Gå til innhold

Erfaringer med disse butikkene?:


Anbefalte innlegg

Hei, på fredag bestilte jeg PC i deler + deler til et par andre PCer og 3 kamerater. Disse ble bestilt fra:

 

Microplex

Techline

PS Data

Flexi-Data (lokal @ Bergen/Laksevåg)

 

Microplex ser ut til å ha gått rimelig greit. I Postens sporingssystem står det at den ble levert dagen etter, kl 14.51 (bestilt 23.30), og hos Flexi-Data ser de ut til å ha alle delene nå, bare at de fleste er hos "leverandør i Sandefjord", og må sendes til Bergen...

 

Hos PS Data, derimot, er 2 av delene (prosessor og DVD-brenner), "ubekreftet 28.6.". I går var de "ubekreftet 27.6." og i forgårs "ubekekreftet 26.6.". Noen som vet hva dette betyr? Hvorfor fremskynder de datoen med 1 dag hver gang jeg går inn og ser?

 

Og hos Techline har alle varene som jeg har bestilt, status "leveringstid: 2-6 dager", unntatt harddisken, som har "Lager ukjent, kontakt oss"...

 

Da skjenker jeg en tanke til dem som sier: "Butikk X" var helt fantastisk kjapp! Jeg bestilte i går, og nå, 18 timer etter, hadde jeg varen i hendene!

 

Jeg forstår at her er det snakk om 1 enkelt vare, som er på lager fra før, men likevel... Jeg skal på ferie snart, og det hadde vært så inderlig morro å få PCen før det, slik at jeg visste at den var kommet og ikke trengte å bry meg mer. I tillegg har kameratene jeg har bestilt for, mast som eff på de varene nå i en uke... Flere dager før jeg bestilte altså...

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker selv nesten bare komplett grunnet deres store utvalg, og ha i tankene all ekstra porto ved og bestille flere plasser. kan klare en prissforskjell på flere hundre kroner bare i porto.

 

De har vært greie så langt har vel ca 20 leveranser til meg tenker jeg.

 

litt offtopic men men litt reklame kan de godt få av meg.

Lenke til kommentar
Ditt nek øyvind  :p

 

Ubekreftet betyr at de tror at de får det inn da men de har ikke fått bekreftelse på det fra produsent.

Har forøvrig aldri hørt om Techline...

 

Hvor skal du på ferie? :)

Joda, men det irriterer noe sinnsykt. Skal på ferie i stølsheimen, kun et par dager, og 3. juli skal jeg til min bestefar og der blir jeg lenge....

 

Forresten var det torsdag jeg bestilte, for fredag var det jo avslutning...

 

Techline så bra ut, siden de hadde så stort utvalg, men da jeg bestilte, viste det seg at de ikke hadde noen av varene inne... skuffelse...

 

Hos techline kom frakten på 74kr og 160 hos PS Data. Microplex vet jeg ikke (3,2 kg), og Flexi-Data henter jeg selv, så der slipper jeg frakt...

 

EDIT: Skrev feil på fraktpisene...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hm, nå ser det ut til å løsne litt her... Fått forsendelsen fra Microplex, Flexi-Data venter kabinettet på lørdag (så må det sendes fra Sandefjord til Bergen, som sagt), PS Data venter Prosessor og DVD-brenner i morra, og Techline venter også harddisk i morra. "Leveringstid 2-6 dager" hos Techline, betyr at de har varen. Da får jeg forhåpentligvis alt før jeg drar på ferie 3. juli, slik at du kan hjelpe meg å sette det sammen Eivind :thumbup:

 

Tok litt lenger tid enn ønsket, men det var jo mange deler... Og Eivind: Du sa jeg trengte kjølepasta, men det fulgte noe slikt med kjøleren. Men den er jo uansett bedre, den Arctic Silver'en...

Lenke til kommentar

Har kun positive ting å si om Psdata , at ting forandrer dato på ubekreftet er nettop fordi den er ubekreftet og de da stipulerer en dato frem i tid som tilsvarer den datoen de vil ha varen om levrandør sender den i dag , blir den ikke sendt da blir denne datoen forskjøvet, dette skjer helt til de får bekreftet dato og er vanlig hos de fleste butikker .

Lenke til kommentar
Har kun positive ting å si om Psdata , at ting forandrer dato på ubekreftet er nettop fordi den er ubekreftet og de da stipulerer en dato frem i tid som tilsvarer den datoen de vil ha varen om levrandør sender den i dag , blir den ikke sendt da blir denne datoen forskjøvet, dette skjer helt til de får bekreftet dato og er vanlig hos de fleste butikker .

Det er nok bare meg som går og tripper litt nå for jeg har gått og planlagt å bygge PC i over et halvt år, og dersom det ikke kommer før jeg reiser den 3. juli, må jeg vente et par uker til, gjerne over en måned dersom Eivind (Mr.Devil ;) ) ikke er hjemme samtidig som meg (han skal hjelpe meg å sette sammen).

 

Kjedelig å lese bruksanvisninger... :green:

 

EDIT: Skriveleif

 

Uansett: PS Data har nå fått bekreftet, som jeg sikkert skrev i sted, at varene kommer inn allerede i morgen. Det er jo bra...

 

Techline venter, som også sagt tidligere, varen inn i morgen, men de har problemer med å få sendt ut forskuddsbetalingsgiroer, så det kan ta lenger tid dersom vi ikke endrer til postoppkrav...

 

 

 

EDIT2: Whooiii... ser ut som om PS Data har klart å oppdrive DVD-brenner allerede! Ikke at det gjør noen forskjell for min del, men det er jo hyggelig å se at det går fortere fremover enn forventet... :thumbup:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...