Xedge Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Noen som vet det? Jeg må åpne noen porter for og kunne bruke det.. Takker for svar!
HåkonN Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Du kan velge under DC++-setup hvilken port du vil at DC++ skal bruke....
Musty Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 er vel 412 eller som er standard, hvis ikke jeg tar helt feil, men som Johnny sier så kan du velge det i dc++..
jokki Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Lønner seg å skjekke forumet før du spør Det er en tråd fjerd nederst på førstesiden her som handler om det samme. Men tilbake til spørsmålet ditt, det spiller overhodet ingen rolle hvilken port du bruker så lenge det ikke er en som er i bruk fra før av.
Xedge Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Jeg får til og finne hubene og søke etter det jeg vil ha, men når jeg skal laste noe ned så står det bare Connecting.. og etter en stund connecting time out.. hva er galt da?
[ReXoR] Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 (endret) Det kommer an på. Dersom du sitter bak en maskin som deler internett eller har firewall på maskinen din, så må du gjøre slik at folk kan connecte til deg via den porten som er oppgitt. Dersom dette ikke er noe du får gjort noe med (f.eks. at du er på skolen, og ikke har adgang til routeren), vil jeg anbefale deg å sette på passive connections i settings-dialogen. Dette vil gjøre at du ikke kan connecte til andre som har passive. Edit: HUBene finner den nok fordi at de bruker HTTP-protokollen. Endret 11. juni 2004 av [ReXoR]
Xedge Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Jeg har ingen router som har firewall eller noe..
jokki Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 (endret) De fleste routere i dag kommer med en teknologi som heter NAT, skal ikke gå inn på detaljer på hva det er for noe. Poenget er at hvis du har NAT på din router må du åpne en port i den settingen for at du f.eks skal kunne bli active i Direct Connect Endret 11. juni 2004 av jokki
[ReXoR] Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Xedge: Nå vet jeg ikke hvor mye du kan, men tar i utgangspunkt at dersom du har XP, så vet du hvordan du skrur av den innebygde firewallen?
jokki Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Nå er jo firewallen som følger med win xp i utgangspunktet deaktivert så hvis han har aktivert den så bør han vite hvordan man skrur den av igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå