Gå til innhold

Kan man kopiere kjappere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kopiere 180GB (2 disker) over til en 200GB (1 disk), men det går ganske tregt. Er det mulig å få det til å gå litt fortere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopiererer du fra begge diskene samtidig?

er det S-ATA disker?

en vanlig IDE disk har 12mb sekundet. så det har nok den andre disken(e) også så trur du får ta den tiden du trenger ;)

Skrevet

Det jeg ville gjort var å sette diskene som skal flyttes til og fra på hver sin kabel. Mener det går raskere enn dersom dem er på samme.

.....og selfølgelig det andre som står ovenfor ;)

Skrevet
NEi..... Defragmenter den du skal kopiere fra!!!

Det tar jo minst like lang tid å defragmentere og kopiere fort, som å kopiere sakte da, den må jo akksesere og flytte samtlige filer når den defragmenterer også, så da synes jeg poenget blir litt borte.

AtW

Skrevet

Hvis hovedkortet ditt støtter Sata kan du kjøpe en konvertere til din IDE-disk, jeg har det på min 300 GB matxtor 5400 RPM og fikk kopiert en fil på 670 MB fra denne til en mindre disk på 30 sekunder, hastigeng lå over 25.000 kb/sek.

Uansett bør du installere Totalcopy v. 1.1 som speeder opp kopieringen en del. Dessuten kan du pause kopieringen hvis du pluteslig finner ut av du skal gjøre noe annet på pc eller redusere farten dersom du f.eks skal surfe på nettet ved siden av.

Skrevet
Det tar jo minst like lang tid å defragmentere og kopiere fort, som å kopiere sakte da, den må jo akksesere og flytte samtlige filer når den defragmenterer også, så da synes jeg poenget blir litt borte.

AtW

Jee, men du skulle gjort det først.....! + At det går fort å defragmentere om du har gjort det for ikke alt så lenge siden!!!!!!!

Skrevet

AtW

Jee, men du skulle gjort det først.....! + At det går fort å defragmentere om du har gjort det for ikke alt så lenge siden!!!!!!!

Jeg skjønte at defragmenteringen skulle gjøres først, men poenget mitt var att å defragmentere og deretter kopiere nesten garantert vil ta lengre tid enn å bare kopiere, uansett hvor fragmentert disken er. Går det fort å defragmentere er ikke disken noe særlig fragmentert, og da tjener du ikek noe særlig på det.

AtW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...