Gå til innhold

Hvilket MMORPG spill liker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller mye Lineage 2 for tiden selv. Når jeg tenker meg om er det vel det eneste jeg har spilt de siste 2 ukene... Må si jeg liker det vanvittig godt. Det er faktisk det første MMORPG jeg spiller, og har blitt helt hekta. Hvis Everquest 2 blir bedre har jeg mye å glede meg til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så noen "Showdownen" mellom EQ2 og WoW i PC Gaming World i Juni utgaven?

Helt jævlig, her er en direkte quote:

Vår prognose: EQ2 lokker til seg hardbarket klientell med livslang planlegging i gilder/laug. WoW vil passe tilfeldige spillende, som online nybegynner og Blizzard fansen

Det der er det største tøvet jeg har lest. WoW clanen min fyller to år i dag, spillet er ikke ute enda, enda har vi nesten 40 medlemmer som er veldig aktive. EQ2 er bare det samme gamle, etter det jeg har sett er det veldig lite nytt.

Skrevet

Lineage 2 her og.

Men det er det eneste jeg har prøvd da. prøvde litt E&B når det var i beta. Forsto ingenting, så gidde opp :(

Men lineage er gøy. Krever mye spilling da, hvis du skal være best. Men det gjør jo alt :)

Skrevet
Det der er det største tøvet jeg har lest. WoW clanen min fyller to år i dag, spillet er ikke ute enda, enda har vi nesten 40 medlemmer som er veldig aktive. EQ2 er bare det samme gamle, etter det jeg har sett er det veldig lite nytt.

Ehh.. også?

AT noen fanboys sitter og sikler på spillet i 2 år før det kommer har vel ingenting å si. Tror WoW kommer til forenkla iforhold EQ2. Men det gjenstår å se.

Men men.. Gleder meg til Dark and Light, hvis det blir som utviklerne sier det blir, kommer det til å rule gata!

Skrevet

Tro hva du vil. Jeg gidder iallefall ikke spille EQ2 med den håpløse PvP greia dens. For meg er det ikke et ordentlig MMORPG uten god PvP og åpen PvP.

WoW vil bruke soner, så lenge du er på din factons territorum kan du ikke bli angrepet, går du derimot ut i bestridt territorium eller motstanderens territorium kan du bli angrepet når som helst. På samme måte kan du angripe fienden som er på ditt territorium (men han kan ikke angripe deg med mindre du angriper først). Angriper du først noen kan du bli angrepet av alle fiender uansett hvor du er i de neste minuttene (tror det er 5 eller 10 minutter).

EQ2 er og blir et spill for pyser, akkurat som EQ.

Skrevet

Newsflash alle dagens mmorpg har noe meget negativt og tro meg WoW vil ihvertfall ha det hvis du har sett gameplay videoene. WoW blir som alle andre mmorpgs bare med warcraft theme.

Slå meningsløs på en rekke npc`s, bli stor og kjør PvP så går du lei ...that`s it.

Eneste mmorpg som faktisk har skilt seg ut litt er City of Heroes men det har 0 content igjen. Turnbased fighting kan gå og legge seg som WoW vil ha. Grafikken er jo skikkelig ille i tillegg samt PvP soner høres absolutt ikke interresant ut. Hørtes ut som Lineage 2 hvor når du vant over en i PvP så sprang han bare i en safe sone og sa "LOL ownage" så kunne jeg ikke angripe han.... morro i think not !

Skrevet
Frykter at WOW blir ødelagt av Diablo2 generasjonen, men jeg vil nok spille det(kommer ann på PvP systemet)

WoW er langt unna D2 på alle områder da, spillene har praktisk talt ingen like elementer (sånn rent bortsett fra at man levler og dreper monstre, bortsett fra at dette ikke er like sentralt i WoW)

Tror du virkelig at WoW ikke vil gå ut på å drepe mobs for å gå opp i lvl og skaffe seg bedre items fra loot/crafting(minner kanskje litt om D2)?

Å gå opp i lvl er tross alt hovedelementet i de fleste MMORPG. Du tror kanskje at majoriteten i WoW vil bruke "rollespill" kanskje? Du tar i så tilfelle ganske feil!

Phat lewt(uber items) fra mobs er jo også et must og WoW vil inneholde masse phat lewt.

Nå var det ikke gameplay elementer jeg siktet til heller da.

Jeg snakker om spillere fra D2(nei jeg snakker ikke om alle spillerene som spilte D2). Masse fjortiser og annet avskum som kommer til å spille WoW tror jeg, og dette vil nok føre til mye dritt prat og dritt slenging på chat kanalene(grøss og gru).

Ganking(drepe en spiller på pure F) vil der sikkert også bli mer en nok av.

WoW vil heller ikke komme til å revolusjonere MMORPGs noe særlig heller. Får inntrykk av at noen tror på store revolusjonerende gameplay elementer når WoW kommer i butikken, men jeg må nok skuffe dere!

Nå må ingen luringer komme med kommentaren "Har du spilt WoW? Nei det har du ikke for betaen er jo US only og blablabla mer BS, så du kan bare STFU"

Man trenger ikke å ha spilt WoW for å ha kunnskaper om spillet, det er fullt mulig å trekke konklusjoner ut ifra det man leser på websider og forum.

Og om jeg ikke tar feil så var/er der vel en betaserver en eller annen plass man lett kan få tilgang til. Spiller man på den kan man også få en noenlunde oversikt over hvordan gameplayet er. Jeg snakker om beta og ikke alphaserver(viktig og informere siden her er mange uvitende mennesker rundt omkring)

Nå skal det også sies at jeg gleder meg til WoW, og jeg kommer nok til å spille det for å få med meg hvordan storyen vil utvikle seg. Jeg liker også å gå opp i lvl skaffe meg Phat Lewt og jeg får forhåpentligvis laget meg noen PvP twinks.

Skrevet
Tro hva du vil. Jeg gidder iallefall ikke spille EQ2 med den håpløse PvP greia dens. For meg er det ikke et ordentlig MMORPG uten god PvP og åpen PvP.

WoW vil bruke soner, så lenge du er på din factons territorum kan du ikke bli angrepet, går du derimot ut i bestridt territorium eller motstanderens territorium kan du bli angrepet når som helst. På samme måte kan du angripe fienden som er på ditt territorium (men han kan ikke angripe deg med mindre du angriper først). Angriper du først noen kan du bli angrepet av alle fiender uansett hvor du er i de neste minuttene (tror det er 5 eller 10 minutter).

EQ2 er og blir et spill for pyser, akkurat som EQ.

Nå var det overhodet ikke det jeg snakket om. Men miljøet rundt og i spillet. WoW kommer sikkert, som endel her mener, fjortis-angrepet. Mens hovedmengden av de som kommer til å spille EQ2 er nok erfarne og stort sett seriøse spillere som hopper fra EQ --> EQ2.

Og dessuten virker WoW litt simplifisert, med lite muligheter i forhold til andre titler som kommer fremover.

Men dette er bare spekulasjoner fra min side...

Skrevet
Hvilken level er du i L2?

Har selv bare kommet til L24 så langt, men har vært heldig med drops så jeg bruker en 1,4mill adena Str Longbow nå.

Er derimot uenig at L2 belønner lagspill så forferdelig mye nå, XP er altfor dårlig på høye monstre, jeg får mer XP av å drepe en L25 alene, enn en L35 sammen med en venn. Og tro meg, L35 tar lengre tid og mye mer mana/soulshots.

Min DE Shillien Oracle er nå 35+. Har også en DE Mage 15+ som jeg tenkte jeg skulle forsøke å få opp på Spellhowler eller Phantom Summoner etterhvert, men første pri er å få healeren opp over 40 og inn i C grade gear - slik at lille mage'n kan arve litt utstyr. Det er sykt mye lettere å lvl'e opp med godt utstyr.

Lagspillet belønnes f.x. i Cruma Towers, hvor alle monster har dobbel HP/XP. Hvis du har en healer, en orc shaman buffer, et par tre DDs (Damage Dealers) og evt en nuker (Mage med area attack) - så kan du farme XP rimelig fort i team.

15-25% XP i timen er mulig.

Når det gjelder vanlig single play - 3-4 spillere sammen kan farme mobs på riktig nivå langt kjappere enn hva man kan alene. Men - det kommer an på om man farmer for xp eller for adena. Farme for xp - hvite, gule, rosa mobs - krever soulshots/spiritshots. Farme for adena - grønne og blå mobs.

Forresten - I kveld skal jeg spille Chronicle 1 oppdateringen for første gang - gjett om det blir tur i ukjent terreng!

Og - har allerede begynt å glede meg til neste oppdatering - Chronicle 2:

Sjekk ut de griselekre bildene her: http://myhome.shinbiro.com/~tomilee/chro2.htm

Skrevet

Oppdateringsserverne har vært nede en stund nå.. ser ut til at de er overbelastet.. håper jeg får lastet ned patchen før serveren går live da.

Hørtes ut som Lineage 2 hvor når du vant over en i PvP så sprang han bare i en safe sone og sa "LOL ownage" så kunne jeg ikke angripe han.... morro i think not !

Nå aner jeg ikke hvilket spill du snakker om, men det er iallefall ikke L2. I L2 kan du nemlig angripe hvem som helst når som helst, det finnes ingen "safe-zone" som du her antyder.

Nå gidder jeg ikke krangle med folk som tydeligvis vet alt om WoW, uten at de verken har prøvd det eller fått meg seg spesielt mange features. Måten dere snakker om WoW på er jo slik dere kunne kritisere hvilket som helst annet MMORPG får, uten at dere har fått med dere Blizzards dype og gode craftmanship system, resting-systemet, hvordan quest systemet fungerer (med mye bedre XP for quests enn vanlig mindless monster dreping) etc. etc.

Skrevet

Deppe, deppe - nå er jeg oppdatert... men serverene kommer visstnok ikke opp før 04.00 Norsk tid. Blir nok ikke no spilling før i morgen.

Ref. safe sone - Inne i byene er det faktisk safe sone. PvP skal være umulig der inne. Men - i C1 får man også duell arenaer - hvor man kjemper til siste slutt uten å gå rød. Dersom du ønsker skikkelig PvP - glem wimpene som bare løper inn i nærmeste sone - de er bare kyllinger. Men - respekter også de som ikke ønsker å delta i PvP. PvP er bare en del av spillet - og noen finner mer glede i å bistå andre med hjelp enn å slåss med nebb og klør.

Skrevet

Er du sikker? Jeg var overbevist om at kamper som var startet utenfor byer kan fullføres inne i byene. Har iallefall sloss flere ganger inne i byer. Om du kan starte en kamp inne i en by er en annen sak. Men i Quotedes tilfelle var nok ikke dette noen mulighet.

Skrevet

Ingen av dere som prøvde å spille Guildwars de 3 dagene under E3 messa? Altså gratis.. Det synes iallefall jeg var veldig bra!

EQ2 ser også bra ut, men for de som har spillt EQ vil ikke få noe særlig utav dette..

Skrevet

For de som liker team based pvp er daoc #1 og kommer til å være det i lang tid fremover. Wow, gw og eq2 blir nok alle bra spill bare appelerer til forskjellige folk.

btw

(Lineage2 er hvirkelig elendig.... skjønner ikke at noen kan spille det, må lete lenge før du finner et så stort drittspill :ermm: )

Skrevet

Lineage2 er mye bedre på team based PvP enn Daoc, Daoc er både grafisk og gameplay messig utdatert i forhold til L2.

Mulig Daoc passer bra for de som synes PvP er helt greit, L2 er bygget mye mer rundt PvP. Nesten alle features i spillet er jo knyttet til nettopp PvP, alt fra avansert politikk med skattesystem/vaktsystem styrt fra klanen som eier slottene til de forskjellige byene osv. Klanene har 5 "levels" og er veldig vanskelig å levle opp, for vært nytt nivå kommer mange nye features.

Selve Castle Siegene er noe av det mest gjennomarbeidete, systemet er komplisert, men veldig kort fortalt; du må bryte gjennom enten hoveddøren eller muren (Ved hjelp av katapulter og liknende som kan bygges av high-level dwarves) og klanlederen må ta over og holde en spesiel artifact i en viss tidsperiode. Dette er som sagt veldig forenklet, i tillegg kommer Siege Golems, NPC vakter og soldater fra klanen som eier slottet, spesielle dødsregler etter som hvordan slaget går, bygging av siege camps utenfor slottet for lettere å forberede angrep osv. osv.

Dessuten kan du fly rundt på Drager, det kan du ikke i Daoc :D

Skrevet

DAOC ER PVP (RVR) ;), ikke noe for de som synes pvp bare er "helt greit".men uansett frontierene (pvp) zonene og abilities blir oppdatert igjen i ny rvr only patch som er kommet i usa. Men nei, har ikke drager :/ (får båter da ;) )

Skrevet

Jeg spiller Planetside.

Jeg liker FPS, og PS er i bunn og grunn et FPS med innslag av rollespillelementer.

(Kan beskrives som et futuristisk Battlefield-spill der man kan bygge opp karakteren over tid.)

Prøvde Star Wars Galaxies en stund, men synes det turbaserte kampsystemet ble for kjedelig :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...