Gå til innhold

Ny 17" LCD: LG, NEC eller Samsung?


simes

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en BenQ 15" LCD, men skal spandere på meg en ny 17" LCD nå og lurer på hvilken dere synes jeg burde gå for av disse tre? Jeg spiller spill og ser filmer en del, samt hovedsaklig mye internettsurfing (altså lesing). Har altså sortert meg ut til følgende tre skjermer med minstepris fra prisguiden satt ved siden av:

 

LG Flatron L1710B - 4223,-

Nec MultiSync LCD1760NX - 4495,-

Samsung SyncMaster 173T - 4214,-

 

Jeg vet at Samsungen vant Oivind Dahles store LCD test og at NEC'en kom på en knakende god andreplass. Storebroren til LG'en fikk jo også veldig veldig bra i en senere test samt at den har veldig gode erfaringer i prisguiden.

 

Det jeg altså lurer på er deres erfaringer og/eller anbefalninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller spill og ser filmer en del, samt hovedsaklig mye internettsurfing (altså lesing).

Virkelig? Var det et spørsmål (1G FSB)? :p

 

Jeg er som mange andre, meget fornøyd med min NEC 1760NX. Jeg tror Samsungen er bedre i filmer og til generelt bruk, og dette baserer jeg på den gode karakteren den fikk i film og bilde delen av "Den Store LCD Guiden - Del 1", samt at den har best kontrast (1:700). Skulle jeg kjøpt en skjerm hovedsaklig til det formålet (film og bilde) når jeg skulle kjøpe hadde jeg kjøpt Samsungen, men iom. at jeg spiller ganske (for?) mye så valgte jeg NECen. Du vil nok ikke merke forskjell på Samsungen og NECen på internett, men kanskje i film og foto? Jeg skal ikke si for mye, for jeg har ikke brukt Samsungen.

Lenke til kommentar

LG'n er sikkert meget bra.

 

dessverre kan ikke jeg uttale meg om den, men jeg vil tro den er meget bra.

 

Ser at du sier andre plass om NECen. som det står under at dette burde være første vaøget om du spiller en del.

 

Nå begynner det å bli en del forumbrukere med både 173t og 1760 nx. Og jeg mener de fleste er megt fornøyde.

 

173t har den fordelen at den har VA panel og har dermed noe bedre innsynsvinkel og kontrast enn det 1760 nx har.

 

Men så har 1760 nx tn panel og er derfor bedre til spillilng. For den ekstreme spilleren hadde kanskje ikke samsungen holdt mål...

 

Fargegjengivelsen er så og si den samme.

 

Spørsmålet er hvor kresen du er, men jeg tviler ikke på at hvis du kliner til på ukens tilbud på netshop vil du aldri i verden benytte deg av angreretten på den ;)

Lenke til kommentar

LG-en er helt OK. Det er nøyaktig samme skjerm som den vi testet her bortsett fra at 1710B har DVI, mens 1710S kun har VGA. La meg få sitere litt fra konklusjonen:

Dette er en skjerm som passer godt i en del enkle hjemme PC-pakker der bruken ikke er så avansert.

Når den da kommer i konkurranse med to andre kremskjermer vil i alle fall jeg eliminere denne først. Jeg ska innrømme at det sitatet mitt gir et litt unøyansert inntrykk av skjermen, så les hele selv, men poenget mitt står

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...