Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Du ramse opp flere band, men ingen ting overgår de norske. Så jeg forholder meg til de.

 

Er som sakt gansker kresen på det, men de behovene jeg har får bm musikk finner jeg fint innen for norgesgrense.

8848297[/snapback]

 

For ein jævlig teit og trangsynt holdning.

8848838[/snapback]

 

 

Enig, TNBM!=)¤!=¤)(

Samme med folk som nekter å bevege seg utenfor vissesjangere.

Norsk black metal scene er kjedelig, Darkthrone er det nesten det eneste som er litt interessant. Selv om interessen min for bm har dabba veldig av det siste året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ouh, sitter og hører på Ordo Ad Chao av Mayhem nå. Haha slutten på Psychic Horns tar skikkelig av. Bare første gjennomhøring nå men jeg liker plata allerede. Key To The Storms inneholder dog en del komiske jamrelyder. :D Uansett, jeg liker at Attila er tilbake på vokal.

Lenke til kommentar
Du ramse opp flere band, men ingen ting overgår de norske. Så jeg forholder meg til de.

 

Er som sakt gansker kresen på det, men de behovene jeg har får bm musikk finner jeg fint innen for norgesgrense.

8848297[/snapback]

 

Er det fordi du har hørt dem eller av prinsipp?

8848321[/snapback]

 

 

Det er fordi jeg har hørt dem. Og det er de jeg liker best.

 

Seff er det noen andre bm band ifra utlandet jeg digger, men som sakt så forholder jeg meg til de i norge.

Lenke til kommentar
Du ramse opp flere band, men ingen ting overgår de norske. Så jeg forholder meg til de.

 

Er som sakt gansker kresen på det, men de behovene jeg har får bm musikk finner jeg fint innen for norgesgrense.

8848297[/snapback]

 

For ein jævlig teit og trangsynt holdning.

8848838[/snapback]

 

 

Ja Men får faen. Er det noe vits å tvinge seg selv til å høre på annen musikk når man har den man trenger ?

 

Jeg hører på norsk bm fordi jeg liker den best. Om jeg har en trangsynt holding til det driter jeg i.

Lenke til kommentar

Du går glipp av veldig mye på den måten. å bare sitte å høre på norske band, og være fornøyd med det er jo tregisk! Selv er jeg hele tiden på jakt etter ny(eller gammel) musikk. Det finnes nesten alltid noe bedre, man har bare ikke oppdagetdet enda.

 

De tre låtene jeg har hørt fra "Idu na Wy!" er bra saker, men likte ikke like bra det nyeste albumet.

Idu Na Wy er helt klart den beste plata ja. God produksjon, og ikke så mye "War metal" sanger. Dette albumet handler mer om Black metal fusjonert med folkemusikk.

 

Selv har jeg ikke hørt det nyeste albumet, men har hørt noen av sangene fra albumet, som er å finne på split'n med Odal. der er det mer NS og litt elektronisk fikk jeg inntrykk av

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Du går glipp av veldig mye på den måten.  å bare sitte å høre på norske band, og være fornøyd med det er jo tregisk!  Selv er jeg hele tiden på jakt etter ny(eller gammel) musikk. Det finnes nesten alltid noe bedre, man har bare ikke oppdagetdet enda.

8850742[/snapback]

 

Indeed. Eg sjekkar ut nye band ganske så ofte, og synes det er dritkjekt når eg oppdagar noko eg verkleg likar. Eg orkar ikkje å sita å høyre på sama band om att og om att og om att, når det er så mykje anna bra musikk der ute. Eg klenger meg heller ikkje til nokon spesiell sjanger.

Lenke til kommentar
Du går glipp av veldig mye på den måten.  å bare sitte å høre på norske band, og være fornøyd med det er jo tregisk!  Selv er jeg hele tiden på jakt etter ny(eller gammel) musikk. Det finnes nesten alltid noe bedre, man har bare ikke oppdagetdet enda.

 

De tre låtene jeg har hørt fra "Idu na Wy!" er bra saker, men likte ikke like bra det nyeste albumet.

Idu Na Wy er helt klart den beste plata ja. God produksjon, og ikke så mye "War metal" sanger. Dette albumet handler mer om Black metal fusjonert med folkemusikk.

 

Selv har jeg ikke hørt det nyeste albumet, men har hørt noen av sangene fra albumet, som er å finne på split'n med Odal. der er det mer NS og litt elektronisk fikk jeg inntrykk av

8850742[/snapback]

 

 

Går ikke glipp av mer enn du gjør, jeg finner stadig gamle ukjente band og hører igjennom platen, men om jeg legger musikken inn på mp3 spilleren min og hører på den regelmessig er en annen sak. Om en plate skulle være jævli bra legger jeg plata inn på mp3 spilleren min selv om bandet er ifra norge eller Austarila.

 

Men siden jeg stort sett høre på musikk hele dagen, og da går det helst i musikk ifra norge. Ja det kan være enkelte dager jeg ikke hører på norsk musikk i det hele tatt, men er heller åpen og utforsker noen andre band

Lenke til kommentar
Du går glipp av veldig mye på den måten.  å bare sitte å høre på norske band, og være fornøyd med det er jo tregisk!  Selv er jeg hele tiden på jakt etter ny(eller gammel) musikk. Det finnes nesten alltid noe bedre, man har bare ikke oppdagetdet enda.

8850742[/snapback]

 

Indeed. Eg sjekkar ut nye band ganske så ofte, og synes det er dritkjekt når eg oppdagar noko eg verkleg likar. Eg orkar ikkje å sita å høyre på sama band om att og om att og om att, når det er så mykje anna bra musikk der ute. Eg klenger meg heller ikkje til nokon spesiell sjanger.

8850885[/snapback]

men det er vel ingen grunn til å tvinge han til å høre på annen musikk, hvis han er 100% sikker på at norsk bm er det liker absolutt best. la han høre på hva han selv ønsker..

Lenke til kommentar
Du går glipp av veldig mye på den måten.  å bare sitte å høre på norske band, og være fornøyd med det er jo tregisk!  Selv er jeg hele tiden på jakt etter ny(eller gammel) musikk. Det finnes nesten alltid noe bedre, man har bare ikke oppdagetdet enda.

8850742[/snapback]

 

Indeed. Eg sjekkar ut nye band ganske så ofte, og synes det er dritkjekt når eg oppdagar noko eg verkleg likar. Eg orkar ikkje å sita å høyre på sama band om att og om att og om att, når det er så mykje anna bra musikk der ute. Eg klenger meg heller ikkje til nokon spesiell sjanger.

8850885[/snapback]

men det er vel ingen grunn til å tvinge han til å høre på annen musikk, hvis han er 100% sikker på at norsk bm er det liker absolutt best. la han høre på hva han selv ønsker..

8850927[/snapback]

 

 

Om dere mener jeg tar helt feil er ikke mitt problem, jeg har funnet den beste bm musikken og det er da tilfeldigvis norske folk som produserer den.

 

 

Det kunne likså godt være Danske folk, men nå var det norske. Var bare en tilfeldighet at jeg landet på norsk musikk.

 

Men viss vet om noen sykt bra bm band dere mener jeg bør høre så rems dem opp :)

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Nei for all del, folk må da få høre på det di selv vil!  jeg sier bare at hvis han setter norsk musikk øverst, så går han glipp av mye. Musikk har lite med landsgrenser å gjøre

8850997[/snapback]

 

Kom med musikk som jeg børe høre rems dem opp :) Må være bm'

 

Edit: Bør innholde tekster om: Sataniseme, krig, død og antikrist. innen det området.

og ikke tekster om personlige problemer og politikk

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Nei for all del, folk må da få høre på det di selv vil!  jeg sier bare at hvis han setter norsk musikk øverst, så går han glipp av mye. Musikk har lite med landsgrenser å gjøre

8850997[/snapback]

black-metal har mye med landegrenser å gjøre. nordmenn produserer den beste bm-en imo.

 

blir samme som italiensk is. de produserer lett den beste isen, og hvis jeg bodde i Italia ville jeg holdt meg til deres iskrem framfor dårligere importvarer.

 

edit: men så det er sagt så hører jeg ikke bare på bm :)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Nei for all del, folk må da få høre på det di selv vil!  jeg sier bare at hvis han setter norsk musikk øverst, så går han glipp av mye. Musikk har lite med landsgrenser å gjøre

8850997[/snapback]

black-metal har mye med landegrenser å gjøre. nordmenn produserer den beste bm-en imo.

 

blir samme som italiensk is. de produserer lett den beste isen, og hvis jeg bodde i Italia ville jeg holdt meg til deres iskrem framfor dårligere importvarer.

 

edit: men så det er sagt så hører jeg ikke bare på bm :)

8851138[/snapback]

 

 

Godt skrevet. Støttes

Lenke til kommentar
Nei for all del, folk må da få høre på det di selv vil!  jeg sier bare at hvis han setter norsk musikk øverst, så går han glipp av mye. Musikk har lite med landsgrenser å gjøre

8850997[/snapback]

 

Kom med musikk som jeg børe høre rems dem opp :) Må være bm'

 

Edit: Bør innholde tekster om: Sataniseme, krig, død og antikrist. innen det området.

og ikke tekster om personlige problemer og politikk

8851065[/snapback]

Anorexia Nervosa - Drudenhaus. Har ingen anelse hva den handler om, men det høres iallefall ikke ut som fryd og gammen. Er forresten symphonisk bm det her, så mulig det ikke blir tr00 nok for deg. Ellers kan du f.eks. prøve Anaal Nathrakh.

Lenke til kommentar
Nei for all del, folk må da få høre på det di selv vil!  jeg sier bare at hvis han setter norsk musikk øverst, så går han glipp av mye. Musikk har lite med landsgrenser å gjøre

8850997[/snapback]

 

Kom med musikk som jeg børe høre rems dem opp :) Må være bm'

 

Edit: Bør innholde tekster om: Sataniseme, krig, død og antikrist. innen det området.

og ikke tekster om personlige problemer og politikk

8851065[/snapback]

Anorexia Nervosa - Drudenhaus. Har ingen anelse hva den handler om, men det høres iallefall ikke ut som fryd og gammen. Er forresten symphonisk bm det her, så mulig det ikke blir tr00 nok for deg. Ellers kan du f.eks. prøve Anaal Nathrakh.

8851207[/snapback]

 

 

Ja Anaal Nathrakh funker, men etter at domine non es dignus ble gitt ut, gikk de over til mer brutal death/black, etter min mening synes jeg de burde ha fulgt den gamle spille stilen

 

Men the codex necro plata liker jeg.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...