Gå til innhold

Billigere å avslutte abbonement


Anbefalte innlegg

Hallo

 

 

leste i itavisen idag at det skal bli billigere og si opp abbonement ifra Telenor.

 

Etter press fra Forbrukerombudet setter Telenor nå ned straffegebyret for å skifte abonnement under bindingstid fra 1500 til 600 kroner.

 

Mer finner du hos Itavisen

 

 

 

Men en ting lurer jeg på .. jeg har bundet meg til 18 måneder hos telenor, og har 12 igjen .. hva vil det koste meg da tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele artikkelen er jo bare bullshit. Det det egenlig er snakk om er utlevering av operatørlåskode på telefoner som er solgt uten 12 mnd binding til ett eller annet abonnement, altså utstyrsendring der du får en mindre rabatt på apparatet. (feks. ringkontant) Disse telefonene er som kjent bundet til Telenor i 12 mnd og det har kostet 1500.- å få åpnet de. Nå er dette beløpet endret til 600.- samtidig som det vil nedjusteres med 40.- i måneden. Hvis du har bundet deg til ett abonnement i 12 mnd og telefonen er låst så får du koden utlevert gratis.(som før)

Lenke til kommentar

ITavisen slår til igjen :w00t:

 

Nei som sagt. For det første, så gjelder dette kun kontantelefoner, og det man betaler for er å låse OPP operatørsperren. For det andre, så gjelder det kun for folk som har kjøpt telefonen sin etter 15. mars. Altså kan gamle kunder se langt etter dette.

Lenke til kommentar

Hei

 

Er dere så skråsikre på at det kun gjelder kontanttelefoner?

 

Jeg ringte Telenor, og jeg fikk ikke noe inntrykk av at dette kun gjalt kontanttelefoner. Betalte man 600 sa man opp alle avtaler med Telenor etter hva jeg forstod.

Endret av Ola_os
Lenke til kommentar

Det gjelder ikke bare kontanttelefoner nei. Hvis du foretar en utstyrsendring hos en forhandler så får du en telefon med en mindre rabatt. Disse telefonene er låst i 12 mnd og dette gebyret gjelder også for disse.

 

Hvis du har Binding på abonnementet ditt så trenger du ikke betale gebyret som er nevnt over for å få åpnet telefonen, men du må betale et eget bindingsgebyr hvis avtalen brytes. (oppsigelse, endring til abonnement med lavere mnd avgift eller utportering)

 

Det er altså snakk om to forskjellige gebyrer her, men itavisen har da blanda dette sammen :thumbdown:

Lenke til kommentar
Så dette vil si at jeg kan kjøpe en "telenormobil" med bindig, si det opp neste dag og betale 600 kr for deretter å bruke den med mitt Chessabn? Isåfall vil man jo tjene på det.  :dontgetit:

Hvis du sier opp bindingen så får du et gebyr som starter på 1400.- og som reduseres med 100.- i mnd. Hvis du skal tjene på det så må du i hvertfall finne en telefon som er bra subsidiert.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg ringte Telenor og spurte om gebyr for å avslutte et "Telenor Privat+" abo.

Dette var kroner 1000, men det reduserte seg med en vis sum i måneden.

Utover dette, kommer 600 kroner for å oppheve operatørlåsen.

 

Altså totalt 1600 kroner om man vil bruke Chessabo. på telefonen.. Arrester meg om j tar feil..

Man må også være obs på evt. "innmeldingsavg." eller andre gebyrer.

Lenke til kommentar

Tydeligvis noen som er forvirra der også. (ikke så rart kanskje)

 

- Hvis du har fratrekksbinding med Privat+ (du har fått 1000.- av TnM for å binde deg i 12mnd) så starter oppsigelsesgebyret på 1000.- og reduseres med 50.- i mnd.

- Hvis du har fratrekksbinding med djuice eller Privat (du har fått 500.- av TnM for å binde deg i 12mnd) så starter oppsigelsesgebyret på 500.- og reduseres med 25.- i mnd.

- Har du bundet deg til TnM i 12 mnd ved kjøp av telefon så starter gebyret på 1400.- og reduseres med 100.- i mnd.

 

Har du en av disse avtalen så SKAL du få utlevert operatørlåskoden av 09000 uten at dette koster deg et rødt øre.

 

Edit: leif

Endret av tbone
Lenke til kommentar
Gebyret på 600 kroner gjelder likevel bare om man vil bytte abonnement rett etter at kontrakten med Telenor er inngått.

 

Det vil si at vi kan kjøpe en telefon med telenorabbonement og si abbonementet opp like etter det er registrert og dermed kan en ende opp med en telefon som er rimeligere enn ordinærpris. Slik jeg ser det blir vel det ugunstig å drive med sponsing av mobiltelefoner.

 

Poenget er at telenor subsidierer kundene med telefoner mot at telenor er garantert at kunden bruker telefonabbonementet i 12 månender. Hvis disse intektene ikke er garantert vil vel dette også være slutten på subsidering. Det virker som det er en skam i Norge å drive butikk.

 

:no:

Lenke til kommentar
hmm...

det koster 1200kr å si opp et abonemang for privatkunder.. denne summen vil minke med 50kr mnd.

 

det koster 1400kr for bedriftskunder.

NOT :no:

Dette er gebyrene fra før den 15.03.04 (18mnd):

Privat kunder får 1200.- flatt. (dette reduseres altså ikke per mnd)

 

Dette er gebyrene etter 15.03.04 (12 mnd):

- Hvis du har fratrekksbinding med Privat+ (du har fått 1000.- av TnM for å binde deg i 12mnd) så starter oppsigelsesgebyret på 1000.- og reduseres med 50.- i mnd.

- Hvis du har fratrekksbinding med djuice eller Privat (du har fått 500.- av TnM for å binde deg i 12mnd) så starter oppsigelsesgebyret på 500.- og reduseres med 25.- i mnd.

- Har du bundet deg til TnM i 12 mnd ved kjøp av telefon så starter gebyret på 1400.- og reduseres med 100.- i mnd.

 

Bedrifts kunder har 18mnd binding med flatt gebyr på 1200.-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...