Gå til innhold

CS Rates til 3 stykker på 700k.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

Endret av nord
Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med å spille 3 stk på cs @ 384/128 linja mi.. Nå har jeg 1mbit å da er det ihvertfall ik no problem, så skjønner ik hvorfor det ikke går for dere?

Skrevet
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

kan du forklare litt nærmere hvordan denne utregningen din foregår?

Skrevet
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

Problemet er at hvor mye kb/s man har upstream sier ingenting om hva slags ping du far. pluss hvorfor deler du kb/s pa 1000?

 

packets med cs informasjon tar bare et par kilobyte, hvis det er mange og stort map kan det ta en 10-15 kbyte.

 

choke er de packets som cs dropper og sende for a ga innenfor det bandbredden kan handtere.

hvis man deler 16 kb/s pa 3 stykker, kan hver klient bare sende ut 5.3 kb/s om gangen, det er ganske lite.

 

men heldigvis er bandbredden downstream viktiere en upstream, fordi servern gir ut mye mer informasjon enn hva klienten sender, klienten sender bare info om hvor han er, hvor han skyter etc, mens servern sender ut om alle de andre spillerne, den sender ut om han har bomma pa folk eller truffet, og om ting som vinduer blir knust.

 

ble kanskje litt langt det her, men 700k linje burde holde, hvis dere setter rates til 20-30 pa hver klient..

Skrevet

Tror det har mest med hastigheten inn! Jeg har 2.2 MBIT ut og inn. Funker fett når vi spiller 10stk på serveren min. (40-60 ping)

Jeg tror du vil merke lagg med 128kbit, men jeg er ingen expert på dette området.

Skrevet

cl_cmdrate = 100 / 3 = 33,33333

rate 25000 / 3 = ett eller annet.. trøtt :p

cl_updaterate = 100.. for det bruker bare ned hastigheten :yes:

Skrevet
-OFFTOPIC-

 

Hva med 4 på 2024kbit UT og 128kbit INN da? hva burde ratsa være?

En slik linje skal du lete lenge etter :laugh: 128/2048, Tror også at det ikke finnes 2048/128, Det minste er nok 256...

Skrevet
-OFFTOPIC-

 

Hva med 4 på 2024kbit UT og 128kbit INN da? hva burde ratsa være?

En slik linje skal du lete lenge etter :laugh: 128/2048, Tror også at det ikke finnes 2048/128, Det minste er nok 256...

Hahah!

Jeg har 2048/256 som er en oppgradering fra 700/128.

 

:wee:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...