Gå til innhold

Skjermen går i ventemodus under spilling!


Kjobben

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem!!! :(

 

Når jeg spiller noen spill, med høy grafikk klikker det og skjermen går av og står i ventemodus!!! Jeg får den ikke til å komme på igjen!!!! :mad:

 

PowerColor Radeon 9800pro, 128mb

 

Samsung, Syncmaster 975p

 

!,8 gh Intel Celeron Prosessor

 

Hva kan være galt???? :hmm:

 

 

Jeg er desperat!!!! Jeg trenger tips nå!!!!

 

##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. :thumbup: ##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe sånt noe da jeg knøla med Powerstrip og klarte å lage noen oppfriskninger skjermen ikke fiksa. Var enten på OpenGl-spill eller D3D-spill. Var ihvertfall ikke begge delene. Prøv å deaktivere om du har noe program som overstyrer oppfriskningsfrekvens.

Lenke til kommentar
Jeg har en:

 

3dfxcool

 

Så jeg tror ikke d!!

Den kjøleren der gjør ikke jobben stort bedre enn originalkjøleren, hovedfordel er at den er stille og hjelper med å fjerne varm luft fra kabinettet. Men selve kjøleflaten ned mot GPU er av ganske dårlig kvalitet. Jeg hadde ikke brukt den uten å sende den gjennom en skikkelig plansliping først. Da vil den til gjengjeld fungere meget bra!

 

Ellers vil jeg tatt for meg enkle prinsipper i feilsøking, kommer feilen i flere spill så er det altså ikke spillenes feil, da gjenstår varme og/eller driverfeil, last ned drivercleaner og prøv forskjellige drivere på kortet og sørg for siste driverversjoner på annen hardware. Om ikke det hjelper kan det nok virke som at du ikke har fått montert GPU kjøleren med tilfredsstillende kontakt.

 

Edit: Det er selvølgelig andre ting som kan være galt også, men i utgangspunktet bør du holde feilsøkingen så enkel som mulig. Jeg har en haug av harddisker liggende, og om jeg oppdager feil hos meg så tar jeg bare fram en 6GB HD og gir den fresh install med Windows og ser om feilen er der fremdeles.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar
Den kjøleren der gjør ikke jobben stort bedre enn originalkjøleren, hovedfordel er at den er stille og hjelper med å fjerne varm luft fra kabinettet. Men selve kjøleflaten ned mot GPU er av ganske dårlig kvalitet. Jeg hadde ikke brukt den uten å sende den gjennom en skikkelig plansliping først. Da vil den til gjengjeld fungere meget bra!

 

på hvilket grunnlag kommer du med den utalelesen?

på oscshoot.no testet de den på et 9800xt kort og fikk 4grader kaldere, + at de ikke fikk montert den skikkelig :dribble:

det kan jo være varmen på ram brikkene, åssen kjøling har du der?

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Det du opplever der, er stort sett at skjermen ikke klarer å gi den oppløsningen. sjekk at skjermen er spesifisert for oppløsningen du bruker i spillene

Må bare gi min støtte til dette forslaget - som riktignok drukner i andre forslag om AGP hastighet og temperatur.

 

Skal ikke si at det ikke kan skyldes andre årsaker, men sjekk om oppløsning/refreshrate er noe som skjermen kan vise. Får den noe utenfor området vil den gå i hvilemodus, da den ikke finner et brukbart signal.

 

*edit: manget et ikke*

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...