Gå til innhold

Svart skjerm...


BlackH

Anbefalte innlegg

Jeg satte inn et nytt sapphire 9800Pro kort på et Asus K8V hovedkort med en Athlon 64 3000 cpu. Alt helt nytt. Da jeg starta maskina kom det ingenting opp på skjermen. Den reagerte ikke overhodet... dvs. skjermen ville ikke ut av standby-modus. :hmm:

 

Prøvde alt mulig for å finnet ut hva det var... (sjekke ledninger, bytte skjermkort, osv.), men ingenting hjalp. :no:

 

Prøvde så 9800Pro kortet på en annen pc jeg har. Akkurat samme skjedde. Og problemet forble der etter at jeg bytta tilbake til det gamle kortet.

 

Mistenker derfor skjermkortet for å ha forårsaket problemet.

 

Har nå 2pc'er som ikke får opp noe skjermsignal når jeg starter dem. Noen som har noen ide om muligheter for å fikse det? Eller er hovedkortetene ødelagt? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke bra. Du kan jo prøve to ting. Trekk ut strømledningen, vent litt, sett i ledningen igjen og start opp. Det andre du kan prøve, er å resette CMOS. Sjekk manualen til hovedkortet om hvordan dette gjøres. Som regel er det en jumper, men av og til må man ta ut batteriet.

 

Vet ikke hvor erfaren du er, men du har sjekket at kortene sitter skikkelig i AGP-slotten?

Lenke til kommentar

Den eldre pc'n min har nå våknet til live igjen. Prøvde nye skjermkortet på den en gang til, og denne gangen gikk det bra. :)

 

Men sitter fremdeles med en som ikke funker... Er kun hovdkort, cpu m/vifte, ram, og skjermkort som er koblet til. Men får ikke opp noe bilde på skjermen. Hvordan kan man finne ut om det er hovedkortet eller cpu'n det er noe galt med? Det er strøm på hovedkortet. Lampa lyser og prosessorvifta går. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...