Gå til innhold

Dekking av returporto hos itbutikken


Anbefalte innlegg

Forstår ikke hva dette har med itbutikken å gjøre. Jeg har selv både reklamert (defekte varer) og brukt angreretten flere ganger både hos komplett og psdata.

 

Jeg måtte dekke returportoen hver gang, har ikke fått en krone tilbake. Det vil for eksempel si: 1 stk harddisk a 800,- på komplett + porto/oppkrav så må jeg betale ca 940,- for den. Hvis jeg har brukt angrefristen får jeg 800 tilbake..... hvis jeg har måttet returnere varen for reklamasjon har jeg måttet punge ut ytterligere ca. 80,- for å returnere varen (de forlanger/anbefaler norgespakke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sakset fra It Butikken :

 

"Hvilken lov?

Siden Internett er internasjonalt, er det ikke alltid lett for kunden å vite hvilken nasjons lover som gjelder.

 

ITbutikken AS er et dansk aksjeselskap, og følger derfor dansk lovgivning.

 

Dette betyr at du som kunde er sikret av den danske kjøpsloven, som er en av de strengeste i verden. Men for at våre norske kunder skal slippe å sette seg inn i dansk lovgivning, følger vi den norske kjøpsloven for våre kunder i Norge. Du er altså beskyttet av norsk lovgivning, på samme måte som i andre norske butikker. Angrefristen er lovfestet, og ikke en spesiell service fra noen bestemt nettbutikk"

 

Snakk om å motsi seg selv...

Svar fra Forbrukerrådet: Dersom et selskap henvender seg direkte

til det norske markedet vil det norske lovverket gjelde. Men etter §15 i

angrerettloven vil det være forbrukeren som må bære returkostnadene ved kjøp

gjennom internettsider. Se forøvrig våre nettsider www.forbrukerportalen.no

for mer info om angrerettloven.

 

Har mast noen ganger på Itbutikken for å få dekket de utgiftene jeg har krav på. Får bare sånne seriøse svar som dette:

 

Jeg gentager! Jeg sender dig ikke pengene for fragtudgifterne!

 

Med venlig hilsen / Best regard

Rune Hornshøj

------------------------------------------------------------------------------

Datafilen A/S

 

ITbutikken A/S

 

Mitt råd til alle er å styre unna slike useriøse butikker som Itbutikken! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Viss du har tid og ork, kjør på og legg saka inn hjå forbrukerrådet, for ITbutikken ser ut til å ikkje vere heilt villig til å følge det norske lovverket. (er sikker på at viss det norske lovverket hadde vore svakare enn det danske hade dei vore veldig villig til følge det norske)

 

Når folk at sendt inn ting til komplett har ein lagt ved kopi av kvittering med brev om at viss dette er ein reklamasjonssak vil dei ha betalt frakta tilbake på konto xxxxxxxxxx.

 

Setter du ikkje krav så vill heller ikkje butikken innfri dei.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Du har krav på å få dekket ALLE porto utlegg du har som skyldes av mangler/feil som de har gjort. (Om du angrer må du betale selv). Nye regler med EØS sier at de skal følge loven til kjøperen (eller noe sånt). Så om de nekter å betale (hvis de har feil). Så ville jeg skrevet en mail om at de er lovpålagt å betale og true med anmeldelse til øvrige myndighter (forbrukerrådet, politiet, alt annet som kan skremme).

 

MPX.NO bruke ørten måneder på å betale tilbake... Men jeg fikk til slutt pengene mine :D Så jeg kan ikke klage. (OBS! Det hjelper å skaffe seg en kontaktperson, ikke send mail til [email protected] men til [email protected] når du har fått mail... Da vet personen hva det går i og det blir gjerne lettere fikset opp i det. Hvis det hele tiden er forskjellige folk som snakker med deg så blir det bare glemt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...