Gå til innhold

SX1 eller K700 ?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en Siemens SX1, men begynner å lure på om jeg heller skal vente på SE K700. SX1 har alle funksjonene jeg ønsker at telefonen skal har, stor skjerm, kamera, radio, mp3-spiller, minnekortmulighet osv. Men det store ankepunktet er batterikapasiteten med kun 200 timer standby. SX1 eiere: Er dette noe problem ? Jeg ser at K700 har 350 timer..

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SX1 har så elendig tastatur

pluss filmingen er ikke av det beste kvaliteten..

Veldig bra argumenter... not.

 

SX1 er den mobilen på markedet med desidert best egenskaper for filming.

 

Siden du vil ha MP3 er det kun SX1 som er tilstrekkelig. MP3-funksjonen på K700 er vel mest for MP3-ringetoner.

Tastene venner man seg selvsagt til og batteriet har aldri vært noe problem for meg, bare lad det hver natt selv om det ikke engang er halvtomt. Har du SX1 vil du nødvendigvis bruke mer batteri enn på en vanlig mobil, siden den har MP3.

 

Dessuten er den jo 100 ganger kulere enn K700 da :D

(og du får Symbian med på kjøpet)

Lenke til kommentar

tror ikke det er noe problem med tastatur på SX1 etter det jeg har skjønt. Det er greitt nok annerledes enn andre telefoner, men jeg testet en SX1, uvant ja, men ikke umulig å venne seg til. Han som eide telefonen sa det var genialt.. må ikke ha fordommer mot nye ting, virker sikkert bra.

 

om du skal velge k700 er opp til deg selv, du må lese specs og finne ut hva du virkelig trenger. k700 har ikke mulighet til å lagre mange mp3 pga minne (41MB) og da vil vel SX1 vere et bedre valg. personlig liker jeg k700 bedre, men det er kanskje fordi jeg har SE fra før..

 

tror likevel det er to gode telefoner!

 

jaja, lykke til med kjøpet iallefall!

Lenke til kommentar
Trenger du mp3 og symbian er SX1 den rette for deg :) Trenger du en telefon med mye minne og støtte for noen mp3, så gå for en K700 ;)

Vil heller si:

Trenger du mp3 og symbian er SX1 den rette for deg :) Trenger du en telefon med mye minne og støtte for mp3, så gå for en SX1 ;)

Lenke til kommentar
SX1 har så elendig tastatur

pluss filmingen er ikke av det beste kvaliteten..

Veldig bra argumenter... not.

 

SX1 er den mobilen på markedet med desidert best egenskaper for filming.

 

Siden du vil ha MP3 er det kun SX1 som er tilstrekkelig. MP3-funksjonen på K700 er vel mest for MP3-ringetoner.

Tastene venner man seg selvsagt til og batteriet har aldri vært noe problem for meg, bare lad det hver natt selv om det ikke engang er halvtomt. Har du SX1 vil du nødvendigvis bruke mer batteri enn på en vanlig mobil, siden den har MP3.

 

Dessuten er den jo 100 ganger kulere enn K700 da :D

(og du får Symbian med på kjøpet)

Helt enig Sx1 er klart kulere enn K700. Jeg har aldri vært veldig begeistret for Sony Ericsson.

 

Men Siemens der imot er et mye bedre alternativ (det er bare min mening).

 

Nokia har også bra telefoner, jeg er veldig fornøyd med min Nokia 8910i :thumbup: , men jeg var ikke fult så fornøy med Sony Ericsson T68i og T610 da. :thumbdown:

 

:p

Lenke til kommentar

Så kommer Siemens favoriserern MOLNA inn på banen igjen...

 

begynner en evig diskusjon, akkurat som med 6600 og SX1 i sin tid, hvem husker vel ikke det?

 

Molna, det med å si at tastaturet kan man vende seg til, det er et dårlig argument, tastene sitter fortsatt upraktisk til. Alle klarer vende seg til et tastatur, men ikke kom og si at det vanlige 3*4 tasteoppsettet ikke er mest praktisk for normalbrukeren. Se deg for at mora di skulle begynt med SX1, hadde nok aldri klart å bli vant til det veit du.

 

Dessuten sier du at SX1 ser bedre ut. hmm, ser litt for spaca ut spør du meg. K700 har et mer proffutseende, som faller mye bedre i smak for de fleste. Bedre at mobilen ser bra ut enn en futuristisk KLUMP som sx1

 

Når det kommer til Symbian, så er det noe som gjennomsnittforbrukeren ikke har brukt for. Jeg veit selv hva jeg snakker om. Har 6600. Prøvde all slags forskjellige symbian programmer som var dritfett i starten, 2 uker seinere, brukte aldri de funksjonene symbian kan stille opp med i forhold til K700. :thumbup:

Endret av _THX_
Lenke til kommentar

har kommet en del oppdateringerr til den så tror den er ganske ok nå. Men sx1 er så absolutt ikke best, når 7610 kommer snart er jo det ett mye bedre alternativ mtp kameraet. Sx1 er vel også tregere og har en litt dårligere skjerm. Den har også slitt med mange feil.

 

Men utenom det er det en helt ok telefon. Men trenger du virkelig symbian? har du penger til alle ekstraprogrammene? må jo regne en 500-1000kr i programmer ved siden av mobilen.

Lenke til kommentar
Så kommer Siemens favoriserern MOLNA inn på banen igjen...

 

begynner en evig diskusjon, akkurat som med 6600 og SX1 i sin tid, hvem husker vel ikke det?

 

Molna, det med å si at tastaturet kan man vende seg til, det er et dårlig argument, tastene sitter fortsatt upraktisk til. Alle klarer vende seg til et tastatur, men ikke kom og si at det vanlige 3*4 tasteoppsettet ikke er mest praktisk for normalbrukeren. Se deg for at mora di skulle begynt med SX1, hadde nok aldri klart å bli vant til det veit du.

 

Dessuten sier du at SX1 ser bedre ut. hmm, ser litt for spaca ut spør du meg. K700 har et mer proffutseende, som faller mye bedre i smak for de fleste. Bedre at mobilen ser bra ut enn en futuristisk KLUMP som sx1

 

Når det kommer til Symbian, så er det noe som gjennomsnittforbrukeren ikke har brukt for. Jeg veit selv hva jeg snakker om. Har 6600. Prøvde all slags forskjellige symbian programmer som var dritfett i starten, 2 uker seinere, brukte aldri de funksjonene symbian kan stille opp med i forhold til K700. :thumbup:

TULL!!!

1, Utseende er en smakssak.

2, Kjenner mange som skriver sms mye raskere med Sx1, en vanlig 4*3

3, Skjelle ut molna er ikke bra. Han liker Siemens, og du liker SE, tydeligvis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...