Gå til innhold

Er det vanlig å få døde pixel på lcd skjermer?


Downy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig vil jeg tro. Min flunk nye samsung 173T hadde en død pixel da jeg tok den ut av esken. Har ikke forsøkt masseringstrikset ennå, da den ikke har irritert meg nok ennå. Kjipt uansett. De fine TCO-standardene setter en effektiv stopper for retur ... Med mindre du benytter angreretten (noe jeg ikke har, da skjermen er kjøpt gjennom firma).

Lenke til kommentar

Skjermen er ca 1 uke gammel. Normalt så ser jeg ikke den døde pixelen. Bare en sjelden gang. Når jeg prøver en sån døde pixel test så kan jeg se den når skjermen er grønn eller blå. Ser den også når det er svart, men bare når det er annen hvit farge ett annet sted på skjermen. Den døde pixelen er ikke av den typen som irriterer. Derfor er jeg så usikker på om jeg skal gidde å ta meg bryet med å sende skjermen tilbake i retur. Og det koster jo penger med frakt. Men jeg har jo 14 dagers angreret. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar

Det hele kommer ann på hvilken standard skjermen er godkjent etter... Acer godkjenner de fleste av sine skjermer etter den strengeste standarden, som sier at ved én død pixel, så skal skjermen repareres.

 

Det vanligste er slik som følger:

 

Mer enn 3 døde pixler, eller to døde pixler innenfor 0,5cm kvalifiserer som produksjons/garantifeil.

 

Jeg vil gjette at ca. 1/30 skjermer har pixelfeil ved levering, og at ca 1/20 får døde pixler innen de første to årene.

Lenke til kommentar
QUOTE (Pirka @ 21/06/2004 : 12:49)

Kjøp deg en LG skjerm så får du med døde piXler garantert på kjøpet 

 

Det er ikke sant.

 

Du kan jo bare bruke garantien, og få tilsendt en nye en...

 

 

Det er vell ikke garanti på LG skjermer når det bare er en liten pixel? Jeg har nettopp en sånn skjerm, en 19" LG L1910B LCD.

Men om man ikke kan bruke garantien når det gjelder 1 død pixel så har man 14 dagers reklamasjons rett. Det er i hvertfall sån jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...