800kr, og ADSL2+ et par hundrelapper over.

 

Igjen, bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Pratet med mimer i dag, de sa at du har nødt til å betale ut bindingstiden, diverse visst du etter et år finner ut at du ikke vil ha mimer lengre (pga. andre, bedre tilbud) så må du betale 495 * antall måneder som er igjen...

Kan fort bli dyrt det!

 

Har ikke telenor en sånn ordning der du betaler et "straffegebyr" på 1000 kroner eller i den duren visst du vil bryte bindingstiden?

Er det generelle regler blant adsl-leverandører, så mimer burde også tilby dette?

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt. 3 år er ganske lenge, men siden Tafjord-Mimer nå legger fiber for harde livet, er det nok de som har de beste prisene/farten i årene som kommer likevel.

 

Men er et par mnd til jeg fyrer opp linja da; Bluecom har 2 mnd oppsigelsestid :hrm:

Så mye for å lese grundig gjennom betingelsene da jeg bestilte hos dem :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...