Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - blir disconnected i tide og utide


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har Canal Digital og opplever til stadighet å dette av nettet flere ganger i løpet av døgnet. Kan ikke gjøre noe som helst online i ca ett minutt, før alt virker som normalt igjen. Har forresten det nye Terayon modemet deres.

 

Tror problemet er brannmuren jeg setter opp. Har prøvd med både Norton firewall og nå sist WinXP SP2 RC2 sin innebygde FW. Har tillatt all ICMP, men faller allikevel av nettet. Nå i løpet av de siste fire timene har jeg kjørt uten firewall og har ikke falt av nettet en eneste gang. :ermm:

 

Er det som har lignende problemer eller har tips til meg med oppsettet av brannmur? Vil nødig ha pc'en på uten brannmur...

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. skulle fått CD i bergen i dag, men modemet mitt står bare og blinker. Installasjons mann fattet null. Hadde skjedd med annen installasjon og i dag. Begge i sentrum.

 

Er vel kanskje noe føkk i bergen om dagen da :no:

 

Må lure til meg litt nett fra naboens åpne trådløse nett i mens jeg venter

Lenke til kommentar
har samme problem. kjører uten brannmur, men faller av nettet uansett.

Canal Digital og bor i Bergen jeg og. det er UTROLIG plagsomt! ikke kan

jeg bytte leverandør heller da jeg bare kan få ADSL gjennom kabelnettet.

"jeg bare kan få adsl gjennom kabelnettet"

 

er adsl synonymt med breibånd no eller?

Lenke til kommentar
har samme problem. kjører uten brannmur, men faller av nettet uansett.

Canal Digital og bor i Bergen jeg og. det er UTROLIG plagsomt! ikke kan

jeg bytte leverandør heller da jeg bare kan få ADSL gjennom kabelnettet.

"jeg bare kan få adsl gjennom kabelnettet"

 

er adsl synonymt med breibånd no eller?

ja, for meg er det:)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemer siden første helgen i påsken. Bor i Bærum, så det skjer ikke bare i Bergen. Blir værre hvis jeg bruker D-Link ruter, men har samme problemer hvis jeg kobler direkte til modem. Har ringt kundeservice en gang i blandt, og får bare vage meldinger om at de har hatt litt DHCP problemer i det siste. Har også skjedd en del ganger at nettet har falt ut i flere timer på dagtid.

Er ganske irritert over all den tiden jeg har brukt på å feilsøke. Spiller også ganske mye Anarchy Online, så når nettet faller ut har det flere ganger ødelagt for flere timers spilling, både for meg og andre jeg spiller med. Fatter ikke hva som er galt og hvorfor de ikke får fikset det. De kunne i det minste ha opplyst kundene sine om at de har problemer som ikke er kunden sin feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For andre med disconnect problemer med Canal Digital så kan kanskje dette være løsningen. Jeg koblet til modemet med USB kabel i stedet for ethernet kabelen og det funker prima! Endelig en stabil linje igjen. Eventuelt kan dere prøve å justere ned farten på nettverkskortet til 10Mbit. Jeg kjørte alltid 100Mbit, men denne USB tilkoblingen kjører på 10Mbit.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...