Porky Skrevet 18. juni 2004 Skrevet 18. juni 2004 Merkelig problem... Jeg har nettopp byttet kort fra radeon 9600 til XT, pga at jeg hadde artifacts ( ved svart bakgrunn og 3dspill). Fikk nye kortet idag og nå er det verre Boot screen, bios, blir preget av grønne linjer, i windows går det fint ( untatt med svart bakgrunn) merkelig. Har Silentx PSU (250 W) og Audigy2, P4. Hva er årsaken til dette??? Og ikke minst hvordan kan jeg fikse det?
Porky Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Skrevet 18. juni 2004 Ingen som har lignende problem eller forslag?
Porky Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Skrevet 28. juni 2004 Prøver å igjenopplive min gamle post da problemet er der ennå!!! Ja jeg byttet fra 9600Pro til XT
LordBendtner Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 (endret) glem denne Endret 28. juni 2004 av Dr3ad
LordBendtner Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Det kan være at det blir for varmt. Ta av kabinettet, la maskinen hvile seg litt(for å være sikker på at varmen forsvinner. Husk vi snakker om shuttle her ). Så lar du kabinettet være av når du skrur på shuttlen.
Porky Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 takk for svar, men jeg tviler på at dette er et varmeproblem. Spill virker som sagt fint og kortets temp er vel på 43 C. Dette skjer også når jeg slår på maskinen. og med alle svarte overflatter. Merkelig. Ingen andre som har hatt lgnende problem? En annen ting er at jeg får "out of Range" meldning fra skjermen når pc'en booter, og så blir det normalt igjen når jeg kommer inn i windows.
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Tror heller det ikke er et varmeproblem. Jeg hadde et 9800 Pro @ XT i samme Shuttle som du har, og det var ikke noe problem. Har du prøvd å oppdatere BIOS på hovedkortet, evt. på skjermkortet?
Porky Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Bios på hovedkortet er nyeste, chipsetdriverne er også de nyeste. Bios på hovedkort har jeg ikke oppdatert (det er sikkert de nyeste da korte er bare 2uker gammelt). Det er merkelig, når jeg brukte onboard skjermkort hadde jeg ikke dette problemet.
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Prøv skjermkortet i en annen pc. Det er jo ikke helt utenkelig at noe kan være galt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå