Gå til innhold

THX godkjent lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man har eller skal kjøpe THX godkjente høytalere. Burde man da kjøpe et THX godkjent lydkort?

 

Da tenker jeg på om jeg må ha et THX godkjent lydkort for å utnytte anlegget mest mulig

Hvis du vil utnytte den "oppskrytte" teknologien THX er, så nytter det ikke å bare ha noen komponenter i annlegget som er godkjent....... Alt eller ingenting..... Må jo ikke, men ikke mye vits ellers..... min mening iallfall!!!!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått så er vel ikke THX en teknologi i den forstand. Det er kun en sertifisering av lyd og bilde produkter. Så et THX merke på produktet skal, i teorien i hvert fall, fortelle forbruker at dette produktet holder høy standard. Ergo er d ikke nødvendig med THX godkjenning i alle ledd, et produkt uten THX sertifisering kan være lisså godt som et med. Men du kan jo selvfølgelig kjøpe lydkort og, så er du "sikker" på å få "best" mulig kvalitet.

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått så er vel ikke THX en teknologi i den forstand. Det er kun en sertifisering av lyd og bilde produkter. Så et THX merke på produktet skal, i teorien i hvert fall, fortelle forbruker at dette produktet holder høy standard. Ergo er d ikke nødvendig med THX godkjenning i alle ledd, et produkt uten THX sertifisering kan være lisså godt som et med.

THX merket sier at kvaliteten er god på produktet ja (skal iallfall det)... Men det nytter ikke å sitte med en THX godkjent forsterker, og "ikke-godkjente" høytalere og lydkort, og så skryte av at du har THX anlegg..... Mener nå jeg..... Så skal du ha THX, kjøp kun godkjent utstyr.

Lenke til kommentar

Det billigste THX godkjent lydkort man får er Creative Sound Blaster Audigy 2

 

Men grunnen til at jeg lurer på om det er vits med THX godkjent lydkort hvis man skal kjøpe Logitech Z-2200 2.1, er at det ikke er game port på det lydkortet og heller ikke på det hovedkortet jeg skal kjøpe.

 

Men det er det på Creative Soundblaster Audigy LS som ikke er THX godkjent.

 

Og grunnen til at jeg vil ha en game port er fordi jeg har en gamepad som går på game port.

Lenke til kommentar
Det billigste THX godkjent lydkort man får er Creative Sound Blaster Audigy 2

 

Men grunnen til at jeg lurer på om det er vits med THX godkjent lydkort hvis man skal kjøpe Logitech Z-2200 2.1, er at det ikke er game port på det lydkortet og heller ikke på det hovedkortet jeg skal kjøpe.

 

Men det er det på Creative Soundblaster Audigy LS som ikke er THX godkjent.

 

Og grunnen til at jeg vil ha en game port er fordi jeg har en gamepad som går på game port.

Tror neppe du vil høre mye forskjell med eller uten THX merket på lydkortet...... Gå for det med Gameprt du :thumbup:

Lenke til kommentar
Men det nytter ikke å sitte med en THX godkjent forsterker, og "ikke-godkjente" høytalere og lydkort, og så skryte av at du har THX anlegg

 

Helt enig at man ikke kan skryte av THX anlegg, poenget mitt var bare at THX godkjenningen betyr ikke at produktet nødvendigvis er bedre enn et uten.

Lenke til kommentar
Hvis man har eller skal kjøpe THX godkjente høytalere. Burde man da kjøpe et THX godkjent lydkort?

Nei. Hvis det står THX på det lydkortet du har valgt er det greit, men THX-merket bør ikke være den avgjørende faktoren.

 

Mine 2 øre.

Nei THX er ikke den absolutte avgjørende faktoren bare en del av den.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil du ikke merke noe forskjell mellom et lydkort som har THX merket, og et uten. Det er nok slik at produsenten har betalt Lucasfilm (eller hvem som nå eier rettighetene til THX) for å sertifisere produktet, og deretter kunne benytte det i markedsføringen sin.

 

Du har ikke et THX system dersom ikke alle komponenter er THX. Dette innebærer selvsagt all hardware, men i tillegg plassering av høyttalere, hva slags lerret det er etc.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte forresten Creative Sound Blaster Audigy 2 bulk versjon på komplett for litt tid siden... Der fulgte det med Gameport brakett utenom. Bare å koble til kortet...... Så du kan jo få både i pose å sekk ;)

Ja jeg fant det ut jeg nå også. jeg leste på siden til creative.

Så da er alt løst for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...