Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

min startside er kuppet......! hjelp....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jævelen heter ABOUT:BLANK ser ut til å være meget trasig å bli kvitt...fins det ikke et program som "låser" startsiden........?

eh, about:blank er jo den siden som kommer opp når du ikke har satt noen startside, altså en blank side. Fatter ikke hvorfor dette er så problematisk, for å bytte startside må du bare sette en side som default startside. Forøvrig kan sies at Opera ER en bedre browser enn IE og det å starte med en tom side kan ofte være bedre enn at browseren jobber med å laste en side hver gang du starter den, med mindre det er en side du absolutt må se hver gang du åpner browseren.

Lenke til kommentar

neida...!! dette er en hijacker som heter about:blank.....en av de værste å bli kvitt....jeg så jo det...siden var full av linker til all mulig dritt..jeg er ikke nødvendigvis idiot fordi jeg banner litt...greitnok.....skal prøve å droppe det her...blir litt heit av å oppleve datamoral på sitt værste bare....

Lenke til kommentar
jævelen heter ABOUT:BLANK  ser ut til å være meget trasig å bli kvitt...fins det ikke et program som "låser" startsiden........?

eh, about:blank er jo den siden som kommer opp når du ikke har satt noen startside, altså en blank side. Fatter ikke hvorfor dette er så problematisk, for å bytte startside må du bare sette en side som default startside. Forøvrig kan sies at Opera ER en bedre browser enn IE og det å starte med en tom side kan ofte være bedre enn at browseren jobber med å laste en side hver gang du starter den, med mindre det er en side du absolutt må se hver gang du åpner browseren.

About:blank er det som kommer når man ikke har en startside, men den kan også komme opp når man har fått litt spyware. F eks kan host fila ha blitt endra..

Lenke til kommentar

Det går også ann å søke i registeret ( regedit ) etter den url'en som er satt opp som startside, hvis den stå andre plasser enn som startup iexplore så er du nok etter noe iallefall nærmer kilden seg.

 

Hvis dere skrur opp Privacy i iexplorer så vil dette bli et ikke problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...