Gå til innhold

Kjøleblokk av glass og teflon


Anbefalte innlegg

Teflon er en polymer forbindelse hvis jeg ikke husker helt feil.. Det er en lang karbonkjede, men istedet for at det er hydrogen på sidene er det fluor og det er det som gjør den så lite reaktiv og dermed bra som glidemiddel og dermed god i panner. Gassen som da dannes når teflon bryter sammen er en eller annen fluor gass. Tipper F2 men er ikke sikker. Såvidt jeg husker så tåler faktisk teflon opptil flere hundre grader, så det smelter nokk ikke, men varme leder det ikke i noe særlig grad... Og teflonlaget er jo ofte veldig veldig tynt... :smile:

 

Men kan bli spennende

 

Cobos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

teflon, varemerke for fluoretenplast, som bl.a. brukes til belegg i kokekar. T. har stor motstandskraft mot kjemikalier og kan tåle temperaturer på opptil 270 °C.

(Caplex)

Enig med Carbos der:

Det er en dobbelbinding mellom Karbonatomer med fluor i steden for Hygrogenatomer.

Gassen som dannes er Fluorgass(F2).

teflon.gif

Lenke til kommentar

Nei Olsen... tror nok dette har gått langt nok jeg :smile: Såvidt jeg ser det er der to muligheter her nå; - få lagt ut noen biler og tilfredstill de mer mistroiske her inne, eller innrøm at du skrøner. Hele greia høres snodig ut, men jeg tror godt det er mulig at ... noen... tenker slik :grin:

 

Legg ut de bildene da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...