Gå til innhold

Feedback på denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt greit det der. Hvor mye penger du hadde tenkt å bruke hadde vært greit å vite. Og hva du skal bruke pc'en til

Endret av monstar
Skrevet

Jo billigere, jo bedre :)

De komponentene jeg har foreslått blir ca. kr 4000 totalt. Ønsker ikke å gå noe særlig over det (helst under) Som sagt kunne jeg tenkt meg et rimeligere minne. Har noen forslag, så gi gjerne beskjed.

Skrevet (endret)

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire

865,-

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

629,-

Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD

795,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

1495

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo Silent Breeze 462 III XP3200+

249,-

Det ble totalt 4033,- fra Komplett! :w00t: Med dobbelt så mye minne. CPU kan du sette til 200FSB og håpe på en stabil hastighet tilsvarende XP3200+. Husk kjølepasta/goop.

Regner med at du har harddisk fra før av??

Også hadde du glemt skjermkort... Hvis du ikke skal spille noe i det hele tatt kan du ta et enkelt Radeon 9200SE

hvis du skal spille litt og har litt mer penger å gå på, kan du med god samvittighet velge et Radeon 9800PRO

Med sistnevnte skjermkort kommer totalsummen på 5882,- og da vil jeg si du får mye PC for pengene!

Lykke til!

Endret av Playmofetish
Skrevet

enig i at det skal være 2500+. jeg hadde den før og klokka til 2.3ghz. så kjøpte jeg 2800+ i håp om å kjøre høyere klokkefrekvens, men den klokka til 2.4 ustabilt. chippen er faktisk heeeelt lik på alle barton. forskjellen er MP :dontgetit:

Så...ja, 2500+ funker fint. Om du skal klokke så vil jeg anbefalle Thermaltake Silent breeze eller den nyeste Swiftech kjøleren med 92mm vifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...