Gå til innhold

SX1 eller K700 ?


Anbefalte innlegg

litt off-topic men:

angående at det ikke er plass til mange mp3er på k700: om du bruker nyeste versjon av audiograbber (gratis fullversjon) kan du komprimere wav fra f.eks en cd med variable bitrate (dvs den bruker det antall bits i sekundet som er nødvendig for å gi god kvalitet, i deler av sangen med lite lyd/få instrument/vokal blir ikke behovet så stort). med denne komprimeringa blir en vanlig mp3 halvparten av størrelsen (sånn ca) som om den hadde vært 128 kb/s. en sang på 4 minutt blir omtrent 2 mb. på 30 mb vil du da ha 60 minutt spilletid, og jeg tror det er nok for de fleste :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så er jo SX1 en "gammel" telefon. selv har jeg aldri vært en siemens fan. syns de ikke har noen bra telefoner generelt. ingen som gjørt at jeg blir mega imponert.

Joa... Den er jo litt "gammel" men allikevel er den ikke dårlig på det nåværende markedet. Den har jo så å si alt da!! Mp3, minnekort, radio, symbian +++ :thumbup:

Lenke til kommentar

har ikke sagt at den er dårlig. bare gammel. specs messig så har den jo alt. selv om den er bra, så vil jeg heller kjøpe en mobil som nettopp har kommet ut, enn en telefon som har vært på markedet i over et halvt år. rett og slett fordi jeg ikke får den samme ny telefon følelsen. men det er jo meg da. selv skal jeg ha k700. vurderte en stund også SX1, men det er noe med den som jeg ikke liker rett og slett.

Lenke til kommentar
Men så er jo SX1 en "gammel" telefon. selv har jeg aldri vært en siemens fan. syns de ikke har noen bra telefoner generelt. ingen som gjørt at jeg blir mega imponert.

Rart dette. La meg presentere noen fakta for deg:

 

Siemens har den mest funksjonible Symbian-mobilen på det norske markedet.

Siemens har den eneste Symbian-mobilen med kamera og stereo-output på det norske markedet.

Siemens satser på store og oversiktelige skjermer.

Siemens selger mest i Norge.

Siemens kombinerer lav pris med høy funksjonalitet (især SX1 og CX65).

 

Men så klart, du kan synes hva du vil :)

 

Nei, jeg er ingen Siemens fan, jeg er nøytral.

Lenke til kommentar

Det å kjøpe en telefon med en gang den kommer ut er vel litt dumt, ihvertfall hvis man tenker på pris. Men nå forsvarer jeg ikke SX1, bare så det er sagt. Har hverken prøvd den ene eller den andre. Etter min mening så ser k700 mye bedre ut og har normale taster (for meg er det en fordel). Har bestillt SX1 selv, hovedsaklig på grunn av god pris og spennende funksjoner (f.eks mp3)

 

Edit: La til noe

Endret av gordito
Lenke til kommentar

igjen...har ikke sagt at SX1 er en dårlig telefon. specs messig så er den veldig bra. men resten av det siemens har produsert er jeg ikke imponert over. de er rett og slett stygge. kanskje det bare er meg. men tenk hvor bra SX1 hadde solgt om de hadde hatt normale taster...taktisk bommert å legge tastene sånn.

Siemens selger mest? ja vel...

Lenke til kommentar

Kjøpte SX1 i Telebutikken idag: 990,- siden jeg fortsatte mitt Netcom-abonnement.

 

Plukka i tillegg opp et 128MB minnekort på Komplett (siden Telebutikken skulle ha - hold dere fast: 600 (!!!) for det).

 

Totalpris SX1 m/128MB ekstra minne så jeg får plass til litt MP3'er = 1320,-

 

Bra deal synes jeg! :thumbup:

 

Dilemmaet nå er selvfølgelig at jeg har overflødiggjort min supre og bittelille Mpio MP3-spiller, men det er vel bare å innse at ting går fremover :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Bruker selv en SX1 nå og har egentlig aldri vurdert K700 (venter på F700).

 

Det eneste jeg vil utsette på SX1 er batterikapasiteten. Med middels bruk (dette er subjektivt) må jeg lade den opp etter 2 dager. Jeg ville tro intensivt bruki form av radio, mp3, spill, ringing, sms osv må jeg lade den opp daglig.

 

Det er så klart flere ting å utsette men de velger jeg å neglisjere siden folk syter og klager nok fra før.

 

Tenker du kost/nytte graf så vil jeg påstå hardnakket at SX1 tar kaka. Det er ikke mange tlf du får til en slik en pris med så mange nyttefunksjoner!

 

Kost/nyttemessig vil jeg påstå at N-Gage er en av de få som kan konkurrere med SX1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...