Gå til innhold

Serverskifte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har nå forsøkt å flytte forumet til den nye serveren, men må desverre meddele at vi feilet. Under innlastingen av databasen ble det rett og slett for varmt for den stakkars boksen. Grunnen til dette er at det er alt for varmt på serverrommet til vår nåværende ISP, og dette er en 1u-boks som trenger fornuftig temperatur for å kjøre stabilt. Vi hadde stresstestet boksen med bl.a. gjentatte kjernekompileringer, og støtte ikke på varmeproblemer da. Enten har det nå blitt enda noen grader varmere på serverrommet, eller så hadde vi rett og slett uflaks.

 

Men:

 

Jeg har nå den store glede å meddele dere alle sammen at vi skal skifte ISP! Vi har lenge hatt planer om dette, men det er en operasjon som tar lang tid. Kontrakten med ny ISP ble skrevet under for en del uker siden, og linjer, IPer og slikt begynner nå å komme på plass. Vi har hatt til dels store problemer med vår nåværende ISP, spesielt med tanke på varmeproblemer og dårlig håndtering av DoS-angrep mot andre kunder i deres nett. Vi flytter nå til MCI, som er en mye større ISP. Uten å gå i for mye detaljer rundt kontrakten kan vi nevne at de har 24timers overvåking av nettet, redundant strøm, diesel-agregater, god håndtering av DoS-angrep, enorme kjølesystemer osv. Vi venter derfor med å bytte forum-server til vi har flyttet inn dit. Vi regner med å flytte om ca. to uker.

 

Edit: MCI: http://www.mci.com

Lenke til kommentar

Merker du ikke den enorme forskjellen på byttet som ikke fant sted? :S

 

Vi har nå forsøkt å flytte forumet til den nye serveren, men må desverre meddele at vi feilet. Under innlastingen av databasen ble det rett og slett for varmt for den stakkars boksen. Grunnen til dette er at det er alt for varmt på serverrommet til vår nåværende ISP, og dette er en 1u-boks som trenger fornuftig temperatur for å kjøre stabilt. Vi hadde stresstestet boksen med bl.a. gjentatte kjernekompileringer, og støtte ikke på varmeproblemer da. Enten har det nå blitt enda noen grader varmere på serverrommet, eller så hadde vi rett og slett uflaks.

 

Står til og med i samme tråden som dette.. :/

Lenke til kommentar

Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den?

Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom.

Lenke til kommentar
Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den?

Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom.

Har du tenkt å lese alle innleggene i posten før du spør snart?

Lenke til kommentar
Hva vil dere gjøre for at den nye serveren kan fungere i serverrommet som var for varmt for den?

Er det ikke mulig å bruke ekstra vifter? Jeg trodde at et stort serverrom hadde klimaanlegg eller et kraftig ventilasjonsanlegg. Varmen blir jo betydelig med mange servere i et rom.

Har du tenkt å lese alle innleggene i posten før du spør snart?

Jeg så ikke skogen for bare trærene. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...