Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskabel uten hub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, selvfølgelig er det bare å koble de sammen. Nettverkskort er jo så "glupe" at

de sier til operativsystemet at "her er vi" nå kan dere jobbe sammen. NOT

 

 

Falcon1975 : hva slags operativ system har du på maskinene?

 

 

 

Av og til blir jeg skremt av hva slags svar folk får på spørsmål i forumet.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har XP... Har 64 bit system på den ene og p4 på den andre :)

 

takker lasse for hjelp

 

-Falc*-

Jaha. Men det var prosessorene. Operativsystem=windows, linux, os-x (eller hva det nå heter)... gå på rommet ditt, pugg, og så kommer du tilbake hit...

Lenke til kommentar

kjør den "sett opp et lite nettverk" veivisern på begge pc'ne, finner den under mine nettverkssteder eller no.. så skulle det være oppe å gå etter et par minutter.

 

du må dele de mappene/diskene du vil finne via den andre maskinen.. høyreklikk så finner du ut hvordan..

Lenke til kommentar

For å finne den andre pc'en, må du gå inn i mappen mine nettverssteder på skrivebordet. Deretter kan tu trykke på vis datamaskiner i arbeisgruppen på venstre side. Da skal den andre maskinen komme opp (Forutsatt at pc'ene er i samme arbeidsgruppe). Det er ofte at man ikke får opp de andre pc'ene i arbeidsgruppen, og da må man søke etter de. Dette gjør du ved å gå inn på startmenyen, deretter søk, og så søk etter personer.

Endret av frozen_cpu
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har XP... Har 64 bit system på den ene og p4 på den andre :)

 

takker lasse for hjelp

 

-Falc*-

Jaha. Men det var prosessorene. Operativsystem=windows, linux, os-x (eller hva det nå heter)... gå på rommet ditt, pugg, og så kommer du tilbake hit...

les litt nøyere du gutt så ser du at han sier han har XP, noe de fleste av oss tolker som en forkortelse for det nokså velkjente og utbrette operativsystemet Microsoft Windows XP, og jeg tør tippe han har pro utgaven med sp1 innstallert.

 

ingen vits å være så vrien..

Lenke til kommentar

Hadde folk lest hele innlegget / svaret, kanskje mer enn en gang også så hadde det ikke blitt så mange poster og den som trengte hjelp hadde fått svaret raskere .

 

Falcon1975 :

 

Gå til / My Network Places / Set Up A Home Or Small Office Network.

 

Kjør denne på begge maskinene.

 

Når du skal "dele ut" noe, høreklikk på katalogen etc , og gå til sharing and security

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har XP... Har 64 bit system på den ene og p4 på den andre :)

 

takker lasse for hjelp

 

-Falc*-

Jaha. Men det var prosessorene. Operativsystem=windows, linux, os-x (eller hva det nå heter)... gå på rommet ditt, pugg, og så kommer du tilbake hit...

les litt nøyere du gutt så ser du at han sier han har XP, noe de fleste av oss tolker som en forkortelse for det nokså velkjente og utbrette operativsystemet Microsoft Windows XP, og jeg tør tippe han har pro utgaven med sp1 innstallert.

 

ingen vits å være så vrien..

:green:

 

Sier det nok en gang, minst 3. gang i dag: jeg er en mester i å overse ting. Skal adde det i signaturen min også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...